פיג'ו 309 תוכננה בכלל תחת המותג טלבו והייתה אמורה להחליף בתחילת שנות ה-80 את הורייזון. אבל בסוף שנת 1985 ביצעה פיג'ו ניקוי אוורות במותגי הבית שלה וכל הרכבים של המותג טלבו ירדו מההיצע. כיוון שהיה חבל "לבזבז" מכונית טובה שכבר תוכננה, הוצגה ה-309 במדי פיג'ו. כך גם קיבלה המכונית את הסיומת 9, למרות שבאותה תקופה הייתה פיג'ו בסיומת 5. המכונית צוידה תחילה במנועים ישנים של טלבו ולאחר מכן בסוף שנות ה-80 הוחלפו מנועים אלו במנועי ה-TU המוכרים של פיג'ו. בסוף 1993 ירדה פיג'ו 309 מפס הייצור לאחר שהפכה למיושנת ולא עמדה בתחרות בכל הקשור לאבזור או לאיכות ההרכבה. היורשת שלה הופיעה רק בשנת 2013, תחת השם 301.
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
איכות הרכבה נמוכה; רמת אבזור נמוכה;
אז איפה איפה הן הפיג'ו ההן, עם הקוקו והסרפן?
היא בכלל לא החלה את דרכה בתור פיג'ו אבל זכתה להצלחה בשוק ותיזכר כמכונית מצוינת. סקירה היסטורית על פיג'ו 309 מאת חן פרחי.