עד 200,000 ₪ - המכוניות הכי בטוחות אקטיבית

הונדה סיוויק

"חכם לא נכנס לצרה שפיקח יוכל לצאת ממנה" - אלה המכוניות שמציעות הכי הרבה מערכות בטיחות אקטיביות עד 200,000 ₪

  • 14-01-2018
  • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרנים

בשנים האחרונות נושא הבטיחות האקטיבית ברכב נכנס לשיח הציבורי, עד כדי כך שמתחילת השנה הנוכחית כל רכב חדש שעולה על כבישי ישראל חייב להיות מצוייד במערכת התראה על סטיה מנתיב והתנגשות מלפנים. מכיוון שאנחנו חושבים שמערכות התרעה זה טוב, אך לא מספיק, החלטנו להכין רשימה של כל המכוניות שמצעיות מערכות בטיחות אקטיביות במחיר של עד 200,000 ₪.

המכוניות ברשימה שלנו חייבות להגן עליכם ברוב מצבי הנהיגה לפחות. לכן הן חייבות לכלול בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש לפחות ומערכת לתיקון סטיה מנתיב. מעבר לשתי מערכות החובה האלה אספנו את כל מערכות ההתרעה, הבלימה והתיקון החשובות ביותר לטעמנו (החרגנו למשל את התרעת העייפות, שנוטה "לזייף" עם קריאות שווא וגם זוכה להתעלמות רועמת בחלק ניכר מהמקרים) והנפוצות בטווח המחירים המדובר, והענקו לכל אחת מהן ניקוד עפ"י הדירוג הבא. כי אם למשרד התחבורה מותר "להמציא" דירוג בטיחות, גם לנו:

לפני שנציג בפניכם את הרשימה, חשוב לציין כי לא כל מערכות הבטיחות "נולדו" שוות. כלומר, קיים הבדל - ואחד לא קטן - בין מערכת לתיקון סטיה מנתיב אשר - למשל - שומרת את הרכב במרכז הנתיב, לבין כזו שמחזירה אותו לנתיב רק לאחר הסטיה. מכיוון שרצינו לפשט לכם את המידע ולסיים את הכתבה בעידן הנוכחי, החלטנו שלא לרדת לרזולוציה שכזו, אז קחו את זה בחשבון.

נתחיל ממקום של כבוד - המכונית הזולה ביותר שנכנסת לרשימה, הונדה סיוויק האצ'בק בגרסת ה-1.0 ליטר ידנית (122,000 ₪). שלא רק שמצליחה להתברג לרשימה, אלא עושה את זה עם ציון מרשים של 11 נקודות. היא מקבלת אותן בזכות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום מעל 120 קמ"ש, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי הולכי רגל וזיהוי תמרורים.

מכיוון שאנחנו מבינים שהביקוש למשפחתיות ידניות לא ממש קיים, הכנסנו לרשימה גם את "המכונית האוטומטית הזולה ביותר שכוללת מערכות בטיחות אקטיביות שהן חובה" (שם קליט שכזה): סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ברמת גימור "אמבישן" (129,000 ₪) שמקבלת 4 נקודות בזכות בלימת חירום מעל 120 קמ"ש.

הונדה סיוויק האצ'בק חוזרת לרשימת הכבוד, הפעם למקום הראשון על הפודיום, בתור "המכונית עם הכי הרבה מערכות בטיחות אקטיביות שהן חובה עד 200,000 ₪" (בסדר נו, אנחנו עדיין עובדים על התארים). הפעם היא עושה את זה עם מנוע 1.5 ליטר ותיבה אוטומטית, וברמת גימור "ספורט פלוס" (156,000 ₪) שמקבלת 19 נקודות (נקודה אחת פחות מהציון המקסימלי) בזכות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מעל 120 קמ"ש, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, סייען פקקים, ניטור שטחים מתים, התראת תנועה חוצה מאחור, פנסי לד ואורות גבוהים אוטומטיים.

