תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה אייגו
  • קאדילק
  • קאדילק ATS
  • בטיחות: קאדילק ATS מככבת, טויוטה חוטפת

    טויוטה אייגו

    האירופאים מורידים את דירוג הבטיחות של טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיג'ו 107. האמריקאים לא מרוצים מהקאמרי אבל כן מרוצים מה-ATS החדשה.

    • 21-12-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    לקראת החג המולד וערב השנה האזרחית החדשה, פרסמו שני ארגוני בטיחות אמריקאים נחשבים צבר חדש של מבחני ריסוק. מבחני ריסוק אלא מצטרפים אל שני מבחנים חדשים שפרסם לאחרונה הארגון האירופאי EuroNCAP, בהם התמקד ברכבי מיני קטנים וברכבים מסחריים. התוצאות, בקצרה, מעורבות מאוד.

    הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) העניקה לרכב היוקרה הקומפקטי קאדילק ATS  את הציון המרבי האפשרי (חמישה כוכבים) בכל סעיפי המבחן - ריסוק חזיתי, פגיעה צדדית והתהפכות. לשם השוואה, גם המתחרה הישירה אודי A4 זכתה לציון דומה בעוד במוו סדרה 3 החדשה קיבלה רק ארבעה כוכבי במבחן הריסוק החזיתי.

    ארגון חברות הבטיחות האמריקאיות (ה-IIHS) הצטרף אל ה-NHTSA ופרסם גם הוא כמה מתוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך. ה-IIHS, שהחל באחרונה לבחון את הרכבים בתקן חדש ומחמיר יותר, מציינים כי הפעם השיגו דווקא המכוניות המשפחתיות הזולות דירוגים טובים בעוד דווקא הדגמים היקרים השיגו תוצאות בינוניות למדי. בעוד מכוניות כמו קיה אופטימה, סובארו אאוטבק, פולקסווגן פאסאט וניסאן אלטימה זכו לתוצאה טובה וקיבלו את דירוג ה-Top Safety Pick, מכוניות כמו יונדאי סונטה (i40), פולקסווגן ג'טה, טיוטה פריוס V וטויוטה קאמרי זכו לציון לא טוב.

    תוצאות מבחני הריסוק הללו של דגמי טויוטה פריוס V (אינה משווקת בישראל) וטויוטה קאמרי (שיווקה בישראל יחל ב-2013) הם מכה שנייה שמקבלת טויוטה בנושא בשבוע האחרון. בתחילת השבוע הודיע ארגון ה-EuroNCAP האירופאי כי הוא מוריד את דירוגה של טויוטה אייגו מארבעה לשלושה כוכבים. המכונית זכתה לציון ארבעת הכוכבים שלה כשנבחנה בשנת 2005, כשהוצגה ביחד עם סיטרואן C1 ופיג'ו 107 המתבססות על אותה הפלטפורמה. אך מאז הוחמרו התקנים לפיהם בוחן הארגון את הרכבים ובצעד נדיר הודיע הארגון כי יוריד את דירוג הבטיחות של שלושת הרכבים הללו עד אשר יתקינו היצרניות שתי כריות אוויר נוספות, בקרת יציבות ועיגוני ISOFIX כסטנדרט בכל רמות האבזור. בתגובה הודיעו טויוטה, פיג'ו וסיטרואן כי הללו יהפכו לסטנדרט בכל שלושת הדגמים החל מאמצע 2013.

    מוקדם יותר החודש פרסם ארגון ה-EuroNCAP גם סבב מבחני ריסוק, ראשון מסוגו, שביצע לרכבים מסחריים. התוצאות היו, בלשון המעטה, מאכזבות במיוחד. המסחרית היחידה שהצליחה להשיג ציון טוב של 5 כוכבים הייתה פורד טרנזיט קאסטום החדשה. כל שאר המסחריות זכו לציון שבין שניים לשלושה כוכבים בלבד.

    בטיחות מסחריות

    dddd