תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סיכום שנת 2013 – משפחתיות

שנת 2013 הייתה רוויה בהשקות של דגמים משפחתיים חדשים ומחודשים. עוד מוקדם לקבוע מבין הדגמים החדשים ייצא כשידו על העליונה. סיכום שנת 2013 בסגמנט המשפחתיות.

  • 07-01-2014
  • מאת: אלירן אברזל

הקיץ האחרון היה חם במיוחד בסגמנט המכוניות המשפחתיות. טויוטה הייתה זו שירתה את יריית הפתיחה בקרב על הלקוח המשפחתי והשיקה בישראל את המשפחתית החדשה שלה - הדור ה-11 במספר של הקורולה. סקודה לא נשארה חייבת והשיקה מספר שבועות לאחר מכאן את האוקטביה החדשה. אחרונה חביבה הייתה מאזדה, שהשיקה את הדור השלישי של המאזדה3 בתחילת אוקטובר. כל זה עוד לפני שהזכרנו את הקרוסאובר החדש של סוזוקי שהושק בין לבין, את מתיחת הפנים של הפלואנס שהושקה בתחילת השנה, את גרסאות הטורבו-בנזין החדשות של האסטרה ואת האימפרזה שהושקה בישראל באיחור רב. בקיצור, היה מעניין.

ענן האבק שעלה מהתנגשות הטיטאנים הזו עוד לא התפזר לחלוטין ויתפזר, אם בכלל, רק לקראת אמצע שנת 2014. הקרב על תואר המשפחתית הנמכרת ביותר טרם הוכרע וניסיון להכריע אותו על סמך הנתונים הזמינים כרגע עלול להסתיים במפח נפש. במקום הראשון נמצאת אמנם כרגע טויוטה קורולה החדשה, אבל המתחרות העיקריות מנמנמות כרגע במקומות ה-7 וה-17 בטבלה. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נהנית מקשרים מצוינים עם היצרן והצליחה לשריין לעצמה כמות רכבים גדולה כבר עם השקת הדגם החדש. לצ'מפיון מוטורס (יבואנית סקודה) ולדלק מוטורס (יבואנית מאזדה) היה קצת פחות מזל, ואלו צפויות לקבל הקצאות משמעותיות של רכבים רק במהלך החודשים הקרובים. מי מבין השלוש בכל זאת תצא מהקרב כשידה על העליונה? ההימור שלנו טוב בדיוק כמו ההימור שלכם.

טויוטה קורולה החדשה מול סקודה אוקטביה החדשה ומול מאזדה 3 החדשה

טויוטה קורולה החדשה מול מאזדה 3 החדשה מול סקודה אוקטביה החדשה

כמה נקודות מעניינות נוספות שעולות מדו"ח המסירות השנתי של איגוד יבואני הרכב, שנתוניו מפורסמים כאן. סוזוקי ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק המשפחתיות והדגם החדש שהשיקה, סוזוקי קרוסאובר, ביחד עם מבצעי מכירה אטרקטיביים על הדגם היוצא, אפשרו לה להגדיל בצורה משמעותית את היקפי המכירות בסגמנט המשפחתיות. גם אופל, שנהנית ממבחר גדול יותר של דגמי אסטרה (כולל גרסת סדאן ומנועי טורבו-בנזין בכל הגרסאות), הגדילה בצורה משמעותית את מכירות הדגמים המשפחתיים שלה בישראל.

ומי לא הצליחו להגדיל את מכירותיהן? באופן לא מפתיע מדובר בעיקר במשפחתיות שלא עברו חידוש ונשארו, מבחינה טכנולוגית, מאחור. בולטת במיוחד מיצובישי לנסר, שנשארה הרחק מאחור והפכה לשחקן זניח בשוק. ברשימת המשפחתיות הצונחות אפשר למצוא גם את שברולט קרוז, שלמרות כל המאמצים של UMI לא מצליחה להתרומם בשוק. אולי גרסאות הטורבו המוצלחות, שעתידות לחזור לישראל ב-2014, יעשו את ההבדל ויעצרו את הצלילה החופשית. בלובינסקי מחכים בוודאי להשקת הדגמים החדשים של ה-308 וה-C4, השקה שצפויה להתרחש בקיץ הקרוב.

פיג'ו 308

ומה לגבי השנה הבאה? את החידושים העיקריים מבית שברולט כבר הזכרנו. חידוש חשוב נוסף צפוי בגזרת ה-i35, זו עברה בקיץ האחרון מתיחת פנים שצפויה להגיע ארצה בקרוב. פיג'ו תשיק בישראל, ככל הנראה לקראת חודשי הקיץ, את ה-308 החדשה. זו תציע, סוף סוף, תיבת הילוכים חדשה ומתקדמת מבעבר לצד תא נוסעים בעיצוב המזכיר את זה של ה-208 וה-2008 הנוכחיות עם לוח שעונים מעל גובה ההגה.

סביר מאוד להניח ששאר היצרניות יציגו גם הן במהלך השנה את התגובה שלהן למתחרות החדשות. מתיחת פנים לדגמי הסיוויק היא עובדה פחות או יותר מוגמרת, השאלה היא רק מתי תחליט הונדה העולמית לבצע אותה בדגמים האירופאיים שנמכרים בישראל. גם גרסת הסטיישן של הסיוויק עתידה להגיע ארצה, ככל הנראה במהלך המחצית הראשונה של השנה. במיצובישי יחכו ל-2015, אז ייחשפו הפירות הראשונים של שיתוף הפעולה החדש (והמפתיע, יש לציין) עם קבוצת רנו ורמזים על הדגם המשפחתי החדש שלה יחלו בוודאי לצוץ ברשת.

טבלת מכירות משפחתיות 2013

dddd