תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון קופרה אררר

    סיאט לאון

    בפסגת ההיצע הספורטיבי של סיאט בישראל נמצאת הקופרה R. לקחנו אותה לנסיעת מבחן מהירה ואינטנסיבית.

    • 03-08-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    שלומי: לבושה בחצאית עור צמודה עם עקבים של 20 ס"מ ואיפור שלא היה מבייש צ'יף אינדיאני מכובד, הקופרה R היא הגומאר האולטימטיבית.
    היא לא אחת כזו שתביא הביתה ותראה להורים והיא בטח לא השותפה שלך לטיולים משפחתיים בחיק הטבע (למרות שאיפשהו, בתוך תוכה היא הייתה רוצה להיות טיפוס משפחתי).
    מצד שני, סשן לוהט איתה יעיף אותך למקומות אחרים ויוציא אותך עייף, מזיע, מלא אדרנלין ומתישהו בשלילה.

    הקופרה R היא בעיקר תצוגת תכלית למנוע והתצוגה בהחלט מרשימה. היהלום הטכנולוגי הזה מפיק  265 כ"ס ו-35 קג"מ וזה במספרים היבשים, בפועל זה אפילו יותר מרשים. מדובר במנוע שפשוט מתחנן שתלחץ עליו וכשאתה עונה לתחנונים שלו הוא מחזיר לך בריבית דה ריבית ובשמחה גדולה.

    כל שאר החבילה איכשהו מנסה לעמוד בקצב של המנוע. המתלים הקשים, מערכת בקרת המשיכה שאמורה למנוע ממך לטחון את הגלגלים למוות ביציאה מהמקום, דיפרנציאל ה-XDS (הפרשנות האלקטרונית של סיאט לדיפרנציאל מוגבל החלקה) עובד בצורה מעניינת ובתנאים מסוימים הוא מאפשר לך להרגיש עם הקופרה סחיפות גלגלים שמתאימות יותר לרכבים עם הנאה כפולה. בקרת היציבות שאמורה לתקן בשבילך את הטעויות שתעשה בנהיגה מהירה מתערבת קצת יותר מדי לטעמי אבל טוב שהיא שם. רק חבל שאי אפשר לנתק אותה, מדי פעם.

    כדי לקחת את הגומאר של סיאט אל המגבלות שלה צריך לא מעט אומץ והרבה ניסיון. אז קראתי ללאון, האיש והנהג.

    למי שלא מכיר, לאון טאובס הוא ה-stig של המערכת, לאון ייתן את הדעה שלו על המכוניות מזווית של נהג מקצועי.

    לאון: את זריקת האדרנלין קיבלתי עוד לפני ששלומי מסר לי את המפתחות. העפתי מבט חטוף על האבזור הסופר ספורטיבי בדמות חישוקי 19 אינץ' לבנים שדרכם ניתן לראות בלמים אדירי קוטר העטופים בקליפרים אדומים, דוושות המתכת המחוררות, מושבי העור התומכים בתוספת סמלי קופרה, האות R שמתנוססת בגאון על השבחה הקדמית ושעון המהירות שבסופו מתנוסס המספר 300!

    נסיעה בתוך העיר חושפת מתלים קשים ונוחות נסיעה בעייתית, רק מחוץ לעיר העסק משתפר קלות. כאשר מגיעים לכבישים מפותלים ונותנים ל-R להרגיש בבית רוב התלונות על נוקשות יתר הופכות למחמאות בדמות זויות גלגול שטוחות וריסון מרכב יוצא מהכלל. הקופרה החדשה מסוגלת לייצר קצב פשוט בלתי נתפס בכביש מפותל בזכות מנוע גמיש וסופר חזק שבנוסף יודע לזמר צליל מגניב ומאד לא אופייני לרכב סטנדרטי. המנוע מגובה בבלמים חסרי דעיכה כלל המאפשרים להגיע לפניות ולבלום ממש ברגע האחרון. המהירויות האדירות שמנוע הטורבו מסוגל להן חייבות גיבוי בדמות יכולת שלדה וניהוג המכוניות וכאן מתגלות שתי נקודות חובה עיקריות.

    להיגוי המכונית יש אמנם משקל נכון אך הוא חסר תחושה וכשמדובר במכונית המסוגלת לייצר קצב כל כך מהיר זה חיסרון של ממש הפוגם בביטחון. נקודת חובה נוספת היא היכולת להעביר את הכח על כבישים חלקים. לכאורה ה- XDS אמור לסייע בכך אבל לא רק שהוא לא מסייע, אלא הופך כל פתיחת מצערת מוקדמת על מקטע הדוק וחלק לתת היגוי טרמינלי שמחייב הרפיית דוושה ונהיגה "על פי הספר".

    לאחר שמתרגלים להגה השתקן ולאופי פעולת מערכת ה-XDS מתגלה מכונה המסוגלת לייצר קצב בליסטי שמעט מכוניות מסוגלות לו. קלות תפעול מרשימה בנהיגה מנהלתית וספורטיבית כאחד ומאפשרת גם לנהג הלא מיומן להפיק ביצועים מרשימים ורק צריכת הדלק בתנאים תובעניים תגרום להאטת הקצב.

    לאון קופרה R

    סיכום המערכת: בסופו של יום ארוך ומייגע התיישבנו יחד לסכם. הקופרה R של סיאט לא ממש שימושית, ממש לא נוחה, ממש לא חסכונית ולצערנו הרב גם לא מספיק מתקשרת ומהנה כשהכביש הופך מפותל. אבל כל זה מתגמד כאשר נזכרים במנוע העוצמתי, אולי הטוב בקטגוריה, שמספק ביצועים ברמה חסרת מתחרים בטווח המחירים הזה. לא תמצאו מכונית מהירה יותר במחיר הזה, לא ביבוא סדרתי.

    ציוני מערכת CarsForum:

    כללי - * * * *

    הנאה מנהיגה - * * * *

    ביצועים- * * * * *

    נוחות -*

    אבזור-* * * *

    סיאט לאון קופרה R בקטלוג הרכב החדש של CarsForum

    dddd