תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווינגו החדשה – פרטים נוספים

    רנו

    זאת רנו טווינגו החדשה, דור שלישי למכונית המיני העירונית של היצרנית מצרפת. היא חדשנית, מעוצבת, מרווחת ומגניבה ו... כנראה לא תגיע לישראל.

    • 13-03-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מה כבר יכול להיות שיקי ומעוצב במכונית מיני עירונית? מסתבר שלא מעט. ברנו לוקחים מאוד ברצינות את הדור השלישי של הטווינגו, שנחשף בימים אלו בתערוכת הרכב של ג'נבה לקראת תחילת שיווקו בהמשך השנה. הטווינגו היא המכונית העירונית הקטנה של היצרנית הצרפתית והדור הראשון שלה נחשב לפורץ דרך ולסיפור הצלחה ענק בעבור היצרנית. הדור השני היה סוג של פלופ, שלא הצליח לרגש את קהל הרוכשים ולא הצליח להתמודד עם שלל המתחרות הקומפקטיות החדשות. כמו שזה נראה עכשיו, הכל עומד להשתנות עם השקתו של הדור השלישי.

    רנו טווינגו החדשה

    נשאיר לרגע בצד את המפרט הטכני הייחודי של רנו טווינגו החדשה ונתמקד בעיצוב. מי שעקב אחרי דגמי הקונספט שהציגה היצרנית בשנה וקצת האחרונות בוודאי לא מופתע מהעיצוב, שכן הוא מבוסס במידה רבה על דגמי הקונספט טווינזי וטווין-ראן. החזית של הטווינגו החדשה כוללת סמל גדול של רנו, כמקובל בשפת העיצוב הנוכחית של המותג. גם הגריל הקדמי מזכיר מאוד את זה של האחות הגדולה, רנו קליאו החדשה (לא מפתיע, שכן שתי המכוניות עוצבו על ידי אותו בן אדם). אבל יחידות התאורה חדשות לחלוטין וכוללות תאורת DRL מבוססת LED שיושבת בגוף תאורה נפרד מגוף התאורה הראשי.

    הדלתות האחוריות של הטווינגו (הרכב יוצע בתצורת 5 דלתות בלבד) מתמזגות אל גוף המכונית עם ידיות פתיחה נסתרות. גם דלת תא המטען מעוצבת בצורה ייחודית, עם שמשה גדולה שיורדת עד לקו הפגוש. יחידות התאורה האחוריות עוצבו, כך מסביר המעצב הראשי של הטווינגו, בהשראת דגמי הטורבו של רנו 5 המיתולוגית. חייבים להודות שיש בזה משהו.

    רנו טווינגו החדשה

    מידותיה החיצוניות של רנו טווינגו החדשה קטנות יחסית למקובל בקטגוריה. האורך הכללי יעמוד על 359 סנטימטרים, הרוחב על 164 סנטימטרים ואורכו של בסיס הגלגלים יעמוד על 249 סנטימטרים. אך ברנו מבקשים ממכם לא להסתכל רק על המידות החיצוניות של המכונית אלא גם על התכנון החכם של תא הנוסעים, שיאפשר ניצול מרבי של המידות הקומפקטיות. דוגמא טובה לכך היא תא המטען, שנפחו במצב הרגיל יעמוד על 219 ליטרים. אם תרצו להעמיס ציוד גדול יותר תוכלו לקפל את המושב האחורי (קיפול 50:50) ליצירת רצפת הטענה שטוחה. ואם תרצו להעמיס משהו גדול עוד יותר, תוכלו גם לקפל קדימה את מושב הנוסע הקדמי ולהטעין ברכב ציוד באורך מרבי של 2.2 מטרים.

    תא הנוסעים של הטווינגו ימשיך את הקו הצעיר והצבעוני שכבר פגשנו בדגמי רנו קפצ'ור וקליאו החדשים. גם כאן תציע רנו אפשרות לבחירה בין מספר צבעים של ריפוד מושבים וקישוט לקונסולה המרכזית – כחול, אדום, אפור או שילוב של אדום ושחור. ברנו מתגאים גם במגוון רחב יחסית של תאי אכסון בתא הנוסעים, שיוצעו במגוון תצורות בהתאם לבחירת הלקוח – מחזיקי בקבוקים בדלת האחורית, רשתות מתחת למושב האחורי ואפילו מבחר תצורות לתא הכפפות.

    רנו טווינגו החדשה

    רשימת האבזור האופציונאלית של רנו טווינגו החדשה תכלול את מערכת המולטימדיה המקורית של רנו, ה-R-Link, בגרסה חדשה הכוללת אפשרות לגלילה ולהגדלה/הקטנה של התצוגה. בדגמים ללא מערכת המולטימדיה תציע רנו מערכת שמע פשוטה יותר עם חיבור בלוטות' ואפליקציה בשם R&GO (לאנדרואיד ו-iOS) שתאפשר שליטה מהירה ממסך הסמארטפון על מחשב הדרך ומערכת הניווט. ורגע, את התושבת המקורית לסמארטפון כבר הזכרנו?

    עוד כוללת רשימת האבזור אופציה לגג בד מתקפל חשמלית, מבחר של כמה עיצובים לחישוקי הסגסוגת (15 או 16 אינטש'), בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט ועוד. גם מראות הצד, הגריל הקדמי וספי הדלתות יוצעו בחלק מהדגמים עם אפשרות להתאמה אישית ללקוח.

    רנו טווינגו החדשה

    המפרט הטכני של רנו טווינגו לא פחות מעניין וייחודי. ברנו התקינו בטווינגו החדשה מנוע אחורי, טכנולוגיה שהייתה נפוצה בשנות ה-70 אך ננטשה. ברנו פתחו את הטווינגו החדשה בשיתוף פעולה עם מרצדס, או ליתר דיוק סמארט. וכמו הדגם הקודם של סמארט פורטו, גם הדגמים החדשים של רנו ומרצדס יעשו שימוש במנוע אחורי ובהנעה אחורית.

    היצע המנועים יכלול שני מנועי בנזין בתצורת 3 צילינדרים. הראשון יהיה בנפח של ליטר בודד (999 סמ"ק) וללא מגדש טורבו. הוא יציע הספק מרבי של 70 כוחות סוס ויוצע עם אופציה למערכת Start&Stop. השני יהיה בנפח של 900 סמ"ק עם מגדש טורבו ויציע הספק מרבי של 90 כוחות סוס. מנוע זה יוצע כסטנדרט עם מערכת Start&Stop.

    לקראת השקת הדגם השיקה רנו אתר אינטרנט אינטראקטיבי המציג כמה מהיכולות ומגוון האפשרויות של המכונית החדשה בעזרת אנימציית מחשב חביבה. לאתר, באנגלית, אפשר להגיע דרך הקישור המצורף. כמה חבל שכל הטוב הזה לא צפוי להגיע לישראל, שכן בקרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, לא ששים (בלשון המעטה) לייבא את המכונית לישראל.

    למה? יתכן שהדבר קשור לתג המחיר המשוער של המכונית, שיהיה גבוה יחסית למכוניות מיני עירוניות אחרות. יתכן שהדבר קשור גם לכישלון היחסי של הדור הראשון של הטווינגו בישראל, שלא נמכרה במספרים גדולים ושיווקה הופסק במהרה.

    רנו טווינגו החדשה

    dddd