בשנת 1992 הופיעה לראשונה אופל אסטרה, המשפחתית הקומפקטית של אופל שהחליפה את הקדט המיושנת. שנת 1992 הייתה בכלל שנה עמוסה במשפחתיות אירופאיות חדשות, כמו הגולף דור 3 והסיטרואן ZX. באותה שנה גם הגיעו ארצה כמה מותגים יפאניים חזקים, כמו המאזדה 323, ושנה מאחור יותר גם הגיעה ארצה ה"סופר-לאנסר" ששברה את השוק. לא פלא אם כך שמקומה של אופל אסטרה מעט נשכח בנוף הישראלי, למרות שהייתה מכונית מוצלחת למדי. האסטרה הציעה תא נוסעים איכותי, תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה ומרווח פנים נאה. רמת האבזור הייתה נמוכה מהצפוי וגם עלויות האחזקה היו מעט גבוהות משל המתחרות היפאניות, בעיקר בשל כמה תקלות סדרתיות שהתגלו בחלק מהדגמים. בשנת 1995 עבר הדגם מתיחת פנים קוסמטית קלה במסגרתו עודכנו המנועים, עודכן העיצוב החיצוני ושודרגו רמות האבזור. כל אלו לא ממש עזרו למכונית כנגד המתחרות האירופאיות הצעירות והזולות ממנה או כנגד המתחרות היפאניות שהמשיכו להתחזק. הדור הזה של האסטרה, כמו רוב הדורות שיגיעו אחריו, לא ממש הפך כאן לסיפור הצלחה;
מרווח פנים; נוחות נסיעה;
עלויות אחזקה; רמת אבזור;
עוד סיפור הצלחה מפוספס מבית אופל;
הסבר מצויין של החלפת שק ידיית הילוכים