Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיישן גובה נוזל קירור, אאודי 80 שנת 95


erezfed
שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים

 

אתמול במסגרת ביקורת כללית גיליתי כי קיים אצלי במיכל עיבוי חיישן המתריע על חוסר בנוזל קירור, והחיישן היה מנותק.

כנראה המנתק היה הבעלים הקודם או משהו, סטייל התעלמות מבעייה ולא טיפול בה.

 

חיברתי בחזרה את החיישן והנעתי, לכמה שניות הכל היה בסדר אך אז הנורה המתריעה על חום מנוע החלה להבהב, בשלב זה הבנתי שהבהוב = חוסר מים ונורה דלוקה קבוע= חום יתר. אציין שלא היה חוסר במים.

 

אני מסיק כי זו הסיבה מדוע ניתקו אותו קודמיי. שאלתי היא, האם החיישן מקולקל? אולי זו תקלת מחשב אחרת? כאשר אני מנתק את החיישן לא נדלקת/מהבהבת שום נורה.

האם מישהו יודע מהי דרך פעולתו של חיישן זה? ואם ניתן לתקנו או היכן אמצא חדש/תחליפי (מה העלות)?

 

תודה מראש חברים

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, לאחר תחקיר קטן + ניסוי ותהייה:

 

החיישן הנ"ל עובד כך שמחובר לו מצוף בחלקו העליון ואם חסר מים המצוף נופל מטה ומחבר מעגל להדלקת נורה, על פניו לא נראה לי שניתן לפרק את המצוף הזה, ייתכן וצריך להחליף את כל המיכל. אצלי באוטו הוא פשוט היה כנראה מלוכלך ותפוס, כי לאחר שניקיתי ובדקתי עם "רב מודד" נראה כי הוא תקין ופועל.

 

אוסיף שאלה: כעת לאחר שהחלפתי מים, המאווררים פועלים לסירוגין, נכנסים לעבודה על מהירות נמוכה בסביבות 100 מעלות, ולעיתים הם לא פועלים עד שנורת חום מנוע נדלקת ואני מתערב ומפעיל אותם ידנית כדי למנוע נזק. דאגתי להוציא אויר, למרות שלא מצאתי נק' ניקוז אויר במערכת. דבר נוסף שמטריד אותי, שאני לא רואה בשום נקודת זמן שהמאווררים פועלים במהירות השניה (היותר גבוהה). בעבר, כאשר הייתי מדליק מזגן הם היו פועלים במהירות 2 הגבוהה (ללא קשר לחום מנוע), אך כעת גם כאשר המאווררים פועלים מפאת חום מנוע, ועם מזגן דלוק (מקסימום מאמץ מהמערכת) כל מה שהם נותנים זה מהירות ראשונה.

 

האם מישהו יודע מהי מדיניות קביעת המהירויות באוטו הזה? ומה שולט בה? מתי אמורה לפעול המהירות הראשונה של המאווררים ומתי השניה?

תודה לעונים

 

נ.ב- אין תרמוסטט באוטו

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך על הרדיאטור מן טרמו סוויץ, שאמור לתת פקודה לממסר מאווררים להתחיל לעבוד.

 

אצלי בפאסט משנתון 94 שהיא מקבילה פחות או יותר לאוודי שלך, הטרמו-סוויץ' ממוקם למעלה בצד של הנהג על גבי הרדיאטור. אמורים לצאת משם משהו כמו 3 חוטים.

 

המהירות הראשונה מתחילה סביב ה80 מעלות והשנייה נכנסת ב108 מעלות.

 

כאשר אני מפעיל את המזגן, המאווררים נכנסים אוטו' למהירות הראשונה. לאחר שהחום מגיע ל108 המאווררים עוברים למהירות השנייה.

 

יכול להיות של א ניקזת אוויר טוב? (למרות שבמכוניות האלה יש מיכל עיבוי עילי ככה שהאוויר אמור לצאת לבד)

 

איך בכל זאת ניקזת אוויר?

 

ד.א זה שאין טרמוסטת לא אמור להשפיע על מהירות כניסת המאווררים.

