תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה קורולה
  • טויוטה קורולה החדשה – מבחן דרך

    טויוטה קורולה

    הקורולה החדשה היא בדיוק מה שכל הלקוחות המסורתיים של טויוטה ציפו לו - מכונית מאובזרת יותר, מרווחת יותר ומעוצבת יותר. יש בה את כל מה שציפיתם למצוא במכונית משפחתית אבל לא הרבה יותר. האם היא המשפחתית האידיאלית?

    • 11-08-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    יום חמישי בבוקר ואני בדרך להשקה של טויוטה קורולה החדשה בישראל. עוד מכונית משפחתית 1,600 סמ"ק אוטומט ללקוחות הליסינג. אז זהו, שלא. התרגשות רבה אפפה את אנשי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. הנה כמה מספרים שיסבירו אולי למה. הקורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה המוטורית העולמית, עם למעלה מ-40 מיליון מכוניות שנמכרו מאז אוקטובר 1966 ועד היום. נתון לא פחות מרשים הוא כמות הקורולות שעדיין נוסעות על הכבישים ברחבי העולם - לא פחות מ-26 מיליון! תוסיפו לזה את העובדה שטויוטה בחרה בשוק הישראלי להיות הראשון בעולם בו מושקת הקורולה החדשה, פחות מחודש לאחר שנפתח פס הייצור הראשון (מתוך 16 בסך הכל) והמכוניות הראשונות יצאו משערי המפעל.

    הדור הקודם של הקורולה הגיע ארצה בשלהי שנת 2007 וסבל משתי בעיות רציניות למדי - גיר אוטומטי רובוטי ורשימת אבזור דלה במיוחד בדגמי הליסינג (SUN). זה לא הפריע לו להפוך לדור הנמכר ביותר של הקורולה בישראל, עם למעלה מ-69 אלף רכבים מתוך 170 אלף קורולות שנמכרו כאן בסך הכל. ולמרות ההצלחה הנאה הזאת, יבואנית טויוטה לישראל לא משאירה הפעם כלום למזל. "היינו מעורבים בתהליך התכנון של המכונית מהרגע הראשון" אמר רן דנאי, מנכ"ל טויוטה ישראל. "דאגנו שהמכונית תתאים לטעמו של הלקוח הישראלי. החל מהמנוע ותיבת ההילוכים שהוחלפו במיוחד ועד לצבעי הריפודים. אפילו בעניין האבזור בא היצרן לקראתנו".

    טויוטה קורולה החדשה

    ואכן, נראה כי טויוטה קורולה החדשה נפתרת מבעיית האבזור הדל שאפיין את הדור הקודם. עדיין לא מדובר במכונית המאובזרת ביותר בקטגוריה, כל מיני דברים קטנים אך מציקים חסרים כאן (אין בקרת שיוט, אין הרמה אוטומטית לכל ארבעת החלונות אלא רק לחלון הנהג). אבל הפעם מדובר במכונית מאובזרת למדי כבר ברמת האבזור הבסיסית והנפוצה יותר. ההבדלים בינה לבין רמת האבזור הבכירה (GLI) מסתכמים בחישוקי סגסוגת, פנסי ערפל, בקרת אקלים דיגיטלית וכמה קישוטים קוסמטיים.

    גולת הכותרת של סעיף האבזור היא מערכת השמע החדשה, Toyota Touch מהדור השני, שהיא סטנדרט בשתי רמות הגימור. למערכת השמע החדשה יש מסך מגע איכותי, שלל חיבורים ואיכות שמע מצוינת. היא גם כוללת את חיבור ה-Mirror Link, שמאפשר לה להסתנכרן למכשירים סלולאריים חכמים ולהעביר את תמונת המסך של הסמארטפון אל המסך של מערכת השמע. במילים אחרות ופשוטות יותר, זה אומר שאתם יכולים לנווט בעזרת Waze או לשלוח SMS מהמסך שמותקן ברכב, כשהטלפון יושב לו בבטחה בתוך אחד ממחזיקי הכוסות. חסל סדר זרועות פלסטיק מצ'וקמקות שמתפרקות לפחות פעמיים בחודש.

