תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • סיטרואן
  • פיגו
  • אופל עוברת ללובינסקי

    סיטרואן

    אחרי 8 שנים תחת קבוצה שלמה, הזיכיון לייבוא המותג אופל שנרכש ע"י קבוצת פיג'ו-סיטרואן יעבור סופית לידיי לובינסקי

    • 20-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לפני קצת יותר מ-8 שנים, באוקטובר 2010, הודיעה חברת שלמה סיקסט שייבוא המותג אופל, אז עדיין בבעלות ג'נרל מוטורס, יעבור אליה. בתחילת 2011 המעבר הושלם ושלמה הבטיחה כי תתייחס למותג בכבוד הראוי לו אחרי שתחת UMI הוא לא קיבל את תשומת הלב הראויה לו והיצע הגרסאות שהגיע היה דל ואפרורי.

    התקוות בקרב חובבי הרכב היו גבוהות, אופל הוא מותג עם היסטוריה ענפה ומעניינת, מגוון רחב של גרסאות ספורטיביות, חמימות, ואפילו רכבי שטח שמעולם לא ראו לוחיות צהובות. חברת ש.י.ר (שלמה יבוא רכב) ש"הוקמה" לצורך העניין וקיבלה על עצמה את האחריות, וחברת האם שלה היו נטולות זכויות יבוא עד כה ולכן הדעה הרווחת הייתה שהחברה החדשה תעשה כל שביכולתה כדי להכנס לשוק ברוח סערה ולהציע את מלוא מגוון הדגמים שהיא תוכל.

    בפועל, המצב היה רחוק מזה, ולהוציא קפיצה קטנה במכירות (לעצמה?) שהציג המותג, הוא המשיך לדשדש, להציע גרסאות תפלות ואפרוריות של המכוניות שלו, ולא הצליח - לדעת הח"מ - לממש את הפוטנציאל שלו.

    פאסט פורוורד לתחילת 2017, פיג'ו-סיטרואן וג'נרל מוטורס מודיעות כי הקונצרן הצרפתי רכש את הזכויות למותג אופל (ותאומו הבריטי ווקסהול) לאחר כמעט מאה שנה בהן הוא היה תחת המטרייה של GM. מאז ועד היום הספיקה להשיק אופל שני רכבים החולקים רכיבים עם מכוניות של פיג'ו - הקרוסלנד והגרנדלנד, המבוססים על ה-2008 וה-3008 בהתאמה.

    אופל קרוסלנד

    לחשושים על המעבר של זיכיון היבוא לישראל של אופל לידיי חברת לובינסקי - שחתומה על ייבוא סיטרואן, פיג'ו, DS ו-MG, כמו גם אופנועי KTM ואינדיאן, קטנועי פיג'ו ו-TGB, ורכבי הצל"צ של פולאריס תחת חברת ד.ל.ב מוטורספורט - החלו פחות או יותר 12 שניות אחרי שההודעה על הרכישה נחתה. ללחשושים גם עזרה מאוד העובדה שבמתחם לובינסקי בשורק, שנבנה כשכבר ככל הנראה ידעו בקומות העליונות של היבואנית על התכנונים של היצרנית על המותג הגרמני, נותר בעת הפתיחה אולם אחד ריק.

    העסקה, שמותנית כמובן באישור הגופים הרגולטוריים הרלוונטיים צפויה להיסגר סופית, ומכוניות ראשונות של אופל יצאו מאולם התצוגה בשורק ב-1 למרץ הקרוב.

    קבוצת לובינסקי, כך לפחות עולה מההודעה, לא מתכוונת "ללמוד ללכת לפני שהיא מתחילה לרוץ" ורומזת על כוונותיה להשיק בשנים הקרובות דגמים היברידיים נטענים וחשמליים מלאים "ועוד מגוון דגמים".

    מבחינת הלקוחות הקיימים והחדשים, לא צפויה להיות השפעה חדה ומיידית. בחודשים הבאים תעבור הפעילות של אופל באופן הדרגתי לשליטת לובינסקי כאשר אולמות התצוגה ומרכזי השירות ימשיכו לפעול כרגיל ויעברו - אם בכלל - לאולמות ומרכזי שירות משותפים עם פיג'ו וסיטרואן רק בעתיד הרחוק יותר.

    אופל גרנדלנד

    dddd