 

איזה נפח מנוע יש לך? ומה האותיות מנוע?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי את השרשור TOSTOS , פתחתי אותו אתמול בלילה כשהגעתי לעכו (לאחר ייסורי דרך רבים).

 

לפי עצת אחד החברים פה (בעל גולף), ניקזתי אויר בכך שהנעתי את האוטו (אחרי מילוי הנוזל) ונתתי לו לעבוד בסרק כאשר מיכל העיבוי פתוח.

נפח מנוע הוא 2 ליטר. ומספר המנוע הוא: ABT243378

 

 

כמדומני לפאסאט שלך מנוע זהה, אני אשמח לכל פיסת מידע שתעזור לי לטפל בבעיות הרכב הזה, כי אני כבר ממש מיואש, והוצאנו עליו כבר יותר מ-10K רק בחודשים האחרונים(!)

 

תודה רבה מראש

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קיי המנוע שלך הוא בעל שני ליטר נפח והוא בעל הספק של 90כ"ס.

 

דומה לשלי אבל אצלי זה מתקבל מ1.8L גם 90 כ"ס. אני יד ראשונה על האוטו מ93.

 

בגדול שתדע שהטרמוסטת אמור להפתח ב87 מעלות למרות שאני מבין שאצלך אין טרמוסטת.

 

על מה השקעת 10K? האם עשית ראש? משאבת מים ? תפרט קצת יותר.

 

תסיבר בדיוק מה היא הבעייה?, איך היא התחילה? ומה היה המצב קודם לכן?.

 

במצב המקורי המאוורר במהירות הראשונה צריך להכנס אצלך ב95 ואמור להסתיים ב85 מעלות. והמהירות השנייה צריכה להכנס ב102 עד 95 מעלות. במידה ותרצה יוניט מאווררים חדש המידה היא 22X1.5.

37820.jpg

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, זה הולך להיות ארוך......

האוטו יד רביעית, לא ידוע על בעלים קודמים (אני חושב שהיה בדרך איזשהו כונס נכסים או משהו).

אבי קנה אותו ובכל פעם שהייתה תקלה או משהו הוא היה מתקן (אם בכלל) אצל חאפרים שלא יודעים דבר מהחיים שלהם.

 

האוטו היה עם בעיית חימום, ועבר פעמיים ראש מנוע! בפעם השניה גם "ניסו" לתקן את הגורם לבעייה (פה אני התערבתי בעניין).

הוחלפה משאבת מים, נוקה הרדיאטור (כולי תקווה שבצורה טובה).

 

הוחלף הטורק של הגיר האוטומטי (4 הילוכים), זה לא הספיק לכן שופץ הגיר בכללותו.

הוחלפה מערכת האויר ששלטה בנעילה המרכזית למערכת עם מנועים פשוטים. עבודה לא איכותית ולא מקצועית.

עד היום הבאגז' ודלת מיכל הדלק לא מתקשרות עם מערכת זו.

 

עושה רושם שלאוטו בעיות חשמל רבות!! תוצר של בעלי מקצוע גרועים (שתואר זה לא מגיע להם) ואילתורים במקום תיקונים.

שלשום טיפלתי בחיישן גובה מים במיכל עיבוי - הוא היה תפוס ובמקום לתקן החליטו לנתק אותו (!!!). זה בטח גרם לחימום שהוביל לשיפוץ ראש (או לפחות היה מונע אותו, כי הבעייה הייתה איבוד מים כתוצאה מפיצוץ צינור).

 

היום החלפתי פלאנז' מים שנמצא על הראש מנוע (זה עם שתי היוניטים שאין לי מושג מה הם עושים). מחר יוחלף הפלאנז' השני (המוביל מים לרדיאטור חימום....שבכלל מנותק, בטח כי נזל מתישהו אצל הבעלים הקודמים).

 

האור הפנימי נדלק ונכבה כפי רצונו.

חלונות החשמל לעיתים מאבדים רצון לפעול ("טופל" ע"י אותו חשמלאי אדיוט שפשוט נתן להם + ישיר).

 

לאחר שחשבנו שהכל תקין מבחינה מכאנית האוטו עבר צביעה מקצועית מקיפה.