    טויוטה קורולה החדשה

    איכות ההרכבה של תא הנוסעים טובה והוא מרגיש מוצק מאוד. גם איכות החומרים טובה ברובה, כשרוב תא הנוסעים עטוף בגומי רך או בבד נעים למגע. הנדסת האנוש טובה בסך הכל וכל בוגר של אחד מהדורות הקודמים של הקורולה ימצא את עצמו במהרה בבית למרות שפע פריטי האבזור החדשים. אבל שימו לב לפאשלה לא אופיינית לטויוטה בכל הקשור להנדסת האנוש - התאורה של מראות האיפור ממשיכה לעבוד גם לאחר שסוגרים את סך השמש וגם לאחר שנועלים את הרכב. מי שלא יקפיד לכבות אותה עם המתג הייעודי עלול לקום בבוקר ולחפש שכן ש"יתן לו כבלים".

    מלבד מערכת השמע כוללת טויוטה קורולה החדשה את כל האבזור הסטנדרטי. יש כאן 7 כריות אוויר, בקרת יציבות מלאה, מערכת למניעת דרדור בזינוק בעליה (HAC), עיגוני ISOFIX ואפילו אפשרות לניתוק כרית האוויר הקדמית. שאר פריטי האבזור כוללים בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת (או מזגן רגיל בדגם ה-SUN), מחשב דרך בסיסי, משענת יד מתקפלת במרכז המושב האחורי, מראות מתקפלות חשמלית ופתיחה של דלת תא המטען מהשלט. אפרופו שלט, הקורולה החדשה מגיעה כסטנדרט עם שלושה סטים של מפתחות. מה שאומר שמפתח אחד יוכל להישאר בחברת הליסינג שלכם ושתי מפתחות יגיעו אליכם.

    טויוטה קורולה החדשה

    אז האבזור בסדר גמור והמזגן מקרר בצורה יוצאת דופן, אבל מה לגבי השאר? העיצוב החיצוני עודכן והוא נאה וקרבי יותר. הדור הקודם נראה כמו קאמרי קטנה, הדור הנוכחי נראה ממש כמו אוונסיס זעירה. לא רק העיצוב התקרב לאוונסיס, גם הממדים. הדור החדש מתהדר בבסיס גלגלים באורך של 270 מילימטרים, ממש כמו רנו פלואנס או יונדאי i35. האורך הכללי צמח והוא עומד כעת על 462 סנטימטרים, רק שמונה סנטימטרים פחות מהאוונסיס של המנהל.

    כל זה מתורגם בפועל לדבר אחד - טויוטה קורולה החדשה היא מכונית מרווחת וגדולה. המושב האחורי מציע מרווח ברכיים נדיב ומרווח ראש סביר. הוא רך ונוח, אבל משענת הגב שלו מוצבת בזווית מעט משונה. תא המטען גדול (452 ליטרים) אבל לא גדול מאוד, וגם פתח ההטענה שלו מעט צר ומקשה על העמסת הציוד. מדובר במכונית שיכולה לאכלס ארבעה מבוגרים בקלות, על כל ציודם. רק חבל שאין פתחי מיזוג ליושבים מאחור, שקצת סובלים מהחום.

    טויוטה קורולה החדשה

    נקודה כואבת נוספת בדור הקודם הייתה תיבת ההילוכים. בתחילת הדרך הציעה טויוטה את הקורולה הקודמת עם תיבת הילוכים רובוטית, שחסכה קצת דלק ושיפרה את הביצועים אבל פגעה קשות בנוחות הנסיעה. לא עוד. הדגם החדש מגיע, כמו רוב הדגמים בליין הנוכחי של היצרנית, עם גיר אוטומטי-רציף (Multidrive S) נוח ונעים מאוד לשימוש. הוא יוצר מעט יותר מידי רעש מנוע בזמן האצות חדות, אבל בשאר הזמן הוא פשוט נהדר. יש לו גם אפשרות לתפעול ידני (רק מהידית, לא ממנופים מאחורי ההגה) ומצב Sport שגורם לו להיות עצבני יתר על המידה.

