תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון קופרה החדשה נחשפת

    סיאט

    סיאט חושפת את הלאון קופרה החדשה, שתהיה החזקה ביותר בייצור סדרתי מעולם. אצלנו ב-2014.

    • 09-01-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    לאחר המתנה די ארוכה נחשפת לראשונה סיאט לאון קופרה החדשה, לקראת השקתה הרשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט. הקופרה היא כיום הגרסה הספורטיבית של דגמי הלאון, לאחר שדגמי ה-FR הפכו בשנים האחרונות בעיקר לרמת אבזור גבוהה וספורטיבית ולא הציעו מפרט טכני שונה מהדגמים הרגילים. הקופרה החדשה, שתמונות רשמיות שלה פורסמו אמש, תושק באירופה מיד לאחר השקתה בפרנקפורט ואז היא גם צפויה להגיע לישראל. מחירה הרשמי טרם נקבע סופית אך בבריטניה הוא צפוי לנוע סביב 25 אלף לירות סטרלינג (כ-150 אלף ₪).

    סיאט לאון קופרה החדשה

    סיאט לאון קופרה החדשה תהיה הלאון החזקה ביותר בהיסטוריה של המותג. היא תוצע עם מנוע טורבו-בנזין (TSI) בנפח של 2 ליטרים שיוצע בשתי דרגות של הספק מרבי - 265 או 280 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה רובוטית כפולת מצמדים (DSG) אך תהיה גם אופציה לתיבת הילוכים ידנית. הדגמים האוטומטיים יהיו מהירים יותר וגרסת ה-280 כוחות סוס עם תיבת ה-DSG תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, לעומת 5.8 שניות בדגם הידני. גרסת ה-265 כוחות סוס תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בדגם האוטומטי או 5.9 שניות בדגם הידני.

    מלבד המנוע החזק גרסאות הקופרה יוצעו עם דיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי, הגה כוח עם תגבור ויחסי העברה משתנים, מערכת DCC שמשנה את כיול המתלים ושלדה קלה וקשיחה מבעבר. בסיאט מספרים כי הדגם החדש יהיה קל בכ-55 קילוגרמים מהדגם היוצא, מה שיתרום לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות יותר.

    מלבד כל אלו תציע סיאט לאון קופרה החדשה שלל פריטי אבזור שיבדלו אותה מדגמי ה-FR הנוכחיים. בין היתר יהיה ניתן למצוא בדגמי הקופרה פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה, תאורת LED בדלתות, מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה וחישוקי 19 אינטש' (בדגם ה-280 כוחות סוס). הרכב יוצע כבר מהיום הראשון בתצורת 3 דלתות (קופרה SC) ובתצורת 5 דלתות.

    סיאט לאון קופרה החדשה

    dddd