תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4
  • הפסקה - סיטרואן C4 יורדת מההיצע

    סיטרואן C4

    אחרי שני דורות וכעשור וחצי, סיטרואן מודיעה על הפסקה זמנית בייצור ה-C4 המשפחתית. הקקטוס יישאר לייצג את היצרנית בקטגוריה

    • 01-11-2017
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    ה-C4 של סיטרואן, שבגלגולה הנוכחי נמצאת איתנו מאז שנת 2010, תרד בקרוב מפס הייצור ותשאיר את סיטרואן מחוץ לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. המחליפה של ה-C4 תגיע - כך עפ"י גורמים בחברה - רק בעשור הקרוב, אי שם בשנת 2020 או אפילו 2021. עד אז סיטרואן תיוצג בסגמנט על ידי הקקטוס.

    "ה-C4 הנוכחית בת 7 שנים והיינו חייבים לקבל החלטה. אנחנו עוצרים את הייצור והקקטוס יתפוס את מקומה", כך לדבריו של אקסבייר פ'יזו (Xavier Peugeot), מנהל מחלקת תכנון מוצר, בראיון למגזין אוטוקאר.

    זאת כמובן גם הסיבה לעדכון המשמעותי שעבר הקקטוס לאחרונה, והפך לדגם האירופאי הראשון של היצרן שמקבל את המתלים ההידראולים החדשים (PHC - Progressive Hydraulic Cushion) לטובת נוחות נסיעה משופרת. הקקטוס המחודש יושק באירופה בתחילת שנת 2018, ואלינו יגיע באמצע השנה.

    סיטרואן ניסתה בשנים האחרונות לבצע שינוי בדגמיה, הלכה לכל מיני כיוונים, ואפילו נראה שניסתה להכניס קצת 'גרמניזם' למכוניות שלה, אבל הבינה שזה לא כל כך עבד.

    אבל כמו שקורה הרבה, דווקא מתחת לפנס הם שכחו לחפש, ומה שכן עבד ליצרנית הצרפתיה שמזוהה מאז ומעולם עם המוזרות השובבה והכיפית, היה העיצוב המוזר. זה כמובן התחיל עם הקקטוס, אבל כבר ראינו שזה המשיך ל-C3 החדשה, ל-C3 איירקוס שמבוסס עליה, וגם ל-C5 איירקוס שנמכר בינתיים רק בסין, אבל לאור הצלחתו נראה שלא רחוק היום בו הוא יגיע לשווקים נוספים. נראה, אם כך, שזה לא הולך להיעלם בקרוב.

    לפני זמן לא רב, מנהל האסטרטגיה בסיטרואן – מתיאו בלאמי, אמר ל"אוטומוטיב ניוז" כי "החל מ-2016, אתם תראו השקות לרכבים חדשים בכל שנה, שיהיו גם שונים מאוד מהתחרות, ובעלי עיצוב מוזר". המילה המדויקת שהבכירים משתמשים בה היא “Quirky” - מילה שהמקבילות הכי קרובות שלה בעברית הן משונה או חריג, אבל בקטע טוב. כך שהמילה שנמצאת בשימוש הכי נרחב, "מוזר", אמנם מספיק קרובה, אבל לא בהכרח מייצגת נאמנה את כוונת המשורר, אבל זה לא מה שחשוב פה.

    מה שכן חשוב פה, זה שזאת הפעם הראשונה מזה המון זמן (או פעם ראשונה בכלל? יש מומחי היסטוריה בקהל?) שיצרן רכבים לא משתמש במילים הרגילות שאנחנו מכירים מעולם העיצוב (שימו לב שאני מדבר על ההתייחסות לשפת העיצוב ולא לעיצוב עצמו). מילים כמו עיצוב זורם, או עיצוב מפוסל, או שפות עיצוב (קודו דיזיין במאזדה למשל), ופשוט קורא לעיצוב שלו בשמו – מוזר. זה מרענן.

    מתיאו בלאמי המשיך ואמר: "אמרנו לצוות העיצוב שאנחנו חייבים להמציא מחדש את ה-C4 וה-C5 כשנחליף אותן. אז אנחנו נחליף את הרכבים האלה במשהו מאוד שונה. במובנים רבים, האיירקוס קונספט מייצג את עתיד המותג".

    נראה שסיטרואן חוזרת קצת למקורות מבחינת עיצוב. סיטרואן זכתה לפרסום והצלחה חלקית בזכות העיצובים השנויים במחלוקת לפני המון שנים, ונראה כי הם מנסים לחזור לליבם של הלקוחות באמצעות אותו רעיון.

    לנו נשאר רק לקוות שזה יצליח. ושאם הם כבר שם, שיחזירו לחיינו גם הספורטיביות שלהם.

    מה אתם חושבים על המהלך של סיטרואן? עבר זמנה של ה-C4, או שאתם חושבים שעוד היה לה מה לתת? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd