תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • רנו קליאו החדשה 1.2 ליטר אוטומט – מבחן דרך

    רנו קליאו

    מאחורי הקליאו החדשה מסתתרת מהפכה של ממש - עיצוב חדש, יחידות הנעה חדשות ותא נוסעים מודרני ונעים הרבה יותר. מבחן דרך לגרסה האוטומטית של הקליאו החדשה.

    • 06-11-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    משהו טוב עובר על חטיבת רנו בקרסו מוטורס בשנה האחרונה. לצד דגמי הדיזל המצוינים והסופר-חסכוניים (כמו הפלואנס דיזל והגרנד-סניק דיזל), דגמי הסטיישן הסופר-שימושיים ולצד רכבי הקרוס-אובר הסופר-אופנתיים השיקה לאחרונה היבואנית בישראל את אחת מהסופר המיני היותר מעניינות שנחתנו כאן בשנתיים האחרונות. רנו קליאו החדשה יצרה לא מעט עניין במסדרונות מערכת האתר וכמובן גם בפורומים השונים שבאתר, עוד לפני שהחל שיווקה בישראל. עם לא מעט ציפיות מתייצבת הגרסה הבכירה והאוטומטית של הקליאו למבחן דרך אצלנו באתר. נקדים את המאוחר ונספר לכם - היא לא אכזבה אותנו כלל.

    הדור הרביעי של הקליאו נחשף לראשונה לפני כשנה, תחילה במרכב האצ'בק 5 דלתות ולאחר מכן גם במרכב סטיישן. פלטפורמת הקליאו משמשת גם את הקפצ'ור, רכב פנאי קומפקטי שמתחרה במכוניות כמו ניסאן ג'וק או שברולט טראקס ועושה בימים אלו את צעדיו הראשונים בארץ. לישראל מגיעה הקליאו החדשה עם מבחר של שלושה מנועי בנזין - 1.2 ליטר עם 75 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית, 0.9 ליטר טורבו-בנזין עם 90 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית והגרסה האוטומטית, אותה אספנו לנסיעת המבחן, המצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.2 ליטר עם הספק מרבי של 120 כוחות סוס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (EDC). בקרוב תושק בישראל גם גרסת ה-RS הספורטיבית, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 200 כוחות סוס.

    רנו קליאו החדשה

    רנו קליאו החדשה - מהפכת העיצוב

    הדור הקודם של הקליאו סבל מעיצוב שהיה, איך נכתוב את זה בעדינות, די פרווה. הקליאו לא הייתה מכונית מכוערת מידי, אבל גם לא מסוג המכוניות שתגרום לכם להגניב מבט שמאלה ברמזור אדום. פרווה זה גם הדבר האחרון שאפשר להגיד על עיצובו של הדגם החדש. מעצבי הבית של רנו עבדו כאן שעות נוספות והתוצאה הסופית היא, סוף סוף, מכונית נאה למדי. החל מהחזית הספורטיבית, שבמרכזה סמל גדול במיוחד של רנו, דרך הפרופיל, שכולל דלתות אחוריות "סמויות" עם ידיות שמסתתרות בתוך הקורה ולא על גבי הדלת עצמה. ועד לחלק האחורי, עם יחידות התאורה והדיפיוזר האחוריים בעלי העיצוב הספורטיבי.

    גם תא הנוסעים עוצב בקפידה. הדבר הראשון שמבחינים בו הוא הקונסולה המרכזית הייחודית, שכוללת מסך מגע צבעוני גדול (סטנדרט בכל הגרסאות שנמכרות בארץ) הממוקם על משטח פלסטיק שחור-בוהק שבולט החוצה משאר יחידות הדש-בורד. פתחי המיזוג המרכזיים נאלצו לנדוד ממקומם הטבעי ומוקמו במורד הקונסולה, מתחת למסך המגע. מתחתיהם, פקדי המזגן (בקרת אקלים דיגיטלית בדגם ה-Collection הבכיר) ושקע אכסון לכרטיס המפתח (סטנדרט בכל הגרסאות). לוח השעונים כולל שני שעונים בלבד - מד דלק ומד סל"ד. שני צגים דיגיטליים אחראים על הצגת שאר הנתונים - מהירות, נסועה ושאר נתוני המחשב הדרך.

    איכות ההרכבה ואיכות החומרים טובים בסך הכל, אם כי פה ושם אפשר למצוא כמה הפתעות לא נעימות. חדי העין יזהו את יחידת התאורה הפנימית, מתג הפעלת בקרת השיוט וגלגלי כיוון הגובה של הפנסים הקדמיים מדגמים ישנים יותר של רנו. הפיינשמקרים יבחינו גם בחופש מוגזם בידית ההילוכים ובידית בלם היד. הגימור השחור-מבריק של חלק מתא הנוסעים נוטה לצבור טביעות אצבעות, ודורש ניקוי תכוף.

    רנו קליאו החדשה

    הנדסת האנוש שופרה בהשוואה למקובל בדגמי רנו הישנים ומערכת השמע החדש ממחישה זאת בצורה הטובה ביותר. מערכת השמע החדשה כוללת כסטנדרט דיבורית בלוטות', הזרמת שמע דרך הבלוטות', חיבורי USB ו-AUX, מערכת ניווט בעברית ושליטה מלאה ממנוף קטן שממוקם מאחורי ההגה. אבל גולת הכותרת כאן היא לאו דווקא שלל החיבורים או מסך המגע המקורי אלא התפעול האינטואיטיבי והקליל שמתבצע דרך מסך המגע או דרך ידית השליטה שמאחורי ההגה.

