המכונית הקטנטנה פיאט פנדה הגיחה לאוויר העולם בשנת המודל 2004 ומיד זכתה לתואר מכונית השנה באירופה. הסיבה ברורה – היא הציגה במחיר זעום יכולת עירונית מצוינת, עם מרווח טוב לרביעיית נוסעים וחסכון גדול בדלק ובעלויות אחזקה. לא מדובר כמובן במכונית יוצאת דופן באיכותה הויזואלית וה"נסיעתית" – הפנים אפור וזול לתחושה, רמת האבזור בסיסית למדי, הבטיחות נמוכה ביחס למתחרים, המנוע חלוש למדי והתנהגות הכביש לא נשענת על אחיזה מרובה. נוחות הנסיעה אמנם טובה, אך מחוץ לעיר הנסיעה מלווה ברעש רב, ובוחרי התיבה הרובוטית נאלצים להתמודד עם טלטולי העברת הילוכים באם לא יורידו את הרגל מדוושת הגז בעת מעבר ההילוך. ב-2012 הוחלפה פיאט פנדה ב"פנדה החדשה", שהיא למעשה מתיחת פנים משמעותית לדגם הנ"ל.
ממדים ; מחיר ; חסכון ; נוחות
איכות פנים ; אבזור ; בטיחות ; התנהגות כביש ; ביצועים ; תיבה רובוטית
עירונית זולה וחמודה, אך מאבדת מקסמה במודלים המאוחרים
: למי שמחפש רכב אמין ללא אחזקה יקרה. תת דגם:1.2 Dynamic
המלצה -בכביש מישורי הרכב מספק ביצועים סבירים ואין בעיה לעקוף,עיקר החולשה מגיעה בעליות רציניות.מבחינת אחזקה הרכב צריך לעשות טיפולים כמו שנה או 20K.ביטוח יצא כ 3700 מקיף+חובה לגיל 27,טסט= 1160.צריכת דלק כ 1/17.5
לחיוב - אמינות-במשך 3 שנים כמעט לא היו תקלות מעבר למנגון חלון שהיה פגום. צריכת דלק-ממוצע של 17.5 בכביש הררי,עירוני 1/15. מצב CITY-ההגה הופך למאוד קל,מה שמקל בחניות צפופות. אחזקה-ביטוח וחלפים לא יקרים.
לשלילה - מושבים-חסר מעט תמיכה לאזור הרגליים. בטיחות-רק 2 כריות אוויר. משענות ראש-אין אפשרות לכיוונון גבוה,רק במושב האחורי ניתן. איבזור-ניראה פשוט לעומת חלק מהמתמודדות כמו הפיקנטו או ספארק.
: שימושית, יעילה, חסכונית ועושה את זה עם חן תת דגם:1.2 Dynamic
המלצה -כשהתלבטנו בין מכוניות, בחרנו בפנדה בעיקר בגלל המראה ששבה את ליבנו. היה בה משהו חינני, צעיר אבל בלי פוזה מיותרת.בהמשך גילינו גם כמה היא פרקטית (העברנו בעזרתה דירה שלמה!), חסכונית, אמינה ונוחה לשימוש.
לחיוב - שדה ראייה מעולה (למעט מראות הצד), הגה CITY מאוד יעיל בעיר, סופר אמינה, חסכונית (16 קמ"ל אמיתי), מאוד מרווחת למרות גודלה, נדחקת לכל חניה באשר היא, מזגן מצוין, עיצוב שעושה טוב על הלב!...
לשלילה - מראות הצד קטנות מאוד (הוחלפו ב2011), בידוד רעשים לא טוב, הספק צנוע, רק 2 כריות אויר, פלסטיקה נוקשה בתא הנוסעים, קופצנית בכביש משובש, הגה חסר תקשורת לחלוטין.
: מכונית קטנה ושובת לב . תת דגם:1.2 Dynamic
המלצה -מכונית בעלת קסם משלה , למרות היותה בעלת הגה חשמלי ניתן להנות מין הנהיגה בה בזכות הממדים הקטנים ובסיס הגלגלים הקצר.היא מפתיעה מאוד לטובה ביכולת המעבר שלה בשבילים לא סלולים גם בגירסתה הרגילה .מבחינת הקסם והייחוד היא טובה אפילו ממחליפתה.
לחיוב - קטנה חיצונית , אך די מרווחת בפנים . בעלת עיצוב מיוחד וחמוד שיחסית נשאר צעיר גם לאחר 10 שנים . חסכונית מאוד בדלק גם עם מזגן עושה כ16 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת. מאוד נוחה לנהיגה ותפעול , במיוחד בגרסאות של 2010 ומעלה שבהן סיוע לזינוק בעליה ומראות גדולות. היגוי מדוייק.
