תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 החדשה – מבחן דרך

    מאזדה 2

    למאזדה 2 החדשה התנהגות כביש מהנה ותא נוסעים איכותי במיוחד. ויש לה גם חסרונות, כמו מושב אחורי צפוף ונוחות נסיעה בינונית. מבחן דרך.

    • 04-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הראשון של מאזדה 2 התקבל בישראל באהדה רבה. נסו לחשוב על הסופר-מיני האוטומטיות האחרות ששווקו כאן בשנת 2007, כשהושק כאן הדור הראשון של ה-2. יונדאי עוד שיווקה כאן את הגטס, דייהטסו הייתה בשיאה עם הסיריון הקטנה ובפיג'ו עדיין שיווקו את ה-206 שהושקה בסוף שנות שנות ה-90. ה-2 הקטנה של מאזדה הייתה משב רוח מרענן בקטגוריה שהתקבל באהדה רבה וזכה במשך שנים רבות להצלחה אדירה, הן בשוק הפרטי והן בציי הרכב הגדולים.

    רק שמאז ועד היום קרו הרבה דברים. יונדאי החליפה את הגטס ב-i20 המודרנית, מתחה את פניה ועוד הספיקה להשיק כאן דור חדש לחלוטין. דייהטסו יצאו מהשוק המקומי ונעלמה ממפת התחרות. פיג'ו הספיקה להשיק את ה-207 שתחליף את ה-206, לוותר עליה לחלוטין ולהשיק מחליפה למחליפה בשם 208 (ואפילו הספיקה למתוח, ממש לאחרונה, את פניה של מחליפת המחליפה). ומאזדה? היא נשארה עם ה-2 מקורית במשך שנים רבות, כמעט ללא שינוי. הרבה מהקסם אבד, ביחד עם ירידה משמעותית בהיקפי המסירות.

    הדור החדש של המאזדה 2, שהושק כאן לפני כמה חודשים, מבטיח להחזיר עטרה ליושנה. רק שעכשיו, בניגוד למה שהיה בשנת 2007, התחרות קשה הרבה יותר. מלבד פיג'ו 208 ויונדאי i20 שכבר הוזכרו הצטרפו לחגיגה גם מתחרות חדשות ורלוונטיות מתמיד כמו טויוטה יאריס, רנו קליאו או אופל קורסה. נטל ההוכחה על כתפיה של ה-2 החדשה כבד מתמיד.

    מאזדה 2 החדשה

    העיצוב החיצוני של מאזדה 2 החדשה נאה למדי. מלפנים היא דומה ל-3 הגדולה ממנה, מאחור היא נראית כמו שילוב בין ה-2 היוצאת ל-3 הנוכחית. בפרופיל יש חישוקי סגסוגת נאים למדי, אמנם לא בדגם הבסיס אבל בכל זאת. אבל גולת הכותרת ב-2 החדשה היא לא העיצוב החיצוני אלא תא הנוסעים. אני נכנס אליו וברגע הראשון מרגיש שמדובר כנראה בטעות. זה לא נראה ומרגיש כמו תא נוסעים של מאזדה עממית, זה נראה כמו תא נוסעים של רכב פרימיום גרמני.

    אז נכון, רכב ההדגמה שקיבלתי הוא מרמת האבזור הגבוהה ביותר (Pure White) והוא אינו זול (114,500 ₪), ועדיין מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית מאוד שבוודאי תורגש גם בדגם הבסיס (Active). העיצוב משחק בין יותר מידי צבעים (פלסטיק שחור, ריפוד עוד לבן ונגיעות של קרבון) ויותר מידי צורות (שלושה פתחי מזגן עגולים, אבל יש גם אחד מלבני) – אבל איכשהו זה עובד לא רע בכלל והוא נראה מעולה. איכות החומרים טובה בסך הכל, למרות שפה ושם אפשר למצוא קצת פלסטיקים פשוטים למגע (למשל בסוכך השמש או בחלק העליון של דיפון הדלת).

    במרכז מותקת מערכת המולטימדיה המקורית (MZD CONNECT), סטנדרט בכל הדגמים שאינם Active. המערכת הזו כוללת מסך מגע צבעוני שפעיל רק כשהרכב עומד. בזמן נסיעה השליטה על מערכת השמע מתבצעת דרך גלגלת שנמצאת ליד ידית הבלם. הסידור הזה דורש מעט הסתגלות אבל אחרי שמתרגלים זה אליו הוא מתגלה כנוח למדי. המערכת הזו עובדת מצוין, מתחברת בקלות לכל טלפון חכם, תומכת בעברית (כולל ספר טלפונים ותפריטים מלאים בעברית) וגם איכות השמע שלה מעולה. מאזדה, שיחקתם אותה, כל הכבוד. כל יבואניות הרכב שמספקות צעצועים בהתקנה מקומית צריכות לבוא למאזדה וללמוד איך נראית מערכת מולטימדיה מקורית ולמה היא טובה יותר ממערכת השמע שהם התקינו באיזו סככה מקומית.

