תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווינזי – קונספט חשמלי חדש

    רנו

    רנו מציגה רכב קונספט חדש ומרהיב, המרמז על קו העיצוב לו תזכה רנו טווינגו הבאה.

    • 13-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    דגמי הקונספט של רנו הם בדרך כלל תצוגת תכלית טובה לכיוון הכללי שלוקחת היצרנית. קחו כדוגמא טובה את רנו קפטור, שנחשף כדגם קונספט כשנה לפני שהוצג כרכב מוכן לייצור, או את שפת העיצוב הנוכחית של דגמי רנו שנחשפה לראשונה גם היא בדגם קונספט מרהיב בשם דזיר (DeZir). בשבוע שעבר חשפה היצרנית דגם קונספט חדש בשם טווינזי (Twin-Z) שמעיד, ככל הנראה, על קו העיצוב הבא של החברה וגם על כוונתה להציג בקרוב מכונית עירונית חדשה שתחליף ככל הנראה את הטווינגו הנוכחית.

    רנו טווינזיו

    הטווינזי היא מכונית קונספט בכל רמ"ח איבריה. על עיצובה היה אחראי המעצב הבריטי רוס לאבגרוב (Ross Lovegrove), שקיבל לידיו מרכב שנבנה על ידי רנו והתבקש לעצב אותו ואת תא הנוסעים כך שיהיו "ידידותיים לנוסעים". התוצאה היא רכב עירוני קטן יחסית (362 סנטימטרים אורכו) עם דלתות אחוריות הנפתחות אחורה וללא קורה אמצעית (קורה B). תא הנוסעים תוכנן עם דגש רציני על פשטות. המשענת של המושבים האחוריים תוכננה כחלק ממרכב הרכב וגם המושבים הקדמיים נראים פשוטים ודקים למדי.

    הטווינזי מצוידת במנוע חשמלי שהספקו 67 כוחות סוס (23 קג"מ). המשקל העצמי הנמוך (כ-980 קילוגרמים) צפוי לתרום לטווח נסיעה מרבי גדול יחסית של 160 קילומטרים. ההנעה היא, למרבה ההפתעה, אחורית על מנת ליצור תא נוסעים מרווח יותר והתנהגות כביש טובה יותר בסיבובים. המפרט הטכני כולל גם מחשב לוח (Tablet) שמחליף את הדש-בורד המסורתי ודרכו מתבצעת השליטה על כל מערכות העזר של הרכב, החל מהמזגן ועד למערכת הניווט.  

    dddd