לשלילה - ריפוד פשוט , פלסטיקה פשוטה . מחסור בתאורה בתא המטען . בשנים 2012-13 אין סגירה לתא הכפפות! כיוון וקיפול המראות מתבצע באופן ידני. חבל שלא הגיע לארץ גרסאת ה100HP.
בכביש מישורי הרכב מספק ביצועים סבירים ואין בעיה לעקוף,עיקר החולשה מגיעה בעליות רציניות.מבחינת אחזקה הרכב צריך לעשות טיפולים כמו שנה או 20K.ביטוח יצא כ 3700 מקיף+חובה לגיל 27,טסט= 1160.צריכת דלק כ 1/17.5
אמינות-במשך 3 שנים כמעט לא היו תקלות מעבר למנגון חלון שהיה פגום. צריכת דלק-ממוצע של 17.5 בכביש הררי,עירוני 1/15. מצב CITY-ההגה הופך למאוד קל,מה שמקל בחניות צפופות. אחזקה-ביטוח וחלפים לא יקרים.
מושבים-חסר מעט תמיכה לאזור הרגליים. בטיחות-רק 2 כריות אוויר. משענות ראש-אין אפשרות לכיוונון גבוה,רק במושב האחורי ניתן. איבזור-ניראה פשוט לעומת חלק מהמתמודדות כמו הפיקנטו או ספארק.
כשהתלבטנו בין מכוניות, בחרנו בפנדה בעיקר בגלל המראה ששבה את ליבנו. היה בה משהו חינני, צעיר אבל בלי פוזה מיותרת.בהמשך גילינו גם כמה היא פרקטית (העברנו בעזרתה דירה שלמה!), חסכונית, אמינה ונוחה לשימוש.
שדה ראייה מעולה (למעט מראות הצד), הגה CITY מאוד יעיל בעיר, סופר אמינה, חסכונית (16 קמ"ל אמיתי), מאוד מרווחת למרות גודלה, נדחקת לכל חניה באשר היא, מזגן מצוין, עיצוב שעושה טוב על הלב!...
מראות הצד קטנות מאוד (הוחלפו ב2011), בידוד רעשים לא טוב, הספק צנוע, רק 2 כריות אויר, פלסטיקה נוקשה בתא הנוסעים, קופצנית בכביש משובש, הגה חסר תקשורת לחלוטין.
מכונית בעלת קסם משלה , למרות היותה בעלת הגה חשמלי ניתן להנות מין הנהיגה בה בזכות הממדים הקטנים ובסיס הגלגלים הקצר.היא מפתיעה מאוד לטובה ביכולת המעבר שלה בשבילים לא סלולים גם בגירסתה הרגילה .מבחינת הקסם והייחוד היא טובה אפילו ממחליפתה.
קטנה חיצונית , אך די מרווחת בפנים . בעלת עיצוב מיוחד וחמוד שיחסית נשאר צעיר גם לאחר 10 שנים . חסכונית מאוד בדלק גם עם מזגן עושה כ16 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת. מאוד נוחה לנהיגה ותפעול , במיוחד בגרסאות של 2010 ומעלה שבהן סיוע לזינוק בעליה ומראות גדולות. היגוי מדוייק.
ריפוד פשוט , פלסטיקה פשוטה . מחסור בתאורה בתא המטען . בשנים 2012-13 אין סגירה לתא הכפפות! כיוון וקיפול המראות מתבצע באופן ידני. חבל שלא הגיע לארץ גרסאת ה100HP.
2013 מסתמנת עד כה כשנה הטובה של קטגוריית רכבי המיני בישראל. מי המכונית הנמכרת ביותר ומי צפויה להתחלף בקרוב? סקירה חצי שנתית.
פיאט פנדה החדשה תשווק בישראל במקביל לנוכחית, עם גיר ידני בלבד ומחיר התחלתי של 70 אלף ש"ח.
פיאט תשיק בתערוכת פרנקפורט הקרובה את הפנדה החדשה. הדור השלישי של מכונית המיני מבית פיאט מגיע עם הבטחה לקפיצת מדרגה טכנולוגית.
סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, מודיעה על הוזלה משמעותית במחירה של הפיאט פנדה.
בשנת 2007 היתה הפנדה המכונית הזולה ביותר בישראל. חברי המערכת דאז יצאו לבדוק האם מכונית קטנה יכולה להתאים גם למשפחה קטנה, ולא רק לרווקים.