תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה אופטימה
  • מבחן דרך: קיה אופטימה - עם המון אופטימיות

    קיה אופטימה

    קיה אופטימה החדשה מושקת בישראל עם המון ציפיות. האם יש סיבה לאופטימיות בכל הנוגע לאופטימה?

    • 07-06-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    צריך לא מעט אופטימיות כדי להשיק בימים אלו מכונית כמו קיה אופטימה ולהציב צפי מכירות גבוה. אך בטלקאר, יבואנית קיה לישראל, לא מסתירים לרגע את גודל הציפיות שלהם מהאופטימה החדשה. "אנחנו רוצים לשחק עם הגדולים ונכבוש נתח שוק של לפחות 10 אחוזים מהקטגוריה", הכריז גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, בהשקתה המקומית של האופטימה בתחילת השבוע. אם הייתה מגיעה הצהרה זו מפיו של מנכ"ל יבואנית מותג רכב אחר כנראה שלא היינו מרימים גבה. אבל קיה (ולמעשה אף יצרנית רכב קוריאנית) לא הצליחה לכבוש לעצמה מקום אמיתי בסגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות בשוק הישראלי עד כה. בשאר הסגמנטים, לעומת זאת, הם מצליחים דווקא לא רע בכלל. מהפיקנטו הקטנה ועד לסורנטו היקר, קיה מתברגת גבוה בטבלת המכירות. אז האם יש מקום לאופטימיות בכל הנוגע לאופטימה החדשה?

    לאחר כשלושה ימים וכ-1,000 קילומטרים במחיצתה עושה רושם שיש לא מעט מקום לאופטימיות. קיה אופטימה היא מכונית טובה וראויה גם אם אינה נושאת בחזיתה סמל של יצרן יפני או אירופאי כזה או אחר. לשמחתם של טלקאר, את מחסום הרושם הראשוני עוברת האופטימה בקלילות מפתיעה. מדובר במכונית נאה ומודרנית. מחלקת העיצוב של קיה, בראשותו של פיטר שרייר, עשתה כאן עבודה מצוינת. האופטימה משלבת בצורה הרמונית עיצוב סולידי עם עיצוב ספורטיבי. גג השמש הפנוראמי, שמגיע כסטנדרט בכל גרסאות הבנזין, הופך את הגג לשחור ומוסיף ניגודיות לצבע הלבן-פנינה של רכב המבחן.

    קיה אופטימה

    את מחיר העיצוב החיצוני של האופטימה משלם תא הנוסעים. מרווח הראש מצומצם מלפנים, בין השאר בגלל גג השמש הפנוראמי הסטנדרטי, אך גם מאחור. גם הראות החוצה נפגעת כתוצאה מהעיצוב, עם ראות בעייתית מאוד דרך השמשה האחורית במהלך נסיעה לאחור. אלו שירכשו את דגם הפרימיום המאובזר יקבלו מצלמת רוורס מקורית שתתרום לביטחון בנסיעה לאחור, אך אנו קיבלנו למבחן את גרסת הפנורמיק הבסיסית שכוללת רק חיישני חניה מקוריים ונאלצנו להשתמש הרבה במראות ובזיכרון בזמן נסיעה לאחור. מלבד אלו, מדובר בתא נוסעים שמציג עיצוב פשוט אך פונקציונאלי. מי שעיצב אותו לא התפתה להרבות בפלסטיקים דמויי כרום או עץ והשתמש בהם במשורה. התוצאה טובה, נראית ומרגישה נהדר למרות כמה נפילות קטנות בסעיפי הנדסת האנוש.

    גרסת הבסיס של האופטימה מצוידת, לפחות לפי הקטלוג, במושבי בד. תיאור זה עושה עימם עוול, שכן יותר סנטימטרים רבועים מהם מרופדים בעור נעים ורק חלק קטן במרכזם מרופד בבד. בדגם הפרימיום תקבלו מושבים בריפוד עור מלא וכיוון חשמלי גם למושב הנהג וגם למושב הנוסע. בדגם הפנורמיק בו נהגנו רק מושב הנהג מתכוון חשמלית אך כל המושבים נוחים מאוד, גם בנסיעות ארוכות מאוד. תנוחת הנהיגה נוחה, למעט מסעד יד שמאל שממוקם מעט רחוק מידי מהמרפק. גם מאחור, המושבים נוחים מאוד ומרווח הברכיים טוב מאוד.

    קיה אופטימה

    בטלקאר מאמינים שעניין האבזור ישחק תפקיד בשיווקה של קיה אופטימה בישראל ולטענתם מדובר באחד מהרכבים המאובזרים בקטגוריה. אכן, רשימת האבזור עמוסה כדבעי. יש שליטה מההגה על מערכת השמע ועל הדיבורית האלחוטית, יש בקרת שיוט ומגביל מהירות אלקטרוני, הפעלה אוטומטית לאורות ולמגבים, בקרת אקלים ומנופי העברת הילוכים מההגה - כל זה כבר בגרסת הבסיס. אלו עובדים מצוין אך הערה אחת יש לתת והיא קשורה למערכת השמע המקורית. מערכת השמע כאן אינה כוללת צג צבעוני והיא כמעט וזהה לזאת שאפשר למצוא בכל מכוניות קיה מהדור האחרון. אני מבין את הרעיון העיצובי שמאחורי העניין אך בצילם של שאר פריטי האבזור היא נראית חיוורת ומיושנת.

    קיה אופטימה

    את נסיעת הבכורה של רכב המבחן שברשותי בחרתי להעביר בדרך לאילת. וכך, מיד לאחר שהסתיימה השקתה הרשמית בישראל, אספתי את חפצי ושמתי פעמי דרומה. הדרך לאילת דרך כביש 40 וכביש 12 ארוכה ומפותלת בחלקה אך שעות הנהיגה הרבות מאפשרות לי להתרשם היטב מהמכונית. עכשיו, אחרי טבילה קצרה במימי ים סוף, אפשר לפתוח את הלפטופ אל מול הים הכחול המדהים הזה ולסכם בכמה מילים את הנסיעה במכונית הנאה הזאת.

    הדבר הראשון שיש לציין הוא עניין המנוע, או ליתר דיוק הביצועים. החלטה שיווקית של היצרן בקוריאה גרמה לכך שגרסת הבנזין שמגיעה לישראל היא החלשה בגרסאות הבנזין שמשווקות בעולם. אלינו מגיע מנוע 2 ליטר אטמוספרי עם הספק מרבי של 165 כוחות סוס. זה לא נשמע מרשים במיוחד וזה אכן לא מרשים במיוחד. הביצועים סבירים אך רחוקים מאוד מלהיות מרשימים, במיוחד בעליות הקשות של מעלה העצמאות בואך מכתש רמון. שם נדרשת תיבת ההילוכים של האופטימה למעט עזרה ידנית על מנת לשמור על קצב טיפוס מהיר. זאת, אגב, לא מאפשרת עצמאות מלאה ומעלה הילוך הרבה לפני שמחט הסל"ד מתקרבת אל הקו האדום.

    קיה אופטימה

    הלאה אל צריכת הדלק. את הנסיעה התחלתי כשלרכב 5 קילומטרים על השעון וצריכת הדלק הממוצעת (אליבא דה מחשב הדרך) היא 3 קילומטרים לליטר. אני שמח לבשר שככל שהנסיעה דרומה התארכה השתפרה הצריכה באופן מהותי והתייצבה בסופו של דבר באזור ה-10.5 קילומטרים לליטר. סביר להניח שכשמכונית המבחן תצבור עוד יותר קילומטרים, צריכת דלק זו תלך ותשתפר. מי שירצה לשפר עוד יותר את הנתון הזה יוכל להפעיל את מערכת ה-Active ECO. על פי הצהרות היצרן היא אמורה לחסוך כ-10 אחוזים נוספים בצריכת הדלק על ידי שינויים בזמני העברת ההילוכים והזרקת הדלק למנוע. בפועל, לא הרגשתי שינוי מהותי איתה או בלעדיה, למעט שינוי קל בתגובות הרכב שהפכו מעט כבדות יותר כשהמערכת פועלת.

    התנהגות הכביש של קיה אופטימה בטוחה ולא מרגשת. האחיזה גבוהה ובסופה מסתתר תת היגוי שמרוסן בעדינות על ידי בקרת היציבות. ההגה החשמלי הוא נקודת תורפה רצינית ברוב הדגמים של קיה וגם כאן הוא אינו מרשים במיוחד. הוא טוב יותר מההגה של הפורטה או הריו הקטנה, עם משקל טוב יותר במהירויות גבוהות וקוטר נכון. אך הוא חסר כל תחושה ובנוסף סובל מתחושה מעורפלת במרכזו במהירויות גבוהות.

    הערה נוספת יש להפנות אל בידוד הרעשים, שאינו מהטובים בקבוצה. המנוע האטמוספרי מספק את עיקר ביצועיו בסל"ד גבוה יחסית, אך שם הוא יוצר רעש מנוע מוחשי למדי. לאחר שהושגה מהירות השיוט והתיבה האוטומטית שומרת על סל"ד נמוך נעלמים רעשי המנוע כמעט לחלוטין, אך במהירויות גבוהות מתגלים בתא הנוסעים מעט רעשי כוח בעיקר מכיוון גג השמש הפנוראמי. צמיגי ה-Nexen שהותקנו ברכב המבחן מוסיפים אף הם מעט רעשי כביש במהירויות גבוהות, אך לזכותם יאמר כי הם מספקים אחיזת כביש טובה.

    קיה אופטימה

    סיכום:

    קיה אופטימה היא מכונית מרווחת, נוחה ומאובזרת. היא מספקת תמורה מצוינת למחיר עם רשימת אבזור נדיבה ועיצוב חיצוני נהדר, אך היא אינה חפה מחסרונות ואינה מתאימה לאלו שמחפשים מכונית ספורטיבית או מרגשת. המנוע שלה חלש והיא אינה מלהיבה מבחינה דינמית. התנהגות הכביש שלה פושרת אך בטוחה, בידוד רעשי המנוע אינו מרשים וההגה החשמלי אמנם טוב יותר מההגה של שאר דגמי קיה אך אינו מצוין. בכל שאר הסעיפים החשובים היא מרשימה למדי כך שאלו שביצועים מסמרי שיער או התנהגות כביש ספורטיבית אינם מראש מעייניהם יוכלו להפיק ממנה את המרב. זו מוכיחה שוב שבכל הנוגע לאיכות תא הנוסעים, נוחות הנסיעה, העיצוב החיצוני והתמורה למחיר - קיה של היום היא ממש לא קיה של פעם.

     

    קיה אופטימה בנזין -
    מחיר: 164 אלף ש"ח לגרסת הפנורמיק (רכב המבחן), או 180 אלף ש"ח לגרסת הפרימיום.
    מפרט טכני להורדה: עמוד 1 | עמוד 2

    קיה אופטימה דיזל -
    מחיר: 171,500 ש"ח. מפרט טכני להורדה

    קיה אופטימה

    dddd