הדור השני של יונדאי i30 כבר לא צריך להוכיח שהוא ראוי להתחרות אל מול מובילות הקטגוריה. מדובר ברכב איכותי ומעוצב מבעבר, שבהחלט מתעלה על הדגם היוצא. רשימת האבזור נאה וגם רמת הבטיחות גבוהה. היצע המנועים כולל בנזין 1.4 ליטר עם גיר ידני או בנזין 1.6 ליטר עם גיר אוטומטי, כאשר הגרסה הידנית חלשה משמעותית אבל גם חסכונית בצורה משמעותית. רק נוחות הנסיעה של יונדאי i30 מפריעה קצת לחבילה הכוללת, עם כיול מתלים נוקשה מידי.
עיצוב; רמת אבזור;
נוחות נסיעה; ביצועים;
עוד קצת מאמץ, והיא הייתה הרבה יותר טובה
: רכב מצויין, מאובזר, חסכוני, תמורה מצויינת לכסף - ממליץ בחום. תת דגם:1.6 אוטומט Inspire
המלצה -זו היונדאי ה I30 השניה שלי, כאשר הראשונה שלי הייתה מודל 2008 ונפטרה בטרם עת עכב תאונה מצערת. אחרי שקיבלתי את כספי הביטוח, לא הייתי צריך לחשוב על מחליפה יותר מידי, וידעתי שגם הרכב הבא שלי יהיה I30 שמתאים בדיוק לצרכיי.
לחיוב - מניסיון עם שני אקזמפלרים, אחד מודל 2008 והשני 2010 (אחרי השינוי צורה), אחרי כ 50K ק"מ של נסיעה, ניתן לומר שהרכב מפגין אמינות מעולה. למעט טיפולים שוטפים של החלפת שמן/פילטרים פעם בשנה לפני הטסט, לא היו שום תקלות. רוב הנסועה שלי הינה בינעירונית וצריכת הדלק הממוצעת שלי הינה 1:15 בנסיעה די מנהלתית של 100 קמ"ש. הרכב מעוצב יפה מאוד לטעמי הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית. הרכב מגיע מאובזר מאוד יחסית, וכולל כניסת USB למערכת המקורית, שליטה על המערכת מההגה, סאנרוף, פנסי ערפל ועוד. האוטו לא מתיימר להיות חורך אספלט, אבל הוא די זריז ומגיע למהירויות מקנות נקודות ברישיון, ללא מאמץ מיוחד.
לשלילה - באמת שלא מצאתי :)
: רכב משפחתי שעושה את העבודה שלו תת דגם:1.6 אוטומט Inspire
המלצה -לרכב יש 135 כ"ס שמורגשים מאוד ולא מורגש חוסר כוח בעליות גם כשיש 5 נוסעים באוטו עם מטען.יש לציין שתא המטען בדגם הזה דיי קטן ביחס למשפחתיות דומות.ההגה לא מעביר את ההרגשה מהכביש ולא מהנה, אבל מאוד נוח בזכות אופציית בחירת רמת התגבור החשמלי.
לחיוב - רכב מאוד מרווח ביחס לקטגוריה גם לאנשים גדולים. רכב עם 135 כ"ס וביצועים טובים לקטגוריה המשפחתית. הרכב בכל גרסאות 1.6 מאובזר בפנסי ערפל וגג פנורמי מלא.
לשלילה - הגה לא מתקשר בכלל, חוסר ביציאת USB ו AUX במערכת המקורית. תא מטען קטן למשפחה ולהמון ציוד, מי שצריך תא מטען גדול עדיף שיקח את גרסאת הסטיישן.
: כיף לנסוע ברכב. תת דגם:1.6 אוטומט Inspire
המלצה -
לחיוב -
לשלילה - נורות נשרפות לעיתים קרובות. רכב ים סדן נמוך.
זו היונדאי ה I30 השניה שלי, כאשר הראשונה שלי הייתה מודל 2008 ונפטרה בטרם עת עכב תאונה מצערת. אחרי שקיבלתי את כספי הביטוח, לא הייתי צריך לחשוב על מחליפה יותר מידי, וידעתי שגם הרכב הבא שלי יהיה I30 שמתאים בדיוק לצרכיי.