    בטויוטה שיפרו גם את מנוע ה-1,600 סמ"ק וההספק המרבי שלו עלה ל-132 כוחות סוס. זה לא ההספק הגבוה ביותר בקטגוריה (לאופל אסטרה סדאן, למשל, יש 140 כוחות סוס), אבל זה מספיק כדי לספק לקורולה החדשה ביצועים נאותים וסבירים למדי. גם צריכת הדלק שופרה בדור הנוכחי ועל פי נתוני היצרן אמורה זו לעמוד על 17.8 קילומטרים לליטר בממוצע (14.5 קילומטרים לליטר בדגם הקודם). אני לא הצלחתי לשחזר את צריכת הדלק הזו ובנסיעה משולבת (עירוני ובין עירוני) עמדה צריכת הדלק אצלי על 11.5 קילומטרים לליטר. לא להיט, אבל צריך לזכור שמדובר ברכב חדש לחלוטין וצריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי הקילומטרים הראשונים.

    טויוטה קורולה החדשה

    בנסיעה מתגלה טויוטה קורולה החדשה כמכונית נוחה. כיול המתלים טוב והמכונית אינה מתקשה להתמודד עם פסי האטה גדולים או כבישים מהירים גליים. אם תנמיכו את מערכת השמע ממש תוכלו לשמוע את המתלים עובדים קשה על ספיגת השיבושים. וזה לא הדבר היחידי שתוכלו לשמוע, כי בידוד הרעשים במכונית הזו אינו מהמצטיינים בקטגוריה ויותר מידי רעשי כביש חודרים פנימה במהירויות גבוהות. לזה צריך להוסיף פרט קטן אך חשוב והוא תחושה "חלולה" בעת טריקת הדלתות.

    ובנהיגה? כאן אין בשורות של ממש. הקורולה מעולם לא הצטיינה בהתנהגות כביש משובחת וגם הדור הנוכחי שומר על המסורת של הדורות הקודמים. מדובר במכונית שהיא מאוד קלה לנהיגה. התנהגות הכביש אולי לא מרגשת אבל אחיזת הכביש גבוהה והמכונית מעניקה תחושה מאוד בטוחה בכניסה מהירה לסיבובים.

    טויוטה קורולה החדשה - סיכום

    עם עובדות בשטח אי אפשר להתווכח. למרות תחרות קשה מצד יצרניות הרכב האחרות, שומרת קורולה על מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר בעולם. קהל הלקוחות הנאמן שלה יבחר בה באש ובמים, גם אם מגזיני הרכב באינטרנט ינסו לשכנע אותו שהאלטרנטיבות טובות לא פחות. עם השקתו של הדור הנוכחי אותם הלקוחות כבר לא צריכים להתנצל כשהם בוחרים, שוב, בקורולה - הדור החדש טוב לפחות כמו האלטרנטיבות שמציעים המתחרים.

    יש מתחרות חזקות ומהירות ממנה, כמו אופל אסטרה סדאן. יש מתחרות מהנות יותר לנהיגה, כמו פורד פוקוס החדשה. יש אפילו מתחרות מאובזרות יותר, חסכוניות יותר או נאות יותר. ועדיין, הקורולה היא חבילה מאוזנת והגיונית. הדור החדש של הקורולה מיישר קו עם המתחרות ולמרות שקשה להצביע על סעיף בו מקבלת הקורולה החדשה את הציון "הכי טוב בקטגוריה", היא גם לא נופלת בגדול באף סעיף. עכשיו רק נשאר לקוות שהדור החדש ישמור על מוניטין האמינות שצברו הדורות הקודמים.

    טויוטה קורולה החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה קורולה החדשה - מפרט טכני

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת קורולה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    טויוטה קורולה החדשה

    dddd