תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס IS
  • לקסוס IS החדשה בישראל – רק בנזין

    לקסוס IS

    לקסוס IS החדשה נוחתת בישראל עם מחיר התחלתי של 280,000 ₪ והיא אמנם לא חדשה לגמרי, אבל לא מאוד רחוקה מזה

    • 10-02-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור החדשה והרביעי של לקסוס IS הוא לא באמת הדור החדש והרביעי ולמען ההגינות, למעט אזכור יחיד של המילה "דור" בהודעה לעיתונות, גם לקסוס והיבואנית עצמן לא טוענות את זה. מה שהן כן טוענות – זה שהדגם הנוכחי שיפר מהותית את כל נושא הניהוג וההתנהגות, ולפחות לפי הנתונים שעל הנייר, נראה שיש לא מעט דברים בגו.

    זה לא סוד שהדור הנוכחי של ה-IS, שהושק לראשונה ב-2013, אף לא היה הרכב הספורטיבי ביותר בקטגוריה. השילוב בין מנוע בנזין שעובד במחזור אטקינסון, תיבת הילוכים רציפה וסוללה כבדה הוא לא בדיוק השילוב שחולמים עליו בהקיץ בשיעורים ב"בית הספר לספורט סדאן" מכוניות כשהן עדיין סופר-מיני קטנות.

    לקסוס IS 2021

    החדשות הטובות הן, שלקסוס החליפה את כל המרכיבים הללו בדגם המחודש. המנוע כעת הוא 2.0 ליטר טורבו עם 241 כ"ס ו-35.6 קג"מ והוא יודע לעבור אוטומטית בין מחזור אטקינסון שממקסם את היעילות לבין מחזור אוטו (אופי פעולה "רגיל) החזק יותר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים, וכל המערכת ההיברידית נשארה בחוץ. התוצאה היא מיאוץ ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות.

    הגלגלים המניעים הם עדיין האחוריים, ולקסוס גם מצהירה (ואת זה נצטרך עוד לבדוק) שהיא גם השקיעה זמן ומשאבים, ועדכנה את הכיול של ה-IS המחודשת לכזה שיהיה משמעותית יותר ספורטיבי ומהנה. הדבר הראשון היה הקשחת המרכב על-ידי הוספת ריתוכים, חיזוק תמוכות ושינוי צורת מבנים שונים במרכב. השלב השני הוא שיפור המתלים בעזרת בולמים אדפטיביים קלים יותר ב-20%, משולשים מסגסוגת אלומיניום ואפילו מעבר לברגי גלגל (גוז'ונים) קלים במיוחד במקום אומים – מה שלטענת היצרנית גרם להפחתה של כ-900 גרם מהמשקל הבלתי מוקפץ.

    לקסוס IS 2021

    החדשות הפחות טובות הן שתא הנוסעים, לפחות למראה, נשאר כמעט זהה. וברכב שהוצג לראשונה לפני 8 שנים, 8 שנים שראו כל הרבה שינויים ושיפורים שהם היו יכולות באותה מידה להיות 80 שנה, זה מורגש. נכון, יש מסך חדש ורחב שתומך בשיקוף טלפון הן של אפל והן של אנדרואיד), ואני בטוח שאיכות החומרים וההרכבה גבוהה ומוקפדת כתמיד, ואין ספק שללקסוס "יש מזל" שגם אאודי וגם מרצדס טרם הציגו את הדורות הבאים של ה-A4 וה-C קלאס, אבל אפילו ביחס לסדרה 3 השמרנית, סביבת הנהג של ה-IS נראית מיושנת מאוד.

    גם ברשימת האבזור, אותה תוכלו לקרוא כאן לצד המפרט הטכני, לא נרשמים חוסרים, אך גם לא חידושים או פריצות דרך מסעירות. יש כאן כל מה שהייתם מצפים לקבל ממכונית בקטגוריה – בטיחות אקטיבית מלאה, מושבי עור Tahara (תחליף עור איכותי) מחוממים ומאווררים, חלון שמש, חישוקי 19 אינץ', מראות מתכהות ועוד – אבל חסרים כאן דברים ש"מעלים את הרף" כמו בולמי אוויר או פנסי מטריקס לד.

    לקסוס IS 2021

    לקסוס IS המחודשת תוצע בישראל רק בשתי גרסאות, שתיהן "זורמות" במיוחד עם האופי הספורטיבי יותר שלקסוס רוצה לשוות לדגם – F ספורט שתעלה 280,000 ₪ ו-F ספורט פלוס שתוסיף זכרונות למושבים ומערכת שמע טובה יותר (מה שביננו, נשמע כמו הבדל הרבה יותר מדי זניח בשביל לייצר עוד רמת גימור) שתעלה 295,000 ₪.

    נראה שאחרי כמה שנים של ניסיון לפנות לבסיס לקוחות רחב ו"ירוק" יותר עם גרסאות היברידיות וחסכוניות, לקסוס מבינה (כמו לא מעט פעמים, לפני הרבה יצרניות אחרות), שמכונית הסדאן נמצאת על הדרך המהירה להפוך לדגם נישה שנרכש רק ע"י חובבי נהיגה. היא בוחרת – במתכוון – לעשות צעד מטאפורי אחורה ולהפוך את מה שהיה פעם דגם הלחם והחמאה שלה, למשהו שאולי אפשר אפילו לקרוא לו "דגם נישה ייחודי". מעניין יהיה לראות איך הוא מבצע, וכמובן גם איך הוא יתקבל.

    לקסוס IS 2021

    dddd