 

המצב כיום: בסקאלת חום המנוע יש שנתות עם ציון טמפ', כאשר מצויין 50 מעלות, 90 מעלות ו-120 מעלות.

התחום המעניין הוא 90-120, מופרד בעוד 2 שנתות, אזי אני מניח שכל שנתה היא עוד 10 מעלות.

 

במצב סרק המאווררים נכנסים לפעולה על מהירות 1 (הנמוכה) כאשר שעון החום מורה על כ-102 מעלות (הערכה גסה, אך המחוג כמילימטר אחרי שנתה ראשונה שבאה לאחר השנתה של 90 מעלות), זאת בפעמים שאכן המאווררים נכנסו לפעולה. לעיתים הם לא פועלים עד למצב הידלקות נורת אזהרה לחום מנוע.

 

בהפעלת מזגן (בכל טמפ') 2 המאווררים פועלים על מהירות גבוהה- מצב זה השתנה היום! (ראה שירשור שני, בו שאלתי על אופן פעולת ממסרים).

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=176107

 

מאווררים עד היום היו תלויי סוויץ', כעת הם כבר לא כאלו (פועלים בכל מצב אם אני מקצר את היוניט שברדיאטור).

 

לא אלאה אותך (ואת שאר חברי הפורום היקרים) בשאר תקלות מינוריות ולא דחופות, אך זו תמונת המצב כרגע.

 

היוניט שאצלי ברדיאטור דומה פלאים למה שהעלית כאן, רק ששלי לבנה (משנה משהו?) והוחלפה באום אל-פחם בנסיון כושל קודם להגיע לצפון. איני יודע מה מקוריותה ומה היא שווה, וכן אצלי יש רק שן התאמה אחת באמצע-אני מתכוון לשן הזו שגורמת לכך שהתקע הזה ייכנס רק לשקע המתאים לו.

 

אני מעוניין בעיקר לדעת מה תפקידי שאר היוניטים שבאוטו ואיך אני בודק את תקינותם. אני מאמין שהבנת עקרון הפעולה המקורי של האוטו יעזור לי לנטר את התקלה(ות).

 

אני מאוד מאוד מצטער על ההודעה הארוכה, אך זה רק ממחיש כמה האוטו שלי זקוק לטיפול חודר ויסודי.

 

תודה רבה על כל פיסת מידע.

 

בקרוב (בערך עכשיו...) אשתדל להוסיף תמונות רלוונטיות.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(המוביל מים לרדיאטור חימום....שבכלל מנותק, בטח כי נזל מתישהו אצל הבעלים הקודמים(אם הוא נוזל אל תנסה לחבר אותו אתה סתם מכניס את עצמך לצרות!! יהיה לך משם גם בריחת מים וגם בריחת לחץ, שיובילו לרתיחה מוקדמת).

 

 

 

המצב כיום: בסקאלת חום המנוע יש שנתות עם ציון טמפ', כאשר מצויין 50 מעלות, 90 מעלות ו-120 מעלות.

התחום המעניין הוא 90-120, מופרד בעוד 2 שנתות, אזי אני מניח שכל שנתה היא עוד 10 מעלות.

 

במצב סרק המאווררים נכנסים לפעולה על מהירות 1 (הנמוכה) כאשר שעון החום מורה על כ-102 מעלות (הערכה גסה, אך המחוג כמילימטר אחרי שנתה ראשונה שבאה לאחר השנתה של 90 מעלות), זאת בפעמים שאכן המאווררים נכנסו לפעולה. לעיתים הם לא פועלים עד למצב הידלקות נורת אזהרה לחום מנוע.

 

בהפעלת מזגן (בכל טמפ') 2 המאווררים פועלים על מהירות גבוהה- מצב זה השתנה היום! (ראה שירשור שני, בו שאלתי על אופן פעולת ממסרים).

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=176107

 

מאווררים עד היום היו תלויי סוויץ', כעת הם כבר לא כאלו (פועלים בכל מצב אם אני מקצר את היוניט שברדיאטור).

 

(אל תקצר שום חוטים אתה עוד תהרוס את הממסר מאווררים, תקנה יוניט מאווררים חדש, יש לי תחושה ששלך דפוק. במיוחד אם הוא נקנה באום -אל פחם. יש סיכוי שזה יפתור לך את כל הצרות עם החום)

 

 

וכן אצלי יש רק שן התאמה אחת באמצע-אני מתכוון לשן הזו שגורמת לכך שהתקע הזה ייכנס רק לשקע המתאים לו.

 

(לא הבנתי אותך כל כך, בחוט שמתחבר ליוניט כמה פיני מתכת יש?)

 

אני מעוניין בעיקר לדעת מה תפקידי שאר היוניטים שבאוטו ואיך אני בודק את תקינותם. אני מאמין שהבנת עקרון הפעולה המקורי של האוטו יעזור לי לנטר את התקלה(ות).

 

אני מאוד מאוד מצטער על ההודעה הארוכה, (שטויות)

תודה רבה על כל פיסת מידע.

 

בקרוב (בערך עכשיו...) אשתדל להוסיף תמונות רלוונטיות י(יעזור המון).[/quote]

 

בקשר לפלנג' עם השתי מחברים- זה הפלנג' שמתחבר אליו היוניט של החום מנוע. היוניט משדר למחשב הרכב, את חום המים על מנת שידע האם להעשיר את הדלק במידה והאוטו קר. בנוסף הוא גם משדר לשעון בלוח שעונים את טמפ' המים.

 

הממסר מאוורים בצבע שחור ראה תמונה מצורפת- שולט גם על המזגן. כלומר במידה והממסר תקול אז לא יהיו מאווררים באוטו וגם, המדחס של המזגן לא יופעל (המצמד לא יתחבר שם). במידה וכאשר אין לך מאוורים אז גם אין לך מזגן סביר להניח שזה בא מהמסר הזה.

New Image1111111111.JPG

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן תמונות ה:

2 יוניטים על פלאנצ' מים עליון (אלו שאני לא יודע מה עושות)

המחבר של היוניט הנמצא על הרדיאטור

שעון החום של האוטו

 

בתמונה שלישית ניתן לראות את המחבר של יוניט הרדיאטור, עם שן (חיצונית) אחת להתאמה לשקע שלו. בדף שהעלית ליוניט יש 3 שיניים כאלה בגדלים ומקומות שונים. קל לראות שזה חיבור בעל 3 פינים.

 

אני מניח שממסר המאווררים שלי טוב (או, לא הרוס לגמרי), כי יש לי מזגן ומאווררים פועלים כשאני מפעיל אותו (עוד לא חקרתי על אילו מהירויות ומתי, מכיוון שמצב זה השתנה היום).

 

בקשר ליוניט(ים) על הפלאנז' שמשדרים לשעון את החום: יש מתחת לסעפת יניקה חוט בעל פין אחד, ולמיטב ידיעתי הוא משדר את החום, לא? כשקיבלנו את הרכב לא הייתה קריאת חום מנוע (מחוג מת), חיפשתי ומצאתי את החוט הנ"ל בסעפת, הוא היה מנותק. לאחר חיבורו (מאז ועד היום) יש קריאת חום מנוע בשעון.

 

אני מבין שדבר ראשון לטיפול זה יוניט מאווררים, גם כשאקנה חדשה אני מעוניין לדעת איך לבדוק אותה, מבחינת שינוי ההתנגדות לפי שינוי הטמפ', לוודא שהיא עובדת כראוי.

 

האם המפרע שהעלית לפני כמה הודעות עדיין מתאים ורלוונטי?

 

תודה רבה

02-10-07_0120.jpg

02-10-07_0121.jpg

02-10-07_0122.jpg

02-10-07_0123.jpg

02-10-07_0124.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חיישני טמפ' מי קרור במנוע. מה שכתבתי לך בהודעה הקודמת. לא נראו שם סימני נזילה.

 

דרך אגב שאתה מנקז אוויר אז תפמפם בצינור שמתחבר לפלאנג' הזה.

02-10-07_01211111111111.JPG

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דרך אגב שאתה מנקז אוויר אז תפמפם בצינור שמתחבר לפלאנג' הזה.

