תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן קקטוס המחודש בישראל

    סיטרואן קקטוס

    פחות ייחוד, יותר טכנולוגיה ובטיחות, והבטחה לתחושת השטיח המעופף האגדית. סיטרואן קקטוס המחודש נוחת בישראל במחיר שיתחיל ב-110,000 ₪

    • 03-03-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

    לפני 5 שנים, קונצרן PSA היה בצומת דרכים והחליט ליצור בידול מופגן יותר בין שני המותגים שלו (בזמנו, מאז הצטרף מותג אופל). פיג'ו תלך לכיוון מיינסטרימי יותר עם דגש על ספורטיביות, וסיטרואן תחזק את הנוחות של הרכבים שלה ותעצב אותם בצורה ייחודית שצוחקת לאותו מיינסטרים ישר בפרצוף. החוט המקשר בין שני הדברים הללו, שעל פניו לא יכלו להיות שונים יותר - הוא החזרת עטרה ליושנה והתחברות מחודשת לעקרונות שעשו את שני המותגים האלה מה שהם היום.

    התוצאה הראשונה של שינוי הכיוון הזה, בצד של סיטרואן לפחות, היה הקקטוס - יצור כלאיים שמשלב בין עקרונות לואו קוסט לבין ייחודיות עיצובית ויומיומית שלא נראתה כמוה. מצד אחד הוא הוצג עם מנוע יחיד ותיבת הילוכים ידנית בלבד, העדיף חלונות אחוריים שנפתחים לחרך, והשיל כל מה שהיה אפשר כדי להצליח להגיע למשקל שכנראה היה פוסל אותו מגיוס לצה"ל בשל תת-משקל. מצד שני הוא עטף את הכל באריזה שיקית, מגניבה וייחודית מאין כמוה, והצליח להסתיר את העובדה שעמוק בפנים הוא היה רכב די פשוט ובסיסי מאוד טוב.

    סיטרואן קקטוס 2019

    אבל בחמש השנים מאז שהקקטוס הושק, שוק הרכב עבר תהפוכות לא מבוטלות שהתחילו פחות או יותר באותה תקופה והגיעה לשיאה בשנתיים האחרונות, כאשר סיטרואן הודיעה שה-C4 תצא לגמלאות ואת מקומה יתפוס הקקטוס.

    בהתאם לכך, הקקטוס עבר כמה שינויים עיצוביים שהפכו אותו לקל יותר לעיכול לקהל הרחב (והרבה פחות מעניין ויחודי לטעמי) שעיקרם הקטנה משמעותית של האייר-באמפס האיקוניים שלו. אבל מאידך, הוא קיבל מערך בטיחות אקטיבית מקיף וגם מנועי טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית, שלמען הצדק ההיסטורי הגיעו כבר לפני מתיחת הפנים.

    סיטרואן קקטוס 2019

    מעבר לשינויים, עבר הקקטוס גם מעין תכנון מחדש שסובב סביב תפישת ה-CAC (או "קאק", פשוט כי זה יותר מצחיק) הנוכחית של סיטרואן, שמשמעותה - Citroën Advanced Comfort. הגישה הזו אומרת שהנהג ומלאכת הנהיגה בפן הספורטיבי וה"מתקשר" שלה לא בהכרח צריכים להיות הפוקוס, אלא דווקא כל יושבי הרכב. גישה שיש בצידה היגיון מסוים שכן רובינו המוחלט מבלים בערך 130% מהזמן שלנו ברכב בפקקים.

    אחת הנקודות החשובות בתפישה הזו היא נוחות - שמגיעה בזכות מתלי ה-PHC המתוחכמים, מושבים ארגונומיים עם ספוגים בשלוש דרגות קשיחות שונות (בגרסה הבכירה בלבד), בידוד אקוסטי טוב יותר ומערכות בטיחות אקטיבית מקיפות למדי שמגיעות כבר בגרסת הכניסה.

    סיטרואן קקטוס 2019

    כיום נוחת הקקטוס בישראל כשהוא מוצע בשתי רמות גימור שמחיריהן יעמדו על 110 ו-115 אלף שקלים, גם גרסת Feel הבסיסית תכלול את כל מערכות הבטיחות המוצעות, בהן התרעה (ללא תיקון) על סטיה מנתיב, התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), זיהוי תמרורים וניטור שטחים מתים. בנוסף, כולל אבזור הנוחות מערכת מולטימדיה עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים, ועוד. גרסת Shine PK מוסיפה כאמור את המושבים המתקדמים יותר, כניסה והנעה ללא מפתח, חישקי 17 אינץ' ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    סיטרואן קקטוס 2019

    בשורה התחתונה, הקקטוס נכנס כעת לקרב לא פשוט. המחיר אמנם נותר אטרקטיבי למדי, אבל הרכב עצמו קרוב מדי גם כקונספט, גם בממדים (שנותרו ללא שינוי למעט הגובה שצמח ב-6 ס"מ) וגם במחיר, לדגמי פיג'ו-סיטרואן (ובקרוב גם אופל שיעברו ללובינסקי) האחרים. מאידך, ללקוחות הפוטנציאליים שעד כה נכנסו לסוכנויות סיטרואן ויצאו מבלי "לסגור" תעמוד כעת עוד אופציה. כך שלחלוטין ייתכן שהקקטוס ינגוס ממכירות הדגמים האחרים, אבל בסופו של דבר, סך המכירות של סיטרואן כנראה יגדל.

    יש לכם עוד שאלות על סיטרואן קקטוס? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd