המשפחתית הנאה של סיאט היא אחותה של הגולף, אך בעלת מראה ספורטיבי יותר. בפנים התחושה ספורטיבית גם כן, אך איכות הפנים לא מרשימה (אם כי שופרה מעט במתיחת הפנים במהלך 2009). רמת האבזור טובה, מרווח הפנים נאה, נוחות הנסיעה היא על הצד הקשיח והתנהגות הכביש איננה מספקת, אם כי רמת האחיזה בפירוש גבוהה מאוד. המנועים הם גולת הכותרת (למעט ה-1.6 הבסיסי) – כולם מוגדשים ברמות הספק שונות ומציעים ביצועים מצוינים בשידוך לתיבה ידנית או רובוטית DSG. גרסאות הקופרה הספורטיביות כבר ממש עוצמתיות, אם כי נוחות הנסיעה נפגעת בהן מאוד.
ביצועים במנועי טורבו ; עיצוב חיצוני ; אבזור
איכות פנים ; נוחות נסיעה ; יכולת דינמית על המגבלות
דיל מצוין לחובבי הביצועים
: עסקה מצוינת לחובבי הביצועים. תת דגם:1.8 DSG Style
המלצה -קניתי את הרכב חדש בשנת 2012 במבצע שסיאט עשו. החזקתי את הרכב כשנה וחצי ועשיתי עליו כ-40000 ק"מ. נהנתי מאוד להשתמש בו כרכב יומיומי וגם כרכב ספורטיבי. הרכב מהווה פשרה מצויינת בין שני הכובעים האלה.
לחיוב - שילוב מנוע גיר מעולים. איבזור נדיב. מראה ספורטיבי. מרווח פנים מצויין.
לשלילה - הרכב נראה קצת פשוט מדי ולא מהודר מבפנים. מעבר להחלפה יזומה של מנגנון בגיר עלידי היבואן אין לי ממש תלונות.
: מהיר בצורה בלתי רגילה בקו ישר, פחות בסיבובים אבל רכב נהדר! תת דגם:2.0 Cupra
המלצה -תמורה מעולה למחיר. מאובזרת בצורה מצויינת. מספיק נוחה בשביל רכב ספורטיבי.
לחיוב - מחיר (במבצעים). ביצועים. אבזור. מראה (לטעמי). כסאות נפלאים!!
לשלילה - תא נוסעים קצת משעמם.
: קצת כסף להרבה רכב תת דגם:1.2 Style
המלצה -רכב מאוד מהנה לנהיגה, במחיר מאוד טוב יחסית למה שאתה מקבל ולמתחרים.גיר ידני מאוד אמין ונוח ( 6 הילוכים)
לחיוב - ביצועים זריזים, צריכת דרך סבירה ביותר . 1/10 עירוני 1/13.5 בין עירוני מאוד מרווח מאוד אמין בידני
לשלילה - שדה ראיה בעיר קצת בעייתי .
קניתי את הרכב חדש בשנת 2012 במבצע שסיאט עשו. החזקתי את הרכב כשנה וחצי ועשיתי עליו כ-40000 ק"מ. נהנתי מאוד להשתמש בו כרכב יומיומי וגם כרכב ספורטיבי. הרכב מהווה פשרה מצויינת בין שני הכובעים האלה.
שילוב מנוע גיר מעולים. איבזור נדיב. מראה ספורטיבי. מרווח פנים מצויין.
הרכב נראה קצת פשוט מדי ולא מהודר מבפנים. מעבר להחלפה יזומה של מנגנון בגיר עלידי היבואן אין לי ממש תלונות.
תמורה מעולה למחיר. מאובזרת בצורה מצויינת. מספיק נוחה בשביל רכב ספורטיבי.
מחיר (במבצעים). ביצועים. אבזור. מראה (לטעמי). כסאות נפלאים!!
תא נוסעים קצת משעמם.
רכב מאוד מהנה לנהיגה, במחיר מאוד טוב יחסית למה שאתה מקבל ולמתחרים.גיר ידני מאוד אמין ונוח ( 6 הילוכים)
ביצועים זריזים, צריכת דרך סבירה ביותר . 1/10 עירוני 1/13.5 בין עירוני מאוד מרווח מאוד אמין בידני
שדה ראיה בעיר קצת בעייתי .
כיף של רכב לנהיגה, לא מטלטל את הנהג בסיבובים, מאיץ טוב, חסכוני בדלק, מאובזר עם: בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים 16", רדיו דיסק נשלט מההגה, כניסת USB ו AUX ליד הגיר.
טפו טפו טפו. היום בדיוק הרכב בן שנה. 0 תקלות.
אחרי שלוש שנים (שהרגישו כמו הרבה יותר), הגיע זמנה של הלאון להחליף ידיים. עכשיו אפשר לסכם את מה שהיה ואיך שהיה
וולטר דה סילבה, המעצב הראשי בקבוצת פולקסווגן עוזב את הקונצרן לאחר 17 שנים בקבוצה. אלו חמש המכוניות שלו שאהבנו ועדיין אוהבים
גרסת ה-1.8 ליטר של סיאט לאון החדשה מספקת ביצועים נאים לצד תא נוסעים איכותי מבעבר והתנהגות כביש טובה יותר, אבל לא מצליחה להיכנס לנעליה של הלאון 1.8 ליטר היוצאת, בעיקר בגלל המחיר.
רמת האבזור קופה פלוס (Copa +) תוסיף לסיאט לאון 1.8TSI פנסי קסנון, פנסי LED אחוריים ודיבורית בלוטות'.
עם מגוון רחב יותר של תצורות מרכב ועיצוב ספורטיבי יותר, אמורה סיאט לאון החדשה לשחזר את ההצלחה של הלאון הנוכחית.
התמונות הראשונות של סיאט לאון החדשה זלגו לרשת וחושפות עיצוב חדש מבחוץ אך גם מבפנים.
יצרנית הרכב סיאט מצטרפת אל המגמה החשמלית ומציגה סיאט לאון היברידית וסיאט אלתאה חשמלית בגרסאות אב-טיפוס.
בפסגת ההיצע הספורטיבי של סיאט בישראל נמצאת הקופרה R. לקחנו אותה לנסיעת מבחן מהירה ואינטנסיבית.