Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בפענוח קודי תקלה - אודי 80 95 אוטו'


erezfed
שימו לב! השרשור הזה בן 5070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

היום (סופסוף) קיבלתי את הציוד הדרוש לי להפעלת vag-com על רכבי הצנוע, גירסת התוכנה היא 409.1S. הכבל נקנה מראש על מנת לפתור תקלה שידעתי שרושמת קוד, כי אחרי ניתוק מצבר התקלה נעלמה זמנית, אתן את כל הפרטים.

 

הקדמה - ברכבי קיים מנוע צעדים אשר פותח וסוגר את המצערת לפי הצורך, ובעצם מבצע פעולה זהה לפעולתו של כבל הגז. אין IAC אשר מכניס יותר אויר לסעפת כדי להעלות סל"ד , אלא רק את מנוע הצעדים הנ"ל.

 

תסמינים ומאפייני בעיה - הרכב לא מגביר סל"ד והטורים נמוכים מאוד בהתנעת מנוע קר (וקצת גבוהים כשהמנוע חם). גם מדחס המזגן אינו נכנס לפעולה , הוונטות דוקא כן עובדות.

 

אם אני מנתק את המצבר לכמה דקות (ובעצם מוחק את התקלה) , אז בהתנעה הרכב מגביר טורים ועובד יפה (ניתן גם להרגיש ברגל שמנוע הצעדים פתח קצת את הפרפרית של המצערת) , וגם המזגן עובד יופי והמדחס נכנס לפעול. ברגע שאני נותן גז ומעלה טורים (בעמידה) או מאיץ (בנסיעה) , הרכב משתעל מקרטע ולא מאיץ ופשוט "קופץ" קדימה, בעיה זו נפתרת כשאני לוחץ המון גז עד לחצי ואף יותר (מכת גז, לא משהו רציץ ורציני). מאותו רגע המנוע חוזר להגיב כראוי אך שוב אין הגברת טורים ואין מזגן, עד לניתוק נוסף של המצבר.

 

לדעתי - הבעיה הא בהגברת הטורים, והמזגן לא פועל רק כי הוא לא מקבל את האותות הדרושים לו.

 

סריקת vag-com מראה:

 

Control Module Part Number: 8A0 907 311 AE

Component and/or Version: 2,0l R4 MONO 1.2.3 D8B

Software Coding: PMC 02

 

2 Faults Found:

 

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

29-00 -- Short to Ground

 

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

03-00 -- No Signal

Readiness: N/A

 

כמובן שהדבר הראשון שבדקתי הוא את מנוע הצעדים, על פי כל הגדרות הבדיקה באוטודאטה המנוע תקין (הוחלף לפני כשנה), הן מבחינת פעולת המנוע והן מבחינת התנגדויות.

 

אשמח לרעיונות איפה עלי לחפש את התקלה.

 

תודה רבה, וצר לי שיצא קצת חפירה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני מבין יש לך בעיה בחיישן CTP, החישן הזה מדווח למחשב מתי המצערת סגורה.

 

יש כיוון לחיישן הזה כניראה שהוא לא מכוון/תקול.

 

אם החיישן תקול/לא מכוון אז המחשב לא יודע מתי המצערת סגורה במלואה ולכן המנוע צעדים לא יכנס לפעולה.

 

בדוק את הקונקטור של החיישן, הייתי מתחיל בניקיון הקונקטור ובכיווץ הפינים שבתוך הקונקטור כדי שהמגעים יהיו חזקים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי אינספור בדיקות לפי הגדרות אוטודאטה , הגעתי למסקנה שהמנוע צעדים תקין וגם החיישן CTP.

 

אחרי מחיקת התקלות, המנוע צעדים מתקן יפה את מצב המצערת כשהוא מזהה פתיחה/סגירה של חיישן CTP (ע"י פתיחה וסגירה ידנית של המצערת).

 

מה ששמתי לב אליו הוא: אם אני פותח את המצערת עד בערך 50% ממהלכה, הכל מתפקד יופי, ברגע שאני עובר את 50% לערך, מנוע הצעדים נסגר בחזרה (לא נותן הגברת טורים) ומאותו רגע לא מתפקד כלל והתקלות נרשמות במחשב.

