הדור הרביעי של אודי 80 הופיע בתחילת שנות ה-90 וסימל את המעבר של אודי לתחרות בסגמנט היוקרה, אל מול יצרניות כמו מרצדס ואודי. כמו הדורות הקודמים גם כאן מדובר במכונית משפחתית גדולה, כשהדור הזה התבסס על מכלולי הדור השלישי שעברו שדרוג. כמו הדור הקודם של ה-80 גם הדור הרביעי והאחרון הציע נוחות נסיעה טובה לצד יכולות מרשימות למדי בשיוט בין עירוני רגוע ונינוח. התלונות העיקריות מצד רוב הרוכשים בישראל היו קשורות דווקא לגיר ולמנוע. המנוע העיקרי ששווק כאן, בנזין 1.6 ליטר עם 100 כוחות סוס, היה פשוט חלש מידי על המרכב הגדול והביצועים היו מאוד מאוד עייפים. תיבת ההילוכים האוטומטית של אודי 80 סבלה משלל תקלות ומהר מאוד הסתמנה כאחת מנקודות התורפה של הדגם. קצת חבל, כי למעט שני אלו מדובר במכונית באמת מאוד מוצלחת, שהציעה רמת אבזור ונוחות נסיעה מרשימות לבד. בשנת 1995 החליף את ה-80 הדור הראשון של ה-A4, שביצע קפיצת מדרגה נוספת;
נוחות; מרווח פנים;
ביצועים; גיר אוטומטי בעייתי;
הניסיון הראשון של אודי בסגמנט היוקרה, שלא ממש הצליח;
אודי 80, המכונית המשפחתית של אודי שהניחה את היסודות לסדרת ה-A4 המצליחה, חוגגת יום הולדת 40. סקירה היסטורית.