בשנת 2008 הוחלפה האלנטרה במשפחתית-קומפקטית מודרנית. ל-i30 בעלת 5 הדלתות יש עיצוב נאה, איכות לא רעה בתא הנוסעים, מרווח טוב מאוד לנוסעים ואבזור שמיישר קו עם המתחרות – ואף למעלה מזה. בתחומי הנסיעה מקבלים חבילה מאוזנת יחסית – מנועי בנזין נמרצים, מנוע דיזל מעולה (שהופסק ייבואו בשלב מסוים), וכן שילוב נאה של נוחות והתנהגות – עם קצת יותר התנהגות מנוחות. מעט לאחר תחילת השיווק החלה להימכר גם גרסת סטיישן שימושית, במחיר דומה לשל הגרסה הרגילה. אנחנו בעד. הדור החדש יותר של ה-i30 הגיע ארצה בשנת 2012 והחליפה את הדגם הנ"ל.
מרווח ; אבזור ; יכולת דינמית ; סטיישן
עיצוב לא מקורי ; לא מתבלטת באופן כללי
חבילה טובה, גם אם לא מצוינת
: משפחתית מרווחת, יעילה, זריזה וחסכונית. לא פאר היצירה אבל אחלה דיל לעומת המתחרות. תת דגם:1.6 Inspire
המלצה -אצלי כבר שנתיים וחצי ו-60 אלף קילומטרים. עם ניסיון קודם משני רכבי ליסינג שהיו גם הם I30.
לחיוב - תא נוסעים מרווח עם אפשרות לקיפול מושבים ורצפה שטוחה עם תא המטען. אבזור לא רע בדגם האינספייר בשנתון שלי עם סאנרוף וכניסות USB/AUX מקוריות. יחידת כוח זריזה למרות 4 הילוכים בלבד וגם חסכונית למדי אצלי עם 12.5 ממוצע דיי קבוע בזמן שהרכב אצלי. כיול מתלים שתורם לריסון נדנודים ולא מעניש בנוקשות יתר.
לשלילה - בידוד רעשים חסר, מורגש בעיקר בנסיעה במהירות גבוהה. חוסר בהילוך חמישי שהיה מוריד את הסל"ד בשיוט. תא הנוסעים בדגם הפשוט כהה מדי וחסרה משענת יד לנהג. תקלות סדרתיות קטנות אבל מעיקות כמו יוניט אור בלם שגורם למנורת ESP להידלק ותקלה סדרתית בידית הפתיחה של דלת הנהג.
עמית: לא חשבתי שזה יהיה כזה טוב תת דגם:2.0 אוטומט Supreme
המלצה -
לחיוב - איבזור מפנק, גיר חלק, נוחות נסיעה מעולה, מנוע עם כוח ביחס למשקל שנותן הרגשה חזקה כשלוחצים על הדוושה
לשלילה - צריכת דלק!!!
חן פרחי: קומפקטית טובה ושימושית. תת דגם:1.6 אוטומט Inspire
המלצה -
לחיוב - מנוע וביצועים טובים, צריכת דלק סבירה, מרווח פנימי מכובד ועלויות תחזוקה נמוכות.
לשלילה - יחידת כוח רועשת ונוחות נסיעה בינונית.
הערה: מופיע פעמיים הדגם I30 מ- 2007 עד היוםץ
אצלי כבר שנתיים וחצי ו-60 אלף קילומטרים. עם ניסיון קודם משני רכבי ליסינג שהיו גם הם I30.
תא נוסעים מרווח עם אפשרות לקיפול מושבים ורצפה שטוחה עם תא המטען. אבזור לא רע בדגם האינספייר בשנתון שלי עם סאנרוף וכניסות USB/AUX מקוריות. יחידת כוח זריזה למרות 4 הילוכים בלבד וגם חסכונית למדי אצלי עם 12.5 ממוצע דיי קבוע בזמן שהרכב אצלי. כיול מתלים שתורם לריסון נדנודים ולא מעניש בנוקשות יתר.
בידוד רעשים חסר, מורגש בעיקר בנסיעה במהירות גבוהה. חוסר בהילוך חמישי שהיה מוריד את הסל"ד בשיוט. תא הנוסעים בדגם הפשוט כהה מדי וחסרה משענת יד לנהג. תקלות סדרתיות קטנות אבל מעיקות כמו יוניט אור בלם שגורם למנורת ESP להידלק ותקלה סדרתית בידית הפתיחה של דלת הנהג.
איבזור מפנק, גיר חלק, נוחות נסיעה מעולה, מנוע עם כוח ביחס למשקל שנותן הרגשה חזקה כשלוחצים על הדוושה
צריכת דלק!!!
ה-i30 החדשה נחשפת במלואה לקראת השקתה בתחילת השנה הבאה. פרטים מלאים על אחת מהמכוניות החשובות ביותר של יונדאי בשנים הקרובות.
שבוע לפני ההשקה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, חושפת יונדאי תמונות ראשונות של ה-i30 החדשה.
המשפחתית i30 של יונדאי תשווק גם עם תיבת הילוכים ידנית ועם מנוע קטן וחסכוני יותר