תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווינגו החדשה נחשפת

    רנו

    תמונות ופרטים רשמיים ראשונים על רנו טווינגו החדשה פורסמו, לקראת השקתה של המכונית בהמשך השנה. עשויה להגיע גם לישראל.

    • 14-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בזמן שישנתם פורסמו תמונות רשמיות ראשונות של רנו טווינגו החדשה, מכונית המיני העירונית והמעוצבת של היצרנית מצרפת. הדור הראשון של הטווינגו נחשף בשנת 1993 ומיד זכה להצלחה גדולה באירופה. קהל הרוכשים אהב מאוד את המכונית הקטנה שהציעה מידות חיצוניות קומפקטיות אך מרווח פנים מרשים ושלל פתרונות אכסון מתקדמים. הרכב זכה להצלחה נאה ונשאר על פס הייצור עד לשנת 2007, אז הוצג הדור השני של המכונית. דור זה זכה להצלחה קטנה משמעותית ונראה שברנו להוטים להקנות לדור השלישי, שנחשף כאן כעת, את כל מה שצריך כדי להצליח בגדול.

    רנו טווינגו החדשה

    העבודה על רנו טווינגו החדשה החלה כבר בשנת 2010 והמכונית פותחה ביחד עם מרצדס, שצפויה להשתמש בפלטפורמה החדשה כבסיס לסמארט פור-פור (ForFour) החדשה. גרסה מקוצרת של אותה הפלטפורמה תשמש את הסמארט פורטו החדשה. שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות הוליד תצורה שכמעט ונעלמה משוק הרכב העולמי כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת – מכונית קומפקטית עם מנוע אחורי. אבל ברנו טוענים שהתצורה החדשה מאפשרת למכונית להיות זריזה ובעלת קוטר סיבוב קט במיוחד – שני אלמנטים חשובים במיוחד במכונית עירונית.

    העיצוב החיצוני הושפע מדגמי הקונספט שהציגה רנו בשנתיים האחרונות, ביניהם הטווינזי והטווין-ראן. נראה שברנו שמים באחרונה דגש משמעותי מאוד על ענייני העיצוב החיצוני והטווינגו החדשה מציגה עיצוב נאה מאוד, שקשה להתעלם ממנו. כך תצטרף הטווינגו החדשה לשלל רכבים מעוצבים ונאים שהציגה האחרונה היצרנית, כמו רנו קפצ'ור או רנו קליאו החדשה. לדברי מעצבי הבית של רנו, העיצוב החיצוני הושפע לא רק מהטווינגו המקורית אלא גם מהרנו 5 המיתולוגית.

    רנו טווינגו החדשה

    בשלב זה לא מפרסמת היצרנית פרטים טכניים רבים אודות רנו טווינגו החדשה ומסתפקת בתמונות חיצוניות בלבד. ככל הידוע, תצויד המכונית במנוע 900 סמ"ק טורבו-בנזין 3 צילינדרים במפרט הדומה לזה שקיים כיום בקליאו. תיבת ההילוכים הסטנדרטית תהיה ידנית אבל המכונית תוצע ככל הנראה גם עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של היצרנית (EDC). המכונית החדשה אמורה להיות קצרה בכ-10 סנטימטרים מהטווינגו הנוכחית, מה שאומר שאורכה הכללי צפוי לנוע סביב ה-3.5 מטרים. קצת יותר קצר ממכוניות המיני של קבוצת פולקסווגן (סקודה סיטיגו/סיאט מיי), שאורכן נע סביב ה-3.56 מטרים.

    פרטים נוספים אודות הטווינגו החדשה יפורסמו לקראת השקתה בתערוכת הרכב הקרובה של ג'נבה. שיווקה באירופה צפוי להתחיל עוד השנה. עדיין לא ברור האם קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, תשווק את הדגם החדש גם בישראל. הדור הראשון של הטווינגו שווק בישראל אך הדור השני מעולם לא הגיע ארצה ביבוא סדיר. בעבר הביעו בכירים בקרסו מוטורס רצון להביא את המכונית ארצה, במיוחד לאור העובדה שהיא צפויה לקבל אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית.

    השאלה הגדולה כאן תהיה המחיר. צריך לזכור שמדובר במכונית עם טכנולוגיה לא סטנדרטית (מנוע טורבו-בנזין אחורי ותיבת הילוכים כפולת מצמדים), בוודאי כשמדובר בקטגוריית מכוניות המיני שבדרך כלל זוכה לפתרונות פשוטים הרבה יותר לטובת הפחתת תג המחיר. בקונצרן פולקסווגן, למשל, בחרו לוותר על תיבות ההילוכים כפולות המצמדים ועל מנועי הטורבו לטובת תג מחיר נמוך ורכבי המיני שלהם מצוידים בתיבת ה-ASG (רובוטית חד מצמדית) הלא מוצלחת. בקונצרן יונדאי ממשיכים להשתמש בתיבות הילוכים אוטומטיות מיושנות עם 4 הילוכים מאותה הסיבה בדיוק, וגם דגמים חדשים (כמו יונדאי i10) מגיעים עם אותה תיבה מיושנת.

    בהחלט יתכן שעם תמחור טוב יהיה לרנו קלף מנצח בקטגורית רכבי המיני בשנת 2015. אנחנו נמתין בסבלנות ונמשיך לעדכן.

    רנו טווינגו החדשה

    dddd