פיג'ו 208 הגיעה לאוויר העולם במטרה ברורה להיות שוב סופר-מיני מובילה. לאחר שסדרות ה-205 וה-206 של פיג'ו נחשבו לאמות המידה של קטגוריית הסופר-מיני בכל הקשור לנוחות נסיעה או להתנהגות כביש, כששתיהן הופכות לדגם הנמכר ביותר של היצרנית (קודם ה-205 ולאחר כעשור גם ה-206), הגיעה ה-207. אין דרך אחרת לסכם את תקופת שירותה של ה-207 במדי פיג'ו מלבד מילה אחת – אכזבה. ה-207 לא הייתה מכונית רעה בכלל, היא פשוט הייתה המכונית שפיג'ו לא הייתה אמורה מעולם להיות. גדולה מידי, כבדה מידי וגרמנית מידי. עם פיג'ו 208 מנסה היצרנית לחזור לנוסחה המנצחת של שנות ה-80, ה-90 והעשור הראשון של שנות ה-2000. התוצאה היא סופר-מיני לא גדולה במיוחד, אבל מעוצבת למדי עם הומאז' ברור מאוד ל-205 ול-206 המצליחות. המכונית עברה דיאטה רצינית בכל הקשור לממדים (האורך קוצר בכ-7 סנטימטרים) או למשקל העצמי (שקוצץ בכ-150 קילוגרמים). תא הנוסעים עוצב בתצורה ייחודית למדי עם לוח שעונים קטן שיושב "מעל" ההגה ולא מאחוריו. גלגל ההגה קטן ויושב נמוך יחסית. זאת תנוחה שדורשת קצת התרגלות, אבל זה לא משהו שלא התרגלנו לראות בצרפתיות ההן "של פעם". היצע המנועים כולל שלב זה מנועי 1.2 ו-1.6 ליטר בנזין. הקטן משודך לתיבת הילוכים ידנית ומציע ביצועים פושרים למדי, אך מדובר במנוע 3 צילינדרים מעולה (שכמעט אינו רועד בסרק) וחסכוני מאוד. השני משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מיושנת עם 4 הילוכים והוא צפוי להיות מוחלף בגרסת מוגדשת טורבו של מנוע ה-1.2 ליטר הבסיסי. לצידן מוצעת גם גרסת ה-GTi של פיג'ו 208. מדובר בגרסה ספורטיבית ונאה עד מאוד של ה-208, שמצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 200 כוחות סוס. ממש כמו ה-GTi המיתולוגיות היא מחזירה את ההנאה לנהיגה ומציעה שפע של קסם לצד נוחות נסיעה סבירה לחלוטין. זאת אחת מהסופר-מיני החמות הטובות ביותר בקטגוריה, נכון לרגע כתיבת שורות אלו בכל אופן. יש לה היגוי מיידי, כמעט תזזיתי, ותחושה שמזכירה מאוד את ההוט-האצ' של תור הזהב משנות ה-80 וה-90. זה עוד יותר נחמד שגם הגרסאות הרגילות והשגרתיות מאוד של פיג'ו 208 נהנות ממשהו מאותה תחושה תזזיתית ומרגישות ספורטיביות למדי, ממש כמו שסופר-מיני צרפתית מבית פיג'ו צריכה להרגיש. קצת חבל שרמת האבזור הבסיסית היא יותר מדי בסיסית, אחרי הכל התרגלנו כבר לקבל מערכת מולטימדיה או כיוון מראות חשמלי גם בדגמי הבסיס של המתחרים.
התנהגות כביש; גרסת ה-GTi הנהדרת;
ביצועי מנוע ה-1.2 ליטר; אבזור ברמת הבסיס;
בטעם של פעם
: אוטו מפתיע לטובה תת דגם:1.2 Access
המלצה -גילוי נאות קטן האוטו אצלי רק כחודשים ,מנוע טוב תאוצות לא רעות, תאוצות טובות למנוע 1.2 (לא מוגדש)גם במהירויות הגבוהות , צריכת דלק נמוכה ממוצע של 17 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת כולל עירונית בירושלים ,ופקקים בשער הגיא...ה,לסיכום מופתע לטובה עד כה
לחיוב -
לשלילה - מרעיש קצת יותר מהרגיל בהילוכים הנמוכים,המנוע קצת לא הרמוני במהירויות הנמוכות מאוד (מהלכים ראשון שני)
: הרבה דברים מיותרים, אין דברים בסיסיים תת דגם:1.6 אוטומט Active
המלצה -מאוכזב שקניתי את הרכב.
