תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון 1.8 ליטר החדשה מול סיאט לאון 1.8 ליטר הפחות חדשה

    סיאט לאון

    גרסת ה-1.8 ליטר של סיאט לאון החדשה מספקת ביצועים נאים לצד תא נוסעים איכותי מבעבר והתנהגות כביש טובה יותר, אבל לא מצליחה להיכנס לנעליה של הלאון 1.8 ליטר היוצאת, בעיקר בגלל המחיר.

    • 27-07-2014
    • מאת: שלומי צרפתי

    לפני הכול, סיפור הרקע:

    איפשהו לקראת סוף תקופת החיים של סיאט לאון הקודמת יצא היבואן המקומי במבצע חסר תקדים על גרסת ה-1.8 ליטר טורבו. באותו מחיר של מזדה 3 1,600 אוטומט (או כל שיעממון 1,600 סמ"ק אוטומטי אחר בקטגוריה) יכולת לרכוש לך רכב משפחתי עם ניחוחות ספורטיבים, מנוע 1.8 ליטר מוגדש טורבו ו-160 כ"ס. כל הטוב הזה עלה120 אלף ש"ח בלבד (150 אלף ש"ח במקור, לפני ההנחה). בעקבות המבצע הזה עשיתי מספר דברים לראשונה בחיי:

    1.      קניתי רכב חדש
    2.      קניתי רכב אוטומטי
    3.      קניתי רכב עם 5 דלתות

    בהתחשב בעובדה שזו הפעם הראשונה בחיי שאני קונה רכב כאב לילדה קטנה, ניתן למצוא בזה סוג של הגיון ודווקא מהמקום הזה הצלחתי לחבב מאוד גם את הלאון וגם את הפשרה. היו לה חמש דלתות, אבל בפועל היא נראתה כמו מכונית עם שלוש דלתות. היה לה גיר אוטומטי (רובטי כפול מצמדים, ליתר דיוק), אבל בפועל הוא גרם לי לזנוח את הנוסטלגיה ולהודות בפה מלא שהגיר הזה טוב יותר מגיר ידני. מצד אחד הלאון הזו היתה סוג של וידוי לגילי המתבגר ומצד שני היתה שם נחמה שזה לא כזה נורא.

    אני חושב שכמוני היו עוד אי אלו בוגרים באזור שנות ה-40 לחייהם שהלאון ההיא דיברה אליהם בגובה העיניים, בגובה של הלב ובעיקר בגובה של הכיס. זה בדיוק הקהל הדיי רחב ולא ממש נישתי אליו פונה הלאון החדשה.
    עם הרבה מאוד הבטחות על הנייר, כתר על הכתף של מכונית השנה באירופה ונעליים נוסטלגיות מבחינתי שהיא צריכה להיכנס אליהם בדקתי את הלאון 1.8 ליטר FR החדשה וניסיתי להשוות אותה לקודמת.

    סיאט לאון 1.8 ליטר - מראה חיצוני

    סיאט לאון החדשהסיאט לאון הקודמת

     

    הלאון הנוכחית תהיה נעימה יותר לעין של רוב האנשים. אני לא חושב שתמצאו כאלה שיגידו עליה שהיא מכוערת, כמו שאמרו על הקודמת. מצד שני היא הרבה פחות מיוחדת מאחותה הגדולה שהציעה פרשנות מעניינת יותר למרכב של רכב האצ'בק. אין כאן שמירה על קו עיצובי כלשהו מול הלאון היוצאת, אם כבר אז יש ניסיון להתקרב לצורתן של האחיות היוקרתיות יותר מבית, כמו אודי A3 ופולקסווגן גולף.

     

    סיאט לאון 1.8 ליטר - מראה פנימי

    חדש:

    ישן:

    סיאט לאון ה

     

    טוב, פה הסובייקטיביות כבר פחות רלוונטית. אחת מנקודות התורפה הגדולות של הלאון הקודמת היתה ההרגשה הדלילה באופן יחסי בתא הנוסעים. יש שיפור גדול מאוד באיכות החומרים ובתחושת היוקרה שהרכב משדר לך. הדור החדש מגיע עם מסך מגע מובנה בגודל 5.8 אינץ' (קצת קטן מדי), שניתן לקבל בו אינפורמציה על כל מיני דברים שקורים ברכב כמו לחץ האוויר בצמיגים, צריכת דלק, שליטה על מחשב הרכב וכיוון הרדיו לגלגל"צ (זה יש גם בקודמת). יש גם חיבור בלוטות' מקורי שמחבר לך את הסלולארי למערכת המולטימדיה (מה שב-2005, עת השקת הלאון הקודמת, היה נשמע כמו מדע בדיוני). בדור הקודם מסך מגע גדול היה תוספת בהתקנה מקומית, שאיכותו לא הייתה בשמיים. בנוסף ניתן לבחור בין מצבי נהיגה שונים אבל זה יותר גימיק ולא ממש משנה משהו.

