תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה 2013 – ראב 4 חדש ושתי היברידיות נוספות

    טויוטה

    אליהם יצטרפו גם האוריס החדשה, הורסו המחודש וההיילנדר. שנת 2013 מסתמנת כשנה חשובה ביותר בעבור טויוטה בישראל.

    • 10-10-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    במהלך מסיבת העיתונאים בה הושקה בישראל טויוטה יאריס ההיברידית חשף רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, את תוכניותיה של טויוטה בישראל ברבעון הראשון של 2013. היאריס ההיברידית מצטרפת אל היאריס האוטומטית בגרסת הבנזין הרגילה, שמסתמנת כמצליחה ביותר בהיקפי המכירות מאז הושקה לראשונה היאריס בישראל. ביוניון מצפים למכור עד לסוף השנה כ-3,000 רכבים מדגם זה, שיא של כל הזמנים במכירות היאריס שמבטא נתח שוק של כ-6 אחוזים משוק הקומפקטיות בישראל. היאריס ההיברידית תהווה מקדמת מכירות נאה לדגם אך לא תקפיץ באופן משמעותי את היקפי המכירות שכן הכמות שהקצה היצרן לישראל בשלב הראשון עומדת על כ-300 רכבים בלבד.

    טויוטה יאריס היברידית

    בתחילת השנה הבאה תמשיך טויוטה להרחיב את היצע הרכבים ההיברידים בישראל לחמישה דגמים בסך הכל. אל טויוטה אוריס ההיברידית, הפריוס והיאריס ההיברידית יצטרפו בתחילת השנה הקאמרי ההיברידית והפריוס פלאג אין. הקאמרי, ששיווקה בישראל הופסק בסוף השנה שעברה, תגיע אלינו עם תקינה אמריקאית לאחר שמשרד התחבורה אישר תקינה זו כחוקית בישראל. טויוטה פריוס פלאג אין, שדומה חיצונית לפריוס אך היא כוללת בנק סוללות גדול יותר שנטען דרך שקע טעינה ומאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-24 קילומטרים, תגיע גם היא לישראל בתחילת 2013 ומחירה הסופי טרם נקבע. ככל הנראה, הוא לא היה נמוך וינוע סביב ה-200 אלף ש"ח. טעינת הרכב לא תתבצע דרך שקע חשמל ביתי אלא דרך מערכת טעינה מנוהלת, כמחויב על פי החוק הישראלי.

    דגמי הסיינה וההיילנדר, שהיו אמורים להגיע בתחילת 2013 לישראל, יתעכבו ככל הנראה כמה חודשים נוספים ויושקו רק באמצע 2013. דנאי מספר כי משרד התחבורה אמנם עוזר להם להסיר חסמים בכל הנוגע לייבוא רכבים בתקינה אמריקאית לישראל, אך כיוון שהקאמרי היא הראשונה שעושה מסלול זה הדרך ארוכה מהמצופה ושאר הדגמים האמריקאיים של טויוטה יגיעו רק לאחר שתסלול הקאמרי ההיברידית את הדרך.

    טויוטה היילנדר

    דגם חשוב נוסף שיגיע ארצה ברבעון הראשון של 2013 הוא טויוטה אוריס החדשה. זו צפויה להגיע ארצה בגרסאות האצ'בק וסטיישן, כשגרסת ההאצ'בק תוצע ככל הנראה גם בגרסה היברידית. גרסת הסטיישן ההיברידית לא תגיע ארצה בשלב הראשון וזאת בשל מחירה הגבוה יחסית. הקורולה לא צפויה להתחלף בקרוב והדגם הנוכחי צפוי להמשיך להימכר בישראל לפחות עד לסוף השנה. לדברי דנאי, "תמונות הריגול שפורסמו ברשת שייכות לרכב המיועד לשוק המלזי ואינו רלוונטי כלל לישראל".

    אך שרשרת מתיחת הפנים והדגמים החדשים לא עוצרת כאן. גם טויוטה ורסו המחודש, מתיחת הפנים המאסיבית שבוצעה למיניוואן הקומפקטי והוצגה ממש לאחרונה בפריז, תגיע לישראל בתחילת 2013 מיד לאחר השקתה באירופה. עוד על הכוונת של יוניון מוטורס הראב 4 החדש, שטרם הוצג רשמית והשקתו צפויה להתבצע בתערוכת ניו-יורק שתיפתח בסוף השנה. גם הוא יגיע ארצה מיד לאחר שיושק באירופה אך פרטים נוספים אודותיו טרם פורסמו.

    טויוטה אוריס החדשה

    dddd