תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה לנד קרוזר
  • טויוטה לנד-קרוזר המחודש 2014 – חלק א' - מבחן דרך

    טויוטה לנד קרוזר

    על הנייר טויוטה לנד קרוזר הוא רכב שטח קשוח, עם שלדת סולם והילוך כוח. בפועל רוב הרוכשים של הרכב ביד הראשונה לא יורדים איתו לשטח. החצי הראשון של המבחן פונה לאלו ששייכים לחצי השני של המשפט הקודם.

    • 24-04-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    אומרים שעם עובדות לא מתווכחים ומה לעשות, טויוטה לנד קרוזר הוא עובדה. עובדה, מדובר ברכב השטח הנמכר מסוגו בישראל מזה כמה שנים ברצינות. בשנת 2012, למשל, הוא נמכר בישראל יותר מכל מתחריו הישירים ביחד, וזה הישג מרשים למדי. זאת עובדה ועדות להצלחתו הגדולה בשוק, ועם העובדה הזאת קטונתי מלהתווכח. אני גם לא מתכוון לעשות זאת. זה הוא הדור הרביעי של רכב השטח הקשוח הקטן של טויוטה. כן כן, רכב שטח קשוח. בזמן שרוב המתחרים ויתרו על רוב יכולות השטח, הלנד קרוזר (או פראדו, כפי שהוא ידוע בחלק מהשווקים בעולם) מעולם לא נדרש לעשות כן. לטויוטה כבר יש רכב פנאי-שטח רך במידות דומות, קוראים לו טויוטה ראב4.

    בתחילת השנה הגיעה ארצה מתיחת הפנים של הדגם, שהוצג לראשונה בשנת 2009. לא מדובר במתיחת פנים משמעותית מאוד, אלא בעיקר במספר עדכונים קוסמטיים. יש פגוש קדמי חדש, גריל קדמי בעיצוב חדש, פנסים חדשים מלפנים ומאחור, חישוקי סגסוגת בעיצוב שונה ועוד. בתוך תא הנוסעים הותקנה מערכת שמע חדשה, מסדרת Toyota Touch, הכוללת מסך מגע צבעוני וחיבורי מולטימדיה מתקדמים יותר. בהחלט לא עדכון משמעותי, אבל בהחלט תירוץ טוב מספיק כדי לבקש מהחברים בטויוטה את הרכב לנסיעת מבחן של סוף שבוע.

    טויוטה לנד קרוזר 2014

    טויוטה לנד קרוזר 2014 שומר על המפרט הטכני המוכר כל כך לאוהבי השטח, הכולל שלדת סולם וסרן אחורי חי. אני עוד ארד איתו לשטח עם יואב כדי לבדוק מה זה בדיוק אומר, אבל קודם יאלץ הלנד קרוזר להתמודד עם משימה לא פחות מורכבת אך גם לא פחות חשובה עבור רוב לקוחותיו – העיר תל אביב. בטח לא צריך לספר שלכם שמדובר בעיר צפופה, פקוקה ובעיקר כזאת שאין בה מספיק מקומות חניה. וכאן, הלנד קרוזר לא ממש מרגיש בבית. הוא גדול, רחב וארוך, כך שקשה להשתחל איתו לחניות צפופות או לעבור ברחובות צרים. התנהגות הכביש שלו גמלונית משהו, עם אף שצולל קדימה בכל רמזור וזוויות גלגול מוחשיות בכיכרות או בפניות הדוקות.

    כשיוצאים ממרכז העיר ונוסעים אל עבר השכונות הצפוניות של תל אביב או אל הפרברים המצב משתפר משמעותית. הקצב עולה ופתאום אפשר לשים לב שהמתלים הרכים, אלו שגורמים לרכב להתנדנד, תורמים לנוחות נסיעה טובה. גם הממדים הגדולים כבר לא כל כך מפריעים, נהפוך הוא. הם תורמים לתחושה מאוד בטוחה במהירויות גבוהות, ולתחושה שהמהירות האמיתית נמוכה מכפי שהיא באמת.

    עוד צפונה, על הכביש המהיר, מתגלה הקרוזר כשייט אוטוסטרדות מוצלח למדי. אז נכון, צריכת הדלק בשיוט די גבוהה (תצטרכו להאיץ במתינות כדי לשמור על ממוצע בין עירוני של 10-11 קילומטרים לליטר) וגם הבלמים לא בדיוק נשכניים כמו במכונית הספורט החדשה שלכם. אבל נוחות הנסיעה מעולה ובידוד הרעשים לא רע בכלל יחסית למקובל בקבוצת רכבי השטח הקשוחים. גם המנוע (3.0 ליטרים, 190 כוחות סוס) מספק ביצועים נאים ולא מתקשה לסחוב את הרכב למהירות תלת ספרתית גם כשהוא עמוס לעייפה.

