תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • מרצדס E קלאס - סקירת גולשים

    מרצדס E קלאס

    שוב נתבקשתי לקחת מכונית יוקרה לסוף שבוע, הפעם הייתה זאת מרצדס E קלאס E400. מכונית מצויינת למרות תדמיתה ה"זקנה".

    • 31-08-2015
    • מאת: רז מלמד

    אז בהמשך לנסיעה עם האאודי A6, שגם לה 333 כ"ס, נתבקשתי שוב על ידי שלומי לבלות בטיול שבת עם מכונית, והפעם, המרצדס. שוב נרתם למשימה דניאל, שנהג יפה ממני, במיוחד בקטעים המרגשים, והוציא משנינו צהלות שמחה.

    רכב המבחן הוא הגרסה המאובזרת הבכירה בסדרה (אם לא נתייחס לגרסת AMG) עם מנוע V6 המפיק 333 כ"ס, מאיץ מאפס למאה ב-5.3 שניות, ונועל צמיגים דביקים במיוחד. מידה אחורית 275/30/19. מידה מרשימה במיוחד.

    גילוי נאות, מאז שהייתי ילד קטן אהבתי את סדרה E של מרצדס, בתחילה את המרצדס "עם הפנסים העומדים" (W114 לחובבי הטריויה) ואח"כ את דגם W123, שגם היה בבעלותי 7 שנים.

    תדמית:

    טיפה בעייתית.
    הרכב לא סולידי, בולט מאוד, עלול להכיל סטיגמות שליליות ושאריות גלוטן לאלרגניים. תדמית מבוגרת ושמרנית במקרה הטוב, במקרה הפחות – תדמית שלילית, שלא תמיד מתקשרת מייד לדיפלומטים.

    בחניה:

    כמצופה ממכונית סלון, גם פה איכות החומרים גבוהה מאוד (למעט תחתית מחבר ההגה לקונסולה, שעשוי מפלסטיק זול, אמנם הוא נראה רק מכיוון מושב הנוסע הפיינשמקר, אבל היינו כאלו).
    לוח השעונים וכל סביבת הנהג נעימה מאוד, אבל מיקום ספרות המהירות, המוסתרות על ידי המחוג המורה אותן קצת מעצבן.
    גם במרצדס מסך מרכזי עם חיווי רב ושפע אפשרויות הצגת אינפורמציה, וגם פה לצערנו לא מדובר במסך מגע.
    ניתן לשלוט בהפעלות מההגה, מהקונסולה, וגם מגלגל הפעלה בין מושב הנהג לנוסע, שלא הפגין ידידות יתר.
    כדי לאפשר מרווח נח מאוד לנוסעים מאחור, מושב הנהג מרגיש צמוד מידי לשמשה הקדמית, ואתה מקבל את המראה המרכזית על הפרצוף שלך.
    לי, שאני רגיל לשמשה מרוחקת מאוד במיני (שם החלון הקדמי מרוחק כדי לשמור על הפרופוקציות המקוריות של המיני הישנה) יצרה המראה המרכזית תחושת קלסטרופוביה.
    אל פחד, התרגלתי מהר.
    בלם היד (HAND BRAKE) מופעל ברגל שמאל (מסורת במרצדס), אבל הפעלתו ושחרורו מכניים ולא תמיד נוח להרים רגל.
    כמו כן בחניה הרכב חסכוני מאוד בדלק. בנסיעה הרבה פחות.

    מרצדס E קלאס

    בעיר:

    למרות הצמיגים בחתך נמוך במיוחד, רוחב מפלצתי וחתך רחב במיוחד 275/30/19 (תוספת לא סטנדרטית), ולמרות כבישי מע"צ, הנוחות ברכב מרשימה בצורה יוצאת דופן.
    עם חלונות סגורים בקושי נשמע רעש מבחוץ, כמעט ולא נשמע צליל המנוע, צליל המפלט לא נשמע בכלל, והרכב מנתק אותך אקוסטית מהסביבה בצורה ראויה למכונית סלון.

    בהר:

    דניאל נהג את המרצדס במיומנות באזור הררי מפותל במיוחד.
    האחיזה מצויינת, הרבה בזכות הצמיגים הספציפיים (P.ZERO) במידה שכבר ציינתי. פעמיים. בגרסאות האחרות עם צמיגים אחרים היא כנראה שונה. לא ניסינו.
    ההגה לא מספיק נוקשה, עם משקל סביר, ועדיין לא מספיק מתקשר. פידבק מהמושב אין, ובכל זאת בקרת היציבות נותנת להוציא זנב לפסיעה חביבה ואז מתערבת.
    היו רגעים שרצינו יותר כח מהמנוע, ובגרסאות החלשות יותר הוא בוודאי ייחסר.
    בבלימה האוטו עדיין מרגיש יציב ובטוח וזה לא פשוט ברכב עם הנעה אחורית ומשקל עצמי של למעלה כמעט 1.8 טון. (וזה עוד לפני השאוורמה שאכלנו בנצרת. שם מעדיפים שווארמה בבאגט ולא פיתה).
     

    מרצדס E קלאס

    מחוץ לעיר:

    האוטו מופלא. נועד לשיוט נינוח, תאוצות ביניים טובות מאוד, ובכיף דמיינו את עצמנו משייטים באוטובאן גרמני במהירות מקסימלית על פני שעות ארוכות בלי להתעייף, תוך כדי ניהול שיחה שקטה, או עם אישיות בכירה מנמנמת במושב האחורי.

    בטיחות:

    בנוסף למערכות המצויות גם אצל המתחרות, קיימת ברכב מערכת תאורת פניה (ILS) ומערכת BLIND SPOT ASSIST – חיווי קטן במראות הצד החיצוניות, בצהוב או באדום, המזהירות מפני רכב בנתיב המקביל הנמצא בשטח מת. בליווי איתות, המערכת אפילו מצפצפת ומזהירת אותך ממעבר נתיב.
    חשוב מאוד בכל נסיעה, אבל בעיר צפופה – מעט מטריד.


    לסיכום:

    אם אתם חייבים להוציא מעל חצי מליון ₪ לרכב פרטי (או התמזל מזלכם ואתם נהגי מונית) המרצדס תעשה את העבודה בקלות.
    מכונית מצויינת, למרות התדמית "הזקנה" האוטו מפתיע לטובה, מתעלה על האאודי בכל פרמטר, נינוחה כשרוצים, מהנה מאוד כשרוצים. לא מסרסת.
    אנחנו רצינו, ונהננו מאוד.
    נשאר לבדוק את האינפינטי M ואת ב.מ.וו סדרה 5.
    שלומי, לטיפולך.
    שוב תודה לדניאל שהיה שותף דומיננטי בנהיגה ובחוויות.

    מרצדס E קלאס בקטלוג הרכב של CarsForum
    מרצדס E קלאס - מפרט טכני

    dddd