     

    סיאט לאון 1.8 ליטר - התנהגות וביצועים

    על הנייר המנוע הנוכחי של הלאון מספק 20 כוחות סוס יותר מהקודם. 7.2 שניות לעומת 7.8 שניות מאפס ל-100 קמ"ש אמורים לשקף את ההבדל.  בפועל ההבדל לא מאוד מורגש, אולי בגלל העובדה שנתון המומנט כמעט זהה (25.5 לעומת 25 קג"מ). ביצועי המנוע בשתי המכוניות טובים מאוד והשילוב עם הגיר הרובוטי פשוט מצויין. יש הרגשה קלה שבדור הנוכחי השילוב הזה אפילו טוב יותר.  

    מבחינת הנהגות כביש לשתי המכוניות יש את אותו DNA. אחיזה גבוהה, הגה מדוייק אך חסר תחושה, שילדה לא רעה בכלל ויכולת לגהץ כבישים במהירות דיי גבוהה.בלאון הנוכחית יש פחות זווית גלגול ואם היו צריכים לדחוף אותי לקיר ולתאר את ההבדלים בין שתי המכוניות מבחינת התנהגות אז הייתי אומר שהחדשה מהודקת יותר .

    סיאט לאון החדשה

    סיאט לאון 1.8 ליטר - נוחות ובטיחות

    למרות חישוקים בקוטר 18 אינץ' וצמיגים בחתך 40 שנועלת הלאון החדשה עם "חבילת ההשקה" שמציע היבואן, היא לא פחות נוחה מאחותה (שנועלת חישוקים בקוטר 16 אינץ' ובחתך 55). אם כבר אז האיכות הטובה יותר בתא הנוסעים ובידוד הרעשים המוצלח יותר משרים אווירה נינוחה ואיכותית יותר בזמן נסיעה. נקודת תורפה מסויימת של הלאון הקודמת היתה ציון הבטיחות הנמוך יחסית (4 כוכבים), נושא שטופל בדור הנוכחי שקיבל ציון גבוה במיוחד.
     

    סיאט לאון 1.8 ליטר - עלויות

    מניסיון של כמעט שנתיים עם הלאון הקודמת צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-12.5 קילומטרים לליטר, שזה נתון לא רע בכלל. אין לי מספיק ניסיון עם הלאון הנוכחית בשביל לבדוק את הקביעה שהלאון הנוכחית חסכונית יותר אבל זה מה שהיצרן מצהיר.

    מחירה של הלאון 1.8 ליטר הנוכחית עומד על 159,000 ש"ח ואין מבצע באופק. היא אומנם מגיעה עם חבלת השקה מפנקת במיוחד מבחינת אבזור (גג שמש גדול, חישוקי 18 אינץ' ועוד) אבל מחירה עדיין גבוה משמעותית מהלאון הקודמת בזמן המבצע.

    סיאט לאון החדשה

    סיאט לאון 1.8 ליטר - סיכום

    הלאון הקודמת היתה מוצר טוב. עם מספר שיפורים בלאון הנוכחית הצליחו המהנדסים בסיאט להפוך אותה למוצר טוב מאוד. הם גם הצליחו לא להרוס תכונות טובות שהיו בלאון הקודמת שגם זה ראוי לציון.
    הנוסחה הזו של רכב משפחתי קומפקטי ואיכותי שמספק גם ביצועים מעולים היא נוסחה מנצחת עבור חלק גדול מהאוכלוסיה. פעם היית צריך לשלם פרמיה לסמל של פולקסוואגן או אאודי בשביל לקבל את כל התכונות האלה ברכב אחד. היום ניתן לקבל את כולן גם בסיאט, אבל אל דאגה, גם פה כבר מבקשים פרמיה.
    מחירה של הלאון 1.8 ליטר החדשה הוא ככל הנראה הבעיה הגדולה שלה, למרות רשימת אבזור נדיבה תג המחיר גבוה באופן יחסי לתג המחיר של הקודמת בזמן המבצע וככל הנראה מהווה מכשול לכאלה שחושבים להשתדרג ומהססים לעשות את זה במחשבה שאולי בקרוב המחיר ייחתך משמעותית.  
     

    השוואה בין הדור הקודם של הלאון לדור הנוכחי.

    השוואה בין הלאון למתחרות

    סיאט לאון החדשה

    dddd