    טויוטה לנד קרוזר 2014

    תא הנוסעים של טויוטה לנד קרוזר 2014 מציע מרווח פנים מצוין בשתי השורות הקדמיות וגם חמישה מבוגרים יוכלו לשבת בתוכו מבלי להרגיש יותר מידי אי נוחות. מרווח הברכיים בשורת המושבים המרכזית מצוין ובדגמי 2014 נוספה גם אופציה לחימום המושבים האחוריים, שמצטרפת אל בקרת האקלים המפוצלת (עם פאנל שליטה נפרד ליושבים מאחור), שקע הכוח האחורי ואפשרות לכיוון זווית משענת הגב גם במושבים האחוריים. נראה שמישהו מאוד התאמץ כדי להפוך את שורת המושבים האחורית לנעימה לשהייה, והצליח לו. על שורת המושבים השלישית לא ארחיב מילים, שכן היא סמלית למדי ולא מאוד שימושית.

    בכל מה שקשור לאיכות חומרים הקרוזר מעט מאכזב. אז נכון, יש כאן מושבים בריפוד עור בהיר אבל האמת היא שישבני הענוג כבר הרגיש עורות נעימים ואיכותיים יותר ברכבים שעולים פחות (כמו קאדילק ATS). גם איכות הפלסטיקה בקונסולה המרכזית לא מאוד מרשימה ויש יותר מידי פלסטיקים קשיחים וחלולים. ועם כבר קונסולה מרכזית, אז אציין שלמרות מתיחת הפנים היא עדיין שומרת על עיצוב לא נאה או מודרני מספיק. נדמה שהמעצב פשוט שכח לתכנן מקום לרדיו ולפתחי המיזוג המרכזיים, אז הוא פשוט "הושיב" אותם על הדש-בורד. ויש גם את מתגי הפעלת חלונות החשמל, שיושבים בזווית אנכית ולא אופקית כמקובל ברכבים יפאניים. זה לא נוח במיוחד.

    לזכותו של הקרוזר יש לציין מערכת שמע נהדרת עם איכות שמע טובה ותפעול נוח. המסך אולי אינו מציג שלל גרפיקות מתקדמות, אבל הוא נוח לתפעול וכולל גם מצלמת רוורס מקורית. גם מערכת הכניסה ללא מפתח (Keyless) בהחלט מוסיפה ושימושית למדי. בדגמי 2014 עבר הגלגל הרזרבי של הלנד קרוזר מהדלת האחורית לגחון המכונית. זה פוגע במידה מסוימת ביכולת השטח אבל זה מאפשר גישה נוחה יותר לתא המטען, בזכות אפשרות לפתיחה של השמשה האחורית ללא פתיחה של הדלת. כשיש לך רכב עם דלת באורך של טויוטה אייגו, זה יכול להיות משמעותי.

    טויוטה לנד קרוזר 2014

    טויוטה לנד קרוזר – סיכום

    ללנד קרוזר יש בעיה אקוטית אחת – המחיר. הדגם הארוך בו נהגנו מתחיל ב-350 אלף ₪ לרמת האבזור Select או 370 אלף ₪ לרמת האבזור Luxury (בה צויד רכב ההדגמה). זה מחיר גבוה, אין דרך להתחמק מהסוגיה הזאת. מחיר שמחייב את הלנד קרוזר להתחרות ברכבים מפוארים, מאובזרים ואיכותיים הרבה יותר. רכבים שאולי לא יציעו יכולת שטח גבוהה כל כך (או לא יציעו יכולת שטח כלל), אבל ב-95% מהזמן (אם לא יותר) כולנו נוסעים בכביש ושם היתרון המשמעותי הזה של הלנד קרוזר לא בא לידי ביטוי.

    כי היתרון המהותי שלו על פני כל רכב שטח אחרי הוא שמדובר בפשרה שקל מאוד לחיות איתה ביום יום. זה לא רכב שטח קשוח ולא נעים לנהיגה בכביש, נהפוך הוא. הוא רך ונעים לשהייה גם בנסיעות יום-יומיות (בהנחה שאתם לא גרים במרכז תל אביב). זה לא רכב שטח שיאבד מערכו במהירות, נהפוך הוא. השנים הוכיחו שכמו לא מעט מדגמי טויוטה, גם הלנד-קרוזר שומר על ערכו בשוק המשומשות. זה גם לא אחד מאותם הרכבים שיכניסו אתכם לפחות פעם בחודש למוסך, נהפוך הוא. ללנד קרוזר יש מוניטין אמינות מצוין שנרכש בדם, יזע וקילומטרים רבים.

    אם אתם מחפשים רכב ולא מתכוונים לרדת איתו לשטח בכלל, כנראה שתוכלו למצוא אלטרנטיבות טובות יותר – מאובזרת יותר, חסכוניות יותר וגם בעלות התנהגות כביש טובה יותר. אבל אם אתם כן רוצים לטייל בשטח וכן רוצים רכב שיכול לעבור כבר בתצורה המקורית שלו כמעט כל מכשול – הלנד-קרוזר הוא כנראה הפשרה הכי טובה שיש היום בישראל. מצד שני, למה בכלל להתפשר? במחיר של 350 אלף ש"ח אפשר לקנות סאנגיונג רקסטון חדש לשטח וישאר לכם מספיק עודף בשביל טויוטה קורולה חדשה לשאר ימות השבוע. גם זאת אופציה...

    טויוטה לנד-קרוזר בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה לנד-קרוזר - מפרט טכני להורדה

    לחלק השני של הכתבה - מבחן שטח - לחצו כאן

    טויוטה לנד קרוזר 2014

    dddd