תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A6
  • אאודי A6 קאווטרו - סקירת גולשים

    אאודי A6

    אאודי A6, מכונית סלון מרשימה וחסרת סטיגמות שליליות, במבחן דרך. מה חשב עליה רז ומה מעט החסרונות שהוא בכל זאת הצליח למצוא בה?

    • 31-08-2015
    • מאת: רז מלמד

    נתבקשתי על ידי שלומי לגדוש את האאודי TFSI 3.0 קוואטרו לנסיעת מבחן.
    גייסתי את דניאל ס. שתמיד אוהב לעזור במצבים כאלו, וטוב ממני בעליות.

    אז ככה, האאודי הזו תפורה כמו כפפה ליד לקהל היעד שלה.
    מכונית סאלון מרשימה, חסרת סטיגמות שליליות (אם נתעלם מזה שזהו רכב השרד של השרים במדינה), סולידית, לא מנקרת עיניים, ועדיין בעלת נוכחות ממלכתית מרשימה מאוד.

    בחניה:
    תא נוסעים מהודק, איכות חומרים והרכבה גבוהה מאוד, (ברכב המבחן מושבי ודיפוני עור), תאורה נעימה מאוד, הגה ומושבים מתכוונים חשמלים לכניסה ויציאה נוחה מהרכב.
    לוח שעונים מרשים, עם שפע אינפורמציה לחובבי הגג'טים, אופציות אין סופיות לכיוונון המושבים (דבר שמקשה מאוד על מציאת תנוחת ישיבה מתאימה), ומסך מרכזי באמצע הקונסולה, עם חיווי על כל מה שמתרחש, שממש מתחשק ללטף אותו. אבל משום מה הוא לא מסך מגע, ומשמש לחיווי בלבד.
    את הכיוונונים עושים ממספר רב של מתגים. טיפה מבלבל, אבל אפשר להתרגל לזה.
    מורגש במיוחד חוסר במסעד יד. כששתי הידים על ההגה, אין שום משענת נוחה למרפקים, הנדסת אנוש לא נוחה.

    בעיר:
    הבידוד מהסביבה טוב מאוד, האוטו שקט מאוד, מבודד היטב רעשי חוץ, צליל המנוע כמעט ואינו נשמע, העברות ההילוכים כמעט ואינן מורגשות. בקיצור, "כמו בחניה". אפשר לנהל שיחה סלון שקטה ורגועה.
    אבל, אפילו במצב נהיגה "COMFORT" הרכב לא מספיק נח במהמורות ופסי האטה. אני משער שהסיבה העיקרית היא שהצמיגים ברכב המבחן היו במידה 255/40/19. 19 צול? לרכב פרטי? קצת הגזמה. לדעתי אין טעם לשלם תוספת עבור הגדלת החישוקים בגרסאות ה-1.8 או 2.0 המקבילות.
    רעש הצמיגים מורגש ככל שהמהירות עולה, ומחוץ לעיר מהווה מטרד.

    אאודי A6

    בהר:
    נהגנו את האוטו באזור הררי מפותל מאוד.
    אחיזה מופלאה בזכות מערכת הקווטרו. הסטיגמה של אוטו שמרגיש צמוד למסילה – מוצדקת.
    האוטו לא מאבד אחיזה גם בסיבובים חדים מאוד, ואין תחושה של חוסר כח. המנוע המוגדש מפיק 333 כ"ס, ומאיץ את האוטו ללא קושי, תוך שהוא נוסך תחושת בטחון ורוגע.
    האוטו מטפס בהר כמעט ללא מאמץ, פונה כמו קוביית טטריס, ומפגין יכולות בלימה מרשימות ומרגיעות.
    חובבי הנהיגה הספורטיבית יתרשמו מאוד מהביצועים (5.1 שניות מאפס למאה), אבל יתאכזבו מההרגשה.
    ההגה רך מידי, גם במצב "DYNAMIC", לא מעביר תחושות מהכביש, האוטו יציב מידי, לא מחפש להשתעשע, קשה מאוד להגיע עם האוטו להיגוי יתר, והמקום היחידי בו הצלחנו במעט לאבד אחיזה היה בכיכר בחניון סגור, בו הרכב היה בתת היגוי, (שגם לנהג לא מנוסה, קל מאוד אינסטקטיבית לתקנו).
    לנהג שלא מחפש יומרות ספורטיביות – האוטו ירגיש בטוח, נעים, מאובטח.
    נזכרתי בנסיעה שעשיתי מ-ז-מ-ן, בדרך דומה עם סיטרואן ZX וולקן וגולף V6 כפולת הנעה.
    בסיטרואן הזעתי (לא בגלל בעיית מזגן), עם הגולף עשיתי את אותה הדרך במהירות רבה יותר, אבל לא נהנתי.

    מחוץ לעיר:
    בכביש הבין עירוני מתגלה לראשונה האאודי במלוא הדרה.
    שקטה, נינוחה, משייטת בנחת, כשיש צורך לצאת לעקיפה – זמינות הכח מהמנוע מפתיעה, גם במהירות גבוהה. יש כח מתפרץ ובשפע, מלווה בתחושת יציבות מרגיעה במיוחד.
    למעט רעשי הצמיגים, וחוסר במשענת יד כשהידים על ההגה (שכבר פרטתי בהקדמה) – לא נרשמו חסרונות.

    לסיכום:
    לנהג הסולידי, בעל חצי מליון ₪ ויותר, שמחפש אוטו מעולה, נעים, מרגיע, ושאינו פוזל לב.מ.וו סדרה 5 או אינפינטי M עם יומרות ספורטיביות, מציעה אאודי מכונית מצויינת.

    תודה לדניאל שהיה שותף לנהיגה ולחוויות.
    תודה לאסף ב. שפתח בפנינו את מחסן האאודי שלו לצילום ליד האאודי 100 קוואטרו שלו (גיר ידני).
    תודה לשלומי שיודע שאם הוא צריך סקירה לרכב נישתי מעניין, 524 מילה, תמיד ימצא אצלי כתף תומכת ולב מבין.

    אאודי A6 בקטלוג הרכב של CarsForum
    אאודי A6 - מפרט טכני

    אאודי A6

    dddd