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

2 Faults Found:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

29-00 -- Short to Ground

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

03-00 -- No Signal

 

זה מסתדר טוב עם מה שכתבתי בהודעה הראשונה, שהרכב היה מגמגם וברגע שהייתי נותן מכת גז הרכב היה נוסע רגיל אך מאבד את הגברת הטורים.

 

מצד שני נזכור, כי הרכב מקרטע ומגמגם גם בפתיחת מצערת קטנה יותר. אני מתחיל לחשוד בחיישן מצב מצערת, למרות שבדיקות ההתנגדות שלו (שוב על פי אוטודאטה) תקינות.

 

אולי צריך לברר מה הקשר בין הגורמים הנ"ל?

 

רון, מרק, דעתכם יכולה לעזור כאן.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ארז!! מה נשמע? הרבה זמן לא שמעתי ממך!

 

בקשר לחיישן מצערת, גם אצלי באוטו מופיעה התקלה הזאת כבר שנים ואין לי שום בעייה עם קרטויים או משהו כזה.

 

אך שתי הערות,

 

א) ברכב שלנו מנוע הצעדים נכנס לפעולה אך ורק ברגע שהפרפר של המצערת נוגע במנוע הצעדים. מומלץ לנקות ולשייף ממש טיפה את החתיכת מתכת של הפרפר, שבאה במגע עם המנוע הצעדים. בנוסף תשחרר קצת את הכבל של הגז, על מנת להבטיח מגע מושלם בין הפרפר מצערת למנוע הצעדים.

 

ב)כל הסיפור של הקרטויים היה אצלי גם ברכב, ניתוק של החיישן חמצן סידר לי את כל הבעיות ובעקבות כך החלפתי אותו באחד של "בוש".

 

ג) אני לא רואה קשר בין המזגן למנוע הצעדים. מה שכן יכול להיות זה שהממסר מאווררים שלך סיים את תפקידו. זה מה שהיה אצלי, המאווררים המשיכו לפעול. תנסה להפעיל את המזגן ברכבך ולראות עם המאווררים נדלקים.

 

ד) האם כל התקלות התחילו ביחד? במידה וכן, אני מציע לך לבדוק את מצב המצבר והאלטרנטור.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אופיר , בטח לא שמעת ממני, אתה דוגם את הפורום אחת לחצי שנה :-P

 

אז ככה:

 

כפי שאמרת, מנוע הצעדים אכן צריך להכנס לפעולה רק כשהפרפרית מצערת לוחצת על הכפתור שבקצהו (idling switch - F60) (קרי עזיבת גז -> מנוע בסל"ד סרק). הרעיון לפיו יש לשחרר את כבל הגז מעט הוא נכון, רק למצב בו כבל הגז מפריע לפרפרית ללחוץ על הכפתור שקיים במנוע צעדים.

 

אני לא חושב שהקירטועים אצלי נובעים מהחיישן חמצן, מכיוון שברגע שהרכב נכנס למוד "חרום" הוא עובד יפה בכל סל"ד ללא קירטועים, רק שמנוע הצעדים לא מתפקד כלל והרכב מנטרל את פעולת המזגן, ככל הנראה כדי שהרכב לא יכבה, וזהו הקשר בין מנוע הצעדים למזגן (אצלי ברכב אין ממסר מאווררים, יש ממסרים נפרדים למהירות גבוהה ונמוכה של הוונטות).

 

למעשה, אני כלל לא חושב שמנוע הצעדים אצלי תקול, סה"כ הוא עונה לבדיקות ההתנגדות והפעולה שמופיעות באוטודאטה, והוא גם מתפקד יופי בסרק כל עוד לא פתחתי את הפרפרית יותר מידי (הבעיה היא בתחילת נסיעה , שאז אני חייב לתת מכת גז כדי שהרכב ייכנס למוד חירום ואוכל לנסוע כמו שצריך גם בלי מזגן).

 

לדעתי יש כאן רק עניין של כיוון למערכת המוטרוניק (מסוג MA 1.2.3), או תקלה אחרת שאיני עולה עליה, למרות הקוד תקלה שנרשם במחשב.

בכל מקרה הזמנתי חלק חדש מחו"ל והוא בדרכו אלי. חיפשתי כל מיני עזרים ומדריכים, אך ללא הצלחה עד כה, למעשה במדריך מסויים ראיתי ציון על בורג הגבלת הפרפרית שמגיע מכווון מהמפעל ואין לגעת בו, ואני כמובן נגעתי בו כבר לפני שנה :evil:

 

המצבר שלי חדש בן כמה חודשים והאלטרנטור שלי טוען כמו כריש (14.6V בסרק), הכיוון אינו בעיית חשמל.