 

על הטריק הזה כבר עליתי.....:-D

 

בטח שלא תהיה נזילה, היום בבוקר החלפתי את הפלאנצ' הזה, וניקיתי עם נייר שמיר את היוניטים.

 

הכיוון הראשוני שלי הוא לבדוק את יוניט מאווררים, אך מה עם היוניטים הללו? יש דרך לבדוק את תקינותן?

 

ד"א לא התייחסת לחיישן הנמצא בסעפת יניקה, זה שאם אני מנתק אותו שעון החום נופל מטה (לא נותן קריאה).

האם אצלך קיים חיישן כזה? מפאת מיקומו לא יכולתי לצלם אותו.

 

אשמח לראות צילום של יחידת הפיוזים/ממסרים שלך, ואם היא זהה לשלי. יש לי הרגשה שחסרים שם כמה דברים. אני הולך לצלם את שלי....

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן תמונות ה:

 

אני מבין שדבר ראשון לטיפול זה יוניט מאווררים, גם כשאקנה חדשה אני מעוניין לדעת איך לבדוק אותה, מבחינת שינוי ההתנגדות לפי שינוי הטמפ', לוודא שהיא עובדת כראוי. (אני אל ידוע אם אפשר בכלל לבדוק כזה חלק מבחינת התנגדויות, כי יש לו רק שני אופנציות. הוא כמו מתג ולא כמו חיישן מבחינת היציאות) -תקנה אחד מקורי אני אל מאמין שייתנו לך לא תקיןץ

 

האם המפרע שהעלית לפני כמה הודעות עדיין מתאים ורלוונטי? (המפרט אותו המפרט יכול להיות שלחיישן המקורי יהיה הבדל של טמפ' לפה ולשם)

 

תודה רבה

 

שטויות שמחתי לעזור אם יש לך עוד שאלות בבקשה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הטריק הזה כבר עליתי.....:-D

 

יש דרך לבדוק את תקינותן? (זה בקשר לחיישן עם השתי פיניםECT שמחובר למחשב המנוע על מנת לקבוע את יחס התערובת) 20 מעלות -זה2500אום 40מעלות- 1250אום 60מעלות אום 575 80מעלות 325אום

 

ד"א לא התייחסת לחיישן הנמצא בסעפת יניקה, זה שאם אני מנתק אותו שעון החום נופל מטה (לא נותן קריאה).

האם אצלך קיים חיישן כזה? מפאת מיקומו לא יכולתי לצלם אותו.(תנסה אולי בכל זאת לצלם, אין לי מושג איזה חיישן זה אולי תנסה לפרט יותר)

 

זה אולי החיישן של טמפ' האוויר שנכנס למנוע? למרות שזה לא נראה לי הגיוני, תפרט יותר על המיקום שלו. יכלול להיות שזה סתם הארקה?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן: תמונות בית הפיוזים שלי + המכסה (פחות דחוף עכשיו)

בתמונה השניה: חוט מס' 1 זה החיישן החשוד כחיישן לשעון חום באוטו

חוט 2' הולך לחיישן חמצן על סעפת הפליטה

 

*מצטער על האיכות, אני מצלם עם טלפון....וגם הוא לא משהו

02-10-07_0200.jpg

02-10-07_0201.jpg

02-10-07_0202.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן: תמונות בית הפיוזים שלי + המכסה (פחות דחוף עכשיו)

בתמונה השניה: חוט מס' 1 זה החיישן החשוד כחיישן לשעון חום באוטו

חוט 2' הולך לחיישן חמצן על סעפת הפליטה

 

*מצטער על האיכות, אני מצלם עם טלפון....וגם הוא לא משהו

 

חוט שתים זה באמת החוט של חיישן החמצן.

 

חוט מספר אחת- מתחבר לתוך גוף חימום בסעפת היניקה. כאשר טמפ' המנוע קרה, אז יש צורך לחמם את סעפת היניקיה שהתערובת שתיכנס תיהיה חמה- וזה יגביר את נצילות המנוע ויעזור לדלק להתערבב יותר טוב באוויר.

 

ממה שידוע לי אין לזה שום קשר לחישן קרור.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...