לחיוב - לוח תאורת שעונים מפואר ונוח, כסא אורטופדי לנהג, כפתור "ספוט" המאיץ את מהירות הרכב.
לשלילה - כבר שבועיים מאז שקניתי את הרכב ואף אחד: לא היבואן ולא המסוך המורשה פיג'ו לא יודעים לומר לי כמה לחץ אויר צריך לנפח בצמיגים. בתוית בדלת הנהג לא צויין לחץ במידות ישראליות. בושה! גם מכסה תא דלק אי אפשר לפתוח מתוך קבינה. אין ידיות אחיזה לנוסעים בסלון.
סקירה ראשונית על פיג'ו 208 החדשה
גילוי נאות קטן האוטו אצלי רק כחודשים ,מנוע טוב תאוצות לא רעות, תאוצות טובות למנוע 1.2 (לא מוגדש)גם במהירויות הגבוהות , צריכת דלק נמוכה ממוצע של 17 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת כולל עירונית בירושלים ,ופקקים בשער הגיא...ה,לסיכום מופתע לטובה עד כה
מרעיש קצת יותר מהרגיל בהילוכים הנמוכים,המנוע קצת לא הרמוני במהירויות הנמוכות מאוד (מהלכים ראשון שני)
מאוכזב שקניתי את הרכב.
לוח תאורת שעונים מפואר ונוח, כסא אורטופדי לנהג, כפתור "ספוט" המאיץ את מהירות הרכב.
כבר שבועיים מאז שקניתי את הרכב ואף אחד: לא היבואן ולא המסוך המורשה פיג'ו לא יודעים לומר לי כמה לחץ אויר צריך לנפח בצמיגים. בתוית בדלת הנהג לא צויין לחץ במידות ישראליות. בושה! גם מכסה תא דלק אי אפשר לפתוח מתוך קבינה. אין ידיות אחיזה לנוסעים בסלון.
אז אחרי שנהגנו בשלל מכוניות המותג, הגיע הזמן לסכם את ההתרשמות הרוחבית שלנו מהיצע הדגמים של פיג'ו בישראל
אחרונה חביבה? ה-208 בגרסת הדיזל היא האחרונה שאנחנו דוגמים בפרויקט "סובב מותג" של פיג'ו
חלפו להם כמעט שני עשורים מאז החזקתי הוט האצ' בבעלותי, ואז באבחת גרזן נטשתי את הכביש המהיר לטובת שבילי המדבר. אז אני מזהיר מראש, אני מגיע אמוציונלי ועל אחריותכם אם בגלל זה אתם הולכים ללובינסקי ומבקשים שישריינו לכם 208GTI
בכתבה השנייה בסדרה, אנו נוהגים בסופר מיני של פיג'ו ה-208 עם מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בגרסה ידנית ואוטומטית
פיג'ו 208 מתחדשת ומקבלת מנוע 1.2 ליטר טורבו-חדש ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה. גם המחיר מתחדש ויחל ב-69,900 ש"ח לדגם ידני או 96,900 ש"ח לאוטומטי.
פיג'ו 208 מתעדכנת עם מתיחת פנים לשנת 2015. הבשורה העיקרית - מנוע ה-1.6 ליטר עוזב אותנו ויוחלף במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין חדש
פיג'ו חוגגת יום הולדת 30 למכונית האייקונית פיג'ו 205GTi ומציגה מהדורה מיוחדת של ה-208GTi, הנינה של כלת יום ההולדת.
לא צריך לדבר על נוסטלגיה, פיג'ו 208GTi מחזירה להווה את הקסם שסיפקו ה-GTi הטובות והישנות של פיג'ו. הההוט-האצ' החדש של פיג'ו מתייצבת אצלנו למבחן דרך ומוכיחה שהקסם לא פג.
לובינסקי מוזילה את מחירה של פיג'ו 208 בשיעור של כ-7,000 עד 10,000 ש"ח. מחירה יחל כעת ב-76 אלף ש"ח.
ה-GTi המיתולוגית של פיג'ו חוזרת לישראל. פיג'ו משיקה בארץ את ה-208GTi עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 200 כוחות סוס ומחיר שיחל ב-160 אלף ש"ח.