 

אני חייב להבין את הקשר בין הפרפרית (שזה אומר בעצם חיישן מצב מצערת) לבין המנוע צעדים. ברגע שהפרפרית כבר לא נוגעת במנוע צעדים האחרון מנוטרל ולא צריכה להיות שום בעיה.

 

דיאגנוסטיקה is a bitch :evil:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה יש נתק פנימי בתוך החיישן מצב מצערת כמו שאמרתי קודם, והנתק הוא מעל מהלך מסויים של הפרפרית.

 

עוד דבר, בדוק שפרפרית המצערת לוחצת את המתג כמו שצריך(מתג מצערת סגורה CTP) המתג מדווח על מצערת סגורה עד הסוף ואז המנוע צעדים נכנס לפעולה.

 

אם נגעת בבורג של המצערת אז כניראה המצערת לא נסגרת עד הסוף וחסר איזה מ"מ אחד שלא לוחץ את המתג כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה: האם יש לך אפשרות בסורק תקלות לבדוק כמה אחוזים המצערת פתוחה?

 

אם כן אז נסה תוך כדי שהסורק תקלות מחובר ללחוץ לאט לאט על הגז עד שתגיע לסוף מהלכה ובדוק אם פתאום תוך כדי הלחיצה אתה מקבל שגיאה כאילו יש נתק או שאין עם זה שום בעיה.

 

בדוק אם התקלה קוראת תוך כדי הלחיצה או רק בעת עזיבת הדוושה, שזה אכן יצביע על מתג CTP תקול.

 

תתחיל בבדיקת חיישן TP(מצב מצערת) תודא שהוא תקין.

 

לאחר מכן בדוק אם החיישן CTP תקין אולי גם שהוא נלחץ עדיין אין מגע בתוכו(קורוזיה או משהו כזה).

 

יתכן שיש נתק בתוך החיישן TP, וגם החיווט משותף בין הCTP לבין TP ואז התקלה נרשמת על המתג(CTP).

 

בקיצור תתחיל לבדוק דבר דבר, עד שתבודד חלקים תקינים ותגיע לחלק הלא תקין/מכוון.

אולי החיישן מצב מצערת לא מכוון(יש לו כיוון ברכב שלך?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרפרית לוחצת על חיישן ה-CTP כמו שצריך, וידאתי את זה גם עם רב מודד וגם ע"י פעולת מגביר הטורים - סגירת פרפרית מיד גוררת הפעלת מנוע הצעדים לשמירה על הסל"ד.

 

אני חדשתי שהגמגומים קורים בגלל חיישן מצב מצערת לא תקין, אבל בדקתי את הערכים שהוא נותן לפי אוטודאטה והוא מספק ערכים תקינים, כלומר ההתנגדות שהוא מראה היא בטווח המוגדר, ועם פתיחת הפרפרית לאט לאט הערכים עולים ברציפות ללא קפיצות ספורדיות ולא עקביות.

 

אני מנסה לבודד את הבעיה, אבל כל רכיב שנבדק בנפרד נמצא תקין, אך כל המערכת כולה עובדת בצורה לא תקינה.

 

אופיר - ניתוק חיישן חמצן לא משנה דבר :cry:

 

כעת אני רוצה לבדוק את רציפות החוטים (שוב) מחיישן מצב מצערת ומנוע צעדים עד לחיבורם בצד השני במחשב הרכב , משום מה אני עוקב אחר הצמה אבל ביציאה של הצמה תחת רגלי הנהג אני לא מוצא את החוטים המתאימים לפי הצבע שלהם , מוזר מאוד :shock:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חדשתי שהגמגומים קורים בגלל חיישן מצב מצערת לא תקין, אבל בדקתי את הערכים שהוא נותן לפי אוטודאטה והוא מספק ערכים תקינים, כלומר ההתנגדות שהוא מראה היא בטווח המוגדר, ועם פתיחת הפרפרית לאט לאט הערכים עולים ברציפות ללא קפיצות ספורדיות ולא עקביות.