את שאר המכוניות ברשימה נציג לפי טווחי מחיר, נתחיל בטווח המחירים של 130,000 ₪ עד 135,000 ₪, בו קיבלה את הציון הגבוה ביותר (כן, ניחשתם נכון) הונדה סיוויק האצ'בק 1.5 ליטר "ספורט" ידנית (135,000 ₪) שמקבלת 13 נקודות בזכות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מעל 120 קמ"ש, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, פנסי לד ואורות גבוהים אוטומטיים. אחרי הסיוויק נמצאות:

מאזדה 3 בגרסאות ה-2.0 ליטר - 6 נקודות.
הונדה סיוויק 1.0 ליטר אוט' - 12 נקודות.
יונדאי קונה - 12 נקודות.

 

בטווח המחירים של 135,000 ₪ עד 145,000 ₪ חולקות את הציון הגבוה ביותר שתי מכוניות, הראשונה הונדה סיוויק 1.5 ליטר "ספורט" אוט' (145,000 ₪) שמקבלת 14 נקודות בזכות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מעל 120 קמ"ש, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, סייען פקקים, פנסי לד ואורות גבוהים אוטומטיים; והשניה היא יונדאי איוניק "סופרים" (140,000 ₪) שמקבלת גם היא 14 נקודות, בזכות בלימה אוטונומית מעל 120 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התראת תנועה חוצה מאחור וזיהוי הולכי רגל. אחריהן נמצאות:

טויוטה C-HR הייבריד - 7 נקודות (בגרסת הטורבו אין זיהוי הולכי רגל).
סקודה אוקטביה אקסקלוסיב 1.0 ליטר - 7 נקודות.
קיה ספורטאז' - 8 נקודות.
יונדאי איוניק "פרימיום" - 9 נקודות.
פיאט 500X בגרסת "פופ סטאר" ומעלה - 9 נקודות.
קיה נירו - 9 נקודות.

 

בטווח של 145,000 ₪ עד 165,000 ₪ כאמור קיבלה הונדה סיוויק 1.5 ליטר "ספורט פלוס" את הציון הגבוה ביותר עם 19 נקודות. אחריה מגיעות:

טויוטה פריוס - 6 נקודות.
סקודה אוקטביה אקסלוסיב 1.4/1.8 ליטר - 7 נקודות.
הונדה סיוויק סדאן 1.5 ליטר אלגנס - 12 נקודות.

 

בקבוצה האחרונה, בטווח המחירים של 165,000 ₪ עד 200,000 ₪ חולקים את המקום הראשון האחים לבית פיג'ו: 3008 בנזין (175,000 ₪) ו-5008 עם שני המנועים (199,000 ₪) בגרסת "פרימיום". שניהם מקבלים 17 נקודות בזכות זיהוי הולכי רגל, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים אקטיבי (היחידים ברשימה עם המערכת), התראת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית מעל 120 קמ"ש, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. אחריהם עומדים:

טויוטה ראב 4 (פרט ל-GLI הבסיסית) 4 נקודות.
מאזדה CX5 "פרימיום" - 6 נקודות.
סקודה קודיאק "אמבישן" - 6 נקודות.
קיה סורנטו "אורבן" - 9 נקודות.
שברולט מאליבו "LT לקשרי" - 9 נקודות.
מאזדה 6 "פרימיום פלוס" - 10 נקודות.
סקודה סופרב "אמבישן" ו"סטייל" - 11 נקודות.

לסיכום נציין שכמובן שיש מכוניות בטוחות יותר, ויש שבטוחות פחות, ויש שבכלל לא נכנסו לרשימה, אבל מה שהדהים אותנו יותר מהכל היא כמות המכוניות - לא פחות מ-17, חלקן גם ביותר מגרסה אחת - שאתם יכולים לקנות היום, כחדשות, בלי שום "קומבינות", ממש מהחנות, שמספקות כזו מעטפת בטיחותית במחירים האלה. כדי לראות את הטבלה המלאה, עם כל הדגמים, כל הציונים וכל המערכות הקיימות בכל רכב, לחצו כאן.

וכמו בכל כתבה העוסקת בבטיחות, נזכיר שהמערכות הללו אינן תחליף לתשומת לב או לנהיגה זהירה. הן לא "מערכות עזר לסימוס (מלשון SMS)" ולא פוטרות אתכם ממלאכת הנהיגה. הן שם למקרי חירום בלבד ועדיף שתתייחסו אליהן ככאלה.

רוצים שנעשה רשימה דומה למכוניות יקרות יותר? חושבים שהניקוד שלנו מפספס את הנקודה לגמרי? מעדיפים את המכונית שלכם בלי "בייביסיטרים"? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.