באופל חושפים הבוקר תמונות רשמיות ראשונות של האסטרה GTC, לקראת השקתה הרשמית בספטמבר הקרוב, בתערוכת הרכב של פרנקפורט. גרסת ה-GTC קופה מבוססת על פלטפורמה המשמשת גם את גרסת ההאצ'בק של האסטרה, אולם באופל מספרים שהיא עברה שינויים רבים שאמורים לשנות את אופייה ולהפוך אותה לספורטיבית יותר. בסיס הגלגלים הוארך ב-10 מילימטרים, הגובה הכולל הונמך ב-15 מילימטרים וגם מפסק הגלגלים הורחב מלפנים (40 מילימטרים) ומאחור (30 מילימטרים). בנוסף תקבל האסטרה GTC מתלה קדמי חדש (HiPerStrut) שאמור לעשות כל מיני דברים טובים להיגוי ולהתנהגות הכביש. ואם זה לא הספיק, תהיה גם אופציה למערכת מתלים אקטיבית.
את השינויים בהשוואה לאסטרה הרגילה ניתן למצוא גם מחוץ לקנקן ולא רק בתוכו. באופל מספרים כי כל חלקי המרכב עוצבו מחדש ואף לא אחד מהם משותף לגרסת ההאצ'בק. טוב, מלבד אולי מראות הצד ואנטנת הרדיו. למרות השימוש בתצורת קופה, אמורה ה-GTC להציע מספיק מקום לחמישה נוסעים, תא מטען שנפחו ינוע בין 370 ל-1230 ליטרים ושפע של תאי אכסון בתא הנוסעים.
בשלב הראשון תושק האסטרה עם מגוון של שלושה מנועי בנזין - 1.4 ליטר מוגדש בהספקים של 120 ו-140 כוחות סוס
ו-1.6 ליטר מוגדש בהספק של 180 כוחות סוס. אליהם יצטרף מנוע טורבו-דיזל בנפח 2 ליטרים שהספקו המרבי עומד
על 165 כוחות סוס. האחרון יאפשר לאסטרה GTC לזנק מאפס למאה קמ"ש ב-8.9 שניות, עד למהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלו צפויה לעמוד על לא פחות מ-20 קילומטרים לליטר.
כל המנועים ישווקו עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. הדיזל וצמד מנועי הבנזין הקטנים יקבלו גם מערכת Start&Stop. יחידות הנעה נוספות יחשפו ככל הנראה עם השקתו הרשמית של הדגם, כולל גרסת OPC ספורטיבית שעתידה להיחשף לקראת סוף השנה.
מחירה של האופל אסטרה GTC יחל ב-21,750 אירו לגרסת ה-1.4 הבסיסית ויסתיים ב-27,850 אירו לגרסת הדיזל החזקה והמאובזרת. שיווקה באירופה יחל כבר באמצע החודש הבא.