 

 

הבדיקה הזו לא הכי מדוייקת עדיין יכול להיות כשל בחיישן, וכדי ולבדוק אותו צריך סקופ, יכול להיות שיש סדק מקרוני על הפסים בתוך החיישן ויש נתק מאוד זעיר, שחכתי מי מהפורום אמר לי את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אופיר , בטח לא שמעת ממני, אתה דוגם את הפורום אחת לחצי שנה :-P

 

אז ככה:

 

כפי שאמרת, מנוע הצעדים אכן צריך להכנס לפעולה רק כשהפרפרית מצערת לוחצת על הכפתור שבקצהו (idling switch - F60) (קרי עזיבת גז -> מנוע בסל"ד סרק). הרעיון לפיו יש לשחרר את כבל הגז מעט הוא נכון, רק למצב בו כבל הגז מפריע לפרפרית ללחוץ על הכפתור שקיים במנוע צעדים.

 

אני לא חושב שהקירטועים אצלי נובעים מהחיישן חמצן, מכיוון שברגע שהרכב נכנס למוד "חרום" הוא עובד יפה בכל סל"ד ללא קירטועים, רק שמנוע הצעדים לא מתפקד כלל והרכב מנטרל את פעולת המזגן, ככל הנראה כדי שהרכב לא יכבה, וזהו הקשר בין מנוע הצעדים למזגן (אצלי ברכב אין ממסר מאווררים, יש ממסרים נפרדים למהירות גבוהה ונמוכה של הוונטות).

 

למעשה, אני כלל לא חושב שמנוע הצעדים אצלי תקול, סה"כ הוא עונה לבדיקות ההתנגדות והפעולה שמופיעות באוטודאטה, והוא גם מתפקד יופי בסרק כל עוד לא פתחתי את הפרפרית יותר מידי (הבעיה היא בתחילת נסיעה , שאז אני חייב לתת מכת גז כדי שהרכב ייכנס למוד חירום ואוכל לנסוע כמו שצריך גם בלי מזגן).

 

לדעתי יש כאן רק עניין של כיוון למערכת המוטרוניק (מסוג MA 1.2.3), או תקלה אחרת שאיני עולה עליה, למרות הקוד תקלה שנרשם במחשב.

בכל מקרה הזמנתי חלק חדש מחו"ל והוא בדרכו אלי. חיפשתי כל מיני עזרים ומדריכים, אך ללא הצלחה עד כה, למעשה במדריך מסויים ראיתי ציון על בורג הגבלת הפרפרית שמגיע מכווון מהמפעל ואין לגעת בו, ואני כמובן נגעתי בו כבר לפני שנה :evil:

 

המצבר שלי חדש בן כמה חודשים והאלטרנטור שלי טוען כמו כריש (14.6V בסרק), הכיוון אינו בעיית חשמל.

 

אני חייב להבין את הקשר בין הפרפרית (שזה אומר בעצם חיישן מצב מצערת) לבין המנוע צעדים. ברגע שהפרפרית כבר לא נוגעת במנוע צעדים האחרון מנוטרל ולא צריכה להיות שום בעיה.

 

דיאגנוסטיקה is a bitch :evil:

14.6 וולט זו טעינת יתר, טעינה מקסימלית צריכה להיות 14 וולט לכל היותר. אולי טעינת היתר משבשת אצליך את תפקוד המחשב ומשם כל צרותיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקות באוטודטה לא יכולות לאשר שהחיישן/מנוע תקינים. אתה יכול לראות בהן תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק (ברוח התואר).

הבעיה אצלך עדיין קיימת- במצערת או במנוע. לרוב כשיש בעיה במנוע אתה מקבל גם תקלה לגבי ה-CTP.

 

האם המנוע הוחלף בחדש?

במקרה שלך יתכן ויש בעיה עם ה-CTP.

 

לדעתי פשוט נסה מצערת אחרת, שידועה כתקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכריה - הטעינה הנ"ל בסדר גמור לרכב זה, האלטרנטור שלו די חזק. למעשה 14V זה תקין על גבול החלש (הפעלת מזגן + מפשיר אדים והופ-> חוסר טעינה). אם מתח הטעינה היה הבעיה אז הצרה הזו היתה צצה כבר לפני שנים.

 

אביב - כמובן שאני לוקח בערבון מוגבל את הגדרות אוטודאטה , עם זאת, אם נתייחס למנוע הצעדים כרכיב בפני עצמו, אני לא רואה בו כל קלקוק. בסה"כ מנוע חשמלי שפועל או לא פועל (גם התנגדות ההדקים שלו בסדר גודל תקין למנוע זה - 50 אוהם) , וחלקו השני של המנוע זה כפתור שמצבו סגור (קצר) או פתוח (התנגדות אינסופית).