מניסיון עם שני אקזמפלרים, אחד מודל 2008 והשני 2010 (אחרי השינוי צורה), אחרי כ 50K ק"מ של נסיעה, ניתן לומר שהרכב מפגין אמינות מעולה. למעט טיפולים שוטפים של החלפת שמן/פילטרים פעם בשנה לפני הטסט, לא היו שום תקלות. רוב הנסועה שלי הינה בינעירונית וצריכת הדלק הממוצעת שלי הינה 1:15 בנסיעה די מנהלתית של 100 קמ"ש. הרכב מעוצב יפה מאוד לטעמי הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית. הרכב מגיע מאובזר מאוד יחסית, וכולל כניסת USB למערכת המקורית, שליטה על המערכת מההגה, סאנרוף, פנסי ערפל ועוד. האוטו לא מתיימר להיות חורך אספלט, אבל הוא די זריז ומגיע למהירויות מקנות נקודות ברישיון, ללא מאמץ מיוחד.
באמת שלא מצאתי :)
לרכב יש 135 כ"ס שמורגשים מאוד ולא מורגש חוסר כוח בעליות גם כשיש 5 נוסעים באוטו עם מטען.יש לציין שתא המטען בדגם הזה דיי קטן ביחס למשפחתיות דומות.ההגה לא מעביר את ההרגשה מהכביש ולא מהנה, אבל מאוד נוח בזכות אופציית בחירת רמת התגבור החשמלי.
רכב מאוד מרווח ביחס לקטגוריה גם לאנשים גדולים. רכב עם 135 כ"ס וביצועים טובים לקטגוריה המשפחתית. הרכב בכל גרסאות 1.6 מאובזר בפנסי ערפל וגג פנורמי מלא.
הגה לא מתקשר בכלל, חוסר ביציאת USB ו AUX במערכת המקורית. תא מטען קטן למשפחה ולהמון ציוד, מי שצריך תא מטען גדול עדיף שיקח את גרסאת הסטיישן.
נורות נשרפות לעיתים קרובות. רכב ים סדן נמוך.
יונדאי מעדכנת את ה-i30, מחליפה את תיבת ההילוכים האוטומטית בתיבה רובוטית כפולת מצמדים (DCT) ומעדכנת את האיכות והעיצוב.
כלמוביל מפרסמת את מחירון 2015 לדגמי מיצובישי ויונדאי. הוזלות משמעותיות על האאוטלנדר הידני והלאנסר ספורטבק והתייקרות לא קטנה במגוון דגמי יונדאי
יונדאי i30 מתחדשת עם מתיחת פנים לשנת 2015, במסגרתה תשודרג תיבת ההילוכים האוטומטית ותצטרף אופציה לגרסת טורבו ספורטיבית.
כלמוביל משדרגת את רשימת האבזור של דגמי המשפחתיות ומוסיפה מערכת מולטימדיה בדגמי ה-i25, i30 וה-i35.
הגרסה הידנית של יונדאי i30 החדשה מבטיחה איכות גרמנית במחיר של סופר-מיני קוריאנית. איתמר יצא לבדוק אם יש אמת מאחורי ההבטחות.
שיווקה של יונדאי i30cw החדשה צפוי להתחיל בישראל לקראת סוף 2012. פרטים ראשונים על גרסת הסטיישן החשובה של ה-i30.
יונדאי i30 תגיע בקרוב לישראל במחיר התחלתי של 100 אלף ש"ח לגרסה הידנית או 122 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית.
מצטרפות אל במוו סדרה 3 החדשה ומאזדה CX-5 שנבחנו לאחרונה אצל ארגון ה-euroNcap.
ה-i30 החדשה נחשפת במלואה לקראת השקתה בתחילת השנה הבאה. פרטים מלאים על אחת מהמכוניות החשובות ביותר של יונדאי בשנים הקרובות.
שבוע לפני ההשקה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, חושפת יונדאי תמונות ראשונות של ה-i30 החדשה.