    מלבד מערכת השמע, מציגה רנו קליאו החדשה רמת אבזור נאה ומרשימה למדי. בקרת שיוט ומגביל מהירות, כרטיס מפתח אלקטרוני, גלגל הגה מצופה עור תאורת DRL מבוססת LED וספויילר אחורי הם רק חלק מהאבזור הסטנדרטי, כשבגרסאות המאובזרות יותר ניתן גם להתאים את צבעי חישוקי הסגסוגת ואת חלק מגווני תא הנוסעים. האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר בלבד, שלא הפריעו למכונית לקבל ציון של 5 כוכבי ריסוק במבחנים האירופאיים.

    אבל לא הכל מבריק בתא הנוסעים, למרות העיצוב המוקפד ולמרות רמת האבזור הגבוהה. לקליאו בסיס גלגלים באורך של כ-259 סנטימטרים, אחד מבסיסי הגלגלים הארוכים בקטגוריה. ובכל זאת מרווח הפנים של הקליאו אינו מהמצטיינים והמושב האחורי צפוף מעט, בעיקר במרווח הברכיים. גם תאי אכסון הקיימים ברכב מעט קטנים מידי, בעיקר תא האכסון הקטנטן שמתחת למשענת המרכזית.

    רנו קליאו החדשה

    רנו קליאו החדשה - מהפכה גם מתחת למכסה המנוע

    מזה למעלה מ-15 שנים שברנו עושים שימוש במנוע ה-1.6 ליטר ובתיבת ההילוכים האוטומטית הוותיקות שלהם. לא עוד. בדור החדש של הקליאו שדרגה רנו כמעט את כל היצע המנועים, למעט מנוע אחד. גם תיבת ההילוכים האוטומטית שודרגה ואת תיבת ה-AL4 המיושנת של היצרנית החליפה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (EDC) עם שישה הילוכים. רכב המבחן אותו אספנו צויד באותה תיבת הילוכים חדשה ובמנוע ה-TCe החדש, 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם 120 כוחות סוס.

    השדרוג הזה מפיח חיים חדשים בקליאו ומספק גב לעיצוב הספורטיבי. נכון, זאת לא הגרסה החמה והספורטיבית של הקליאו, ועדיין הצמד המודרני הזה מצליח להפיק ביצועים נהדרים. קצב הנסיעה מהיר ואחיזת הכביש גבוהה, ההגה בעל משקל נכון והתנהגות הכביש מהנה למדי. נוחות הנסיעה טובה, גם בעיר וגם מחוצה לה. השילוב הזה בין התנהגות כביש ספורטיבית לנוחות נסיעה גבוהה היא בדיוק מה שאהבנו בקומפקטיות האירופאיות של פעם. כמה נחמד לפגוש שילוב זה שוב גם בשנת 2013.

    לא פחות חשוב לציין שלמרות הביצועים הנאים ולמרות כמה וכמה קטעים של נהיגה נמרצת הציגה הקליאו במהלך נסיעת המבחן שלנו צריכת דלק מצוינת של כ-14.7 קילומטרים לליטר.

    רנו קליאו החדשה

    רנו קליאו החדשה - סיכום

    הקליאו החדשה מסתמנת לדעתי כאחת מהסופר-מיני הטובות ביותר בקטגוריה. היא מאובזרת, זריזה, חסכונית, מהנה לנהיגה וגם נוחה למדי. יש בה כמעט את כל מה שהלקוח הטיפוסי מחפש במכונית קומפקטית מודרנית, למעט אולי מרווח הפנים המעט מצומצם במושב האחורי. ברנו גם השכילו לפתור כמעט את כל בעיות הנדסת האנוש שאפינו את הדורות הקודמים והתוצאה היא מכונית שפשוט קל ונעים לנהוג בה ביום יום.

    המתחרה הישירה של הקליאו מצרפת, פיג'ו 208, עדיין משתמשת בשילוב מיושן של מנוע 1,600 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם 4 הילוכים. המתחרות מקבוצת פולקסווגן (סקודה פאביה, סיאט איביזה ופולקסווגן פולו) מציגות שילוב דומה של מנועי טורבו-בנזין קטנים עם תיבה כפולת מצמדים וביצועים דומים. אבל בשלב הזה סימני הזמן נותנים בהם את אותותיהם והן מרגישות מיושנות ליד הקליאו החדשה, הן מבחוץ והן מבפנים. טויוטה יאריס החדשה גם היא מתחרה ראויה לקליאו, עם תא נוסעים בעל ממדים דומים וצריכת דלק טובה גם כן, אבל היא לא ספורטיבית או מעוצבת כמו הקליאו. והקוריאנים? הם מציעים מרווח פנים נדיב במיוחד ועיצוב נאה (במיוחד בקיה ריו) אבל עדיין לא מתקרבים לרמת הביצועים או צריכת הדלק שמציגה הקליאו החדשה.

    רנו קליאו החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    רנו קליאו החדשה - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת קליאו חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    רנו קליאו החדשה

    dddd