תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • סקודה אוקטביה RS – בקרוב בישראל

    סקודה אוקטביה

    סקודה מסכמת חודש שיא במסירות האוקטביה החדשה ומתכוננת להשקת שני דגמים נוספים – אוקטביה סטיישן ואוקטביה RS ספורט.

    • 03-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    ימים טובים עוברים על המותג סקודה בישראל. לאחר שסקודה ישראל סיימה את שנת 2013 כמותג האירופאי המוביל בכמות המסירות (10,817 מסירות, כשפורד צמודה אחריה עם 10,233 מסירות), ממשיכה היצרנית לשמור על קצב מסירות גבוה. בצ'מפיון מוטורס מדווחים כי בחודש פברואר האחרון מסר המותג סקודה 1,650 רכבים חדשים, כ-1,000 מתוכם של דגמי סקודה אוקטביה החדשה. המשפחתית החדשה של סקודה זוכה לדברי ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, להתעניינות רבה וכבר כעת קיימים זמני המתנה של כארבעה חודשים בכל תתי הדגמים של האוקטביה.

    סקודה אוקטביה RS

    ומה בהמשך? כבר בחודשים הקרובים צפויה לנחות בישראל סקודה אוקטביה RS החדשה. מדובר בגרסת הביצועים הספורטיבית של האוקטביה, שתצטרף אל פולקסווגן גולף GTI שכבר משווקת בישראל ואל סיאט לאון קופרה שתושק גם היא בקרוב. כמו אחיותיה, גם האוקטביה RS מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 2 ליטרים, כאן בהספק של 220 כוחות סוס (כמו בגולף GTI). נתוני הביצועים מספרים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של 248 קמ"ש.

    האוקטביה RS לא תגדיל בצורה משמעותית את היקפי המכירות של משפחת האוקטביה. עם תג מחיר שצפוי לנוע סביב ה-220 אלף ₪ (להערכתנו), זולה היא לא תהיה ובמקרה הטוב יימכרו ממנה 20 או 30 רכבים בשנה. ועדיין, מדובר במשפרת תדמית מעולה למותג הרכב הצומח של קבוצת צ'מפיון.

    סקודה אוקטביה RS

    אל גרסת ה-RS תצטרף גם גרסת הסטיישן של סקודה אוקטביה, או סקודה אוקטביה קומבי בשמה הרשמי. לגרסת הסטיישן ממדים חיצוניים דומים לאלו של האוקטביה שכבר נמכרת בארץ, אך תא המטען שלה גדול ושימושי עוד יותר ונפחו עומד על 610 ליטרים. דמיינו מה תוכלו להעמיס לתוכו לאחר קיפול המושבים, אז תקבלו נפח הטענה של למעלה מ-1,700 ליטרים. היצע המנועים ורמות האבזור צפוי להיות דומה לזה שמשווק כרגע בארץ, כשהגרסה העיקרית תהיה ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין עם תיבת ההילוכים האוטומטית. והמחיר? אנחנו נופתע לטובה אם גרסת הסטיישן תהיה קרובה עד כדי זהה במחירה למחיר של גרסת ההאצ'בק/נוצ'בק הנוכחית, קרי 132 אלף ₪.

    סקודה אוקטביה סטיישן

    dddd