 

המנוע הזה לא משדר נתון מסויים למערכת הניהול, הוא סה"כ מגיב לפקודות מהמערכת. או שהמנוע החשמלי תקין ופועל, או שלא (והוא תקין) , או שחיישן ה-CTP פועל וסוגר מעגל, או שלא (והוא סוגר).

 

מי שמהווה משוב למערכת הניהול לגבי פתיחה או סגירה של המצערת הוא חיישן מצב מצערת, שהוא בסה"כ פוטנציומטר מעוצב, ולכן אני חושד בו. כשהרכב מגמגם הוא משמיע רעש חנוק של תערובת עשירה מידי (וד' יודע למה במצב חירום פתאום הוא מתפקד בסדר, כנראה עובד על ערכי ברירת מחדל של מצב חירום או משהו).

מנוע צעדים חדש בכל מקרה בדרך אלי, הייתי שמח לנסות מצערת אחרת שידועה כתקינה אבל להשיג אחת כזו זה עניין לא פשוט (לך תמצא מישהו עם חלק כזה, שיסכים שתעשה ניסוי ותהייה).

 

לפי מה שהבנתי עד כה גם חיישן מצב מצערת (הפוטנציומטר) לא ניתן להשגה בנפרד, אלא כחלק אינטגרלי של יחידת ההזרקה.

 

המצב לא מסביר פנים כרגע :cry:

 

*נתנחם בזה שלפחות עם 4 goodyear חדשים הרכב מגמגם בסטייל :lol:

 

יקיר - איני יכול לראות אחוזי פתיחה של מצב המצערת, ברכבי מערכת mono-motronic 1.2.3 עם אפשרויות דיאגנוסטיקה די מצומצמות, ברכבים יותר מתקדמים ניתן לראות את הנתונים הללו.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

14.6 וולט זו טעינת יתר, טעינה מקסימלית צריכה להיות 14 וולט לכל היותר. אולי טעינת היתר משבשת אצליך את תפקוד המחשב ומשם כל צרותיך.

 

מתח טעינה של 14.6 וולט תקין לחלוטיין לרכב הזה. בל נשכח שמתח הטעינה עשוי להשתנות בתלות בטמפ' החיצונית וסוג מייצב המתח. יש מייצבי מתח שמסוגלים לשמור על מתח נקוב מדוייק בתחום של פלוס/מינוס 0.3 וולט ויש כאלה שלא.

 

אני הייתי מתחיל לדאוג במידה ומתח המוצא היה 15.1 וולט.

 

היום נהוג להשתמש במייצבי מתח בעלי מתח נומינלי של 14.0 וולט פלוס/מינוס 0.3 וולט.

 

מחשב הרכב לא היה 'מתבלבל' ממתח טעינה של 14.6 וולט מכיוון שבתוך מחשב הרכב יש מייצב מתח ל-5 וולט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח טעינה של 14.6 וולט תקין לחלוטיין לרכב הזה. בל נשכח שמתח הטעינה עשוי להשתנות בתלות בטמפ' החיצונית וסוג מייצב המתח. יש מייצבי מתח שמסוגלים לשמור על מתח נקוב מדוייק בתחום של פלוס/מינוס 0.3 וולט ויש כאלה שלא.

 

אני הייתי מתחיל לדאוג במידה ומתח המוצא היה 15.1 וולט.

 

היום נהוג להשתמש במייצבי מתח בעלי מתח נומינלי של 14.0 וולט פלוס/מינוס 0.3 וולט.

 

מחשב הרכב לא היה 'מתבלבל' ממתח טעינה של 14.6 וולט מכיוון שבתוך מחשב הרכב יש מייצב מתח ל-5 וולט.

נראה לי שאתם טועים פה. והאוטודטה יצדיק אותי פה. אודי 80 זה כבר רכב מודרני , ולהלן צירפתי את הנתונים מאוטודטה.

 

יכול להיות שאתה צודק שזה לא ישפיע על המחשב עצמו אך יש רכיבים שעובדים עם המחשב שמקבלים מתח פעולה של 12 וולט שיכול להשפיע עליהם. ביניהם מנוע הצעדים וחיישן MAF ועוד.

AUDI80.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...