תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווין-ראן קונספט נחשפת

    רנו

    הקונספט החדש והמרשים של רנו מספק לנו מבט נוסף אל העיצוב העתידי של הטווינגו הבאה אך חשוב מכך - מרמז על גרסאות העתידיות של הדגם.

    • 25-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ברנו ממשיכים להכין את השטח לקראת הצגתה של הטווינגו הבאה, הפעם עם דגם הקונספט החדש טווין-ראן (Twin-Run). מדובר ברכב קונספט שאינו מיועד לייצור סדרתי אך כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, הוא מתפקד לחלוטין. הטווין-ראן ממשיכה באופן ברור את קו העיצוב שנחשף לפני כחודש וחצי עם דגם קונספט אחר, הטווינזי. קו עיצוב זה צפוי להגיע לידי בשלות בהמשך השנה כשתוצג הטווינגו החדשה, שמפותחת בימים אלו בשיתוף פעולה עם חטיבת סמארט של מרצדס.

    רנו טווין ראן

    אך בעוד דגם הקונספט הקודם שהציגה רנו היה חשמלי לחלוטין ומאוד "ירוק", הטווין-ראן מציגה צד אחר לגמרי של הטווינגו העתידית עם הרבה כוחות סוס, הנעה אחורית ומנוע מרכזי. הספרה 5 שמוטבעת על הדלתות מרמזת כי מדובר במחווה לרנו 5 טורבו המיתולוגית.

    ואכן, דגם הקונספט מציג מפרט טכני שמרמז על מכונת נהיגה מרשימה למדי. הכוח מגיע ממנוע אחורי בתצורת V6 שנפחו 3.5 ליטרים והספקו המרבי הוא 320 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים רובוטית-סינקוונסית עם 6 הילוכים, למערכת הנעה אחורית ולדיפרנציאל מוגבל החלקה. המשקל העצמי נמוך מאוד (כ-950 קילוגרמים), בזכות שימוש בשלדת צינורות קלת משקל ובחלקי מרכב מסיבי-פחמן.

    והתוצאה? זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש.

    רנו טווין ראן

    המכונית אינה אמורה להגיע, כאמור, לייצור סדרתי בעתיד הנראה לעין אך היא חושפת כמה מכוונותיה של רנו לגבי הטווינגו העתידית. הדגם הסדרתי צפוי לקבל גם הוא מערכת הנעה אחורית ואולי אף מנוע אחורי (בתצורה הדומה לזאת שקיימת בסמארט פורטו הנוכחית), בעוד דגם הקונספט החדש רומז על כך שבכוונתה של רנו להציג בהמשך גרסת ביצועים לטווינגו, שתשלב לצד הגרסאות החשמליות וגרסאות הבסיס הסטנדרטיות.

    dddd