    מאזדה 2 החדשה

    בגרסאות הבכירות של מאזדה 2 החדשה (Sport ו-Pure White) תמצאו לא מעט פריטי אבזור שזלגו ל-2 מקטגוריות בכירות הרבה יותר. רשימת הזולגים כוללת למשל מערכת תצוגה עילית חביבה למדי, תאורת חזית בטכנולוגיית LED מלאה, התראה על רכבים בשטחים המתים, מערכת בלימה אוטומטית והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה. הכל מקורי מהמפעל, לא התקנה מקומית. אז נכון שבדגם הבסיס תצטרכו לוותר על כל אלו, אבל עצם העובדה שבמאזדה מציעים את כל אלו כאופציה מרימה את הרף בקטגוריה.

    עושר האבזור הזה מעט מעמיס על הנהג, שנאלץ להתמודד עם המון כפתורים על ובאזור ההגה. תא הנוסעים מעט בעייתי גם בנקודות נוספות. מד המהירות הדיגיטלי קטן למדי ובדגמים ללא מערכת התצוגה העילית הוא לא יהיה ברור מספיק. חסרו לי גם תא למשקפיים, משענת יד מרכזית והפעלה אוטומטית לכל ארבעת חלונות החשמל. גם פתחי המזגן קטנים מידי, מה שאומר שצריך דיוק של טייס קרב כדי למצוא את הנקודה המדויקת בהם הם יקררו אבל לא יקפיאו את הידיים.

    חיסרון נוסף בתא הנוסעים קשור למושב האחורי, שאינו מרווח דיו. סופר-מיני מודרנית כמו ה-2 נדרשת להיות חצי מכונית משפחתית ולהציע מושב אחורי שיכול להכיל שני מבוגרים או שלושה ילדים בנוחות. ה-2 מעט מפספסת בסעיף הזה והמושב האחורי שלה צפוף מידי. מרווח הברכיים מצומצם למדי וקטן מהמקובל בקטגוריה, מרווח הראש יהיה בעייתי לנוסעים בגובה מעל לממוצע. תא המטען מקבל ציון מממוצע, הוא מציע נפח הטענה סביר (280 ליטר) ופתח הטענה נוח.

    מאזדה 2 החדשה

    מתחת למכסה המנוע של מאזדה 2 החדשה שוכן מנוע בנזין אחד בנפח של 1.5 ליטר ובהספק מרבי של 111 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אחת, אוטומטית עם שישה הילוכים. הצמד הזה קיים גם בדגמי הבסיס של ה-3 החדשה, אם כי שם הוא מפיק הספק מרבי מעט גבוה יותר (120 כוחות סוס). אם ב-3 זה הרגיש שהמנוע הזה קצת קטן מידי על הרכב, אז נראה שהוא תפור בדיוק למידותיה של ה-2. הביצועים טובים והתחושה זריזה למדי, אין מחסור בכוח בשום שלב. המנוע שקט ובידוד הרעשים טוב, למעט בשניות הראשונות לאחר ההתנעה, אז הוא רועש למדי. צריכת הדלק ממוצעת וסבירה – 12.5 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

    הבעיה ביחידת ההנעה הזאת, אם קיימת, היא בתיבת ההילוכים. לאחר המון שנים עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים עברה מאזדה לתיבה עם 6 הילוכים. נראה שמהנדס תיבות ההילוכים של מאזדה כל כך התרגש מהחידוש הזה שהוא החליט לוודא שהתיבה מנצלת את כל ההילוכים, כל הזמן. לתיבה יש התנהגות כמעט נוירוטית והיא ממהרת להעלות הילוך עם כל עזיבה קלה של הגז, רק כדי להוריד אותו שוב שניה אחר כך כשהנהג חוזר לגז. זה לא היה מפריע כל כך אם היא הייתה עושה את זה בצורה חלקה, רק שלפעמים מורגשת בעיטות קטנות משל היה מדובר בגיר רובוטי.

    ויש גם את נושא התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה. אין ספק שאחד מהיתרונות הגדולים ביותר של המאזדה 2 הקודמת הייתה התנהגות הכביש המהנה ואין ספק שטוב עשתה מאזדה ששמרה על אותו DNA ספורטיבי גם בדגם החדש. אבל על הסקאלה שבין נוחות להתנהגות כביש הולכת המאזדה למקום קצת יותר מידי קיצוני. לדגם החדש התנהגות כביש מצוינת, אבל היא באה על חשבון נוחות נסיעה לא מספיק טובה. על כבישי תל אביב המצולקים מעבודות הרכבת הקלה היא מקפצת יתר על המידה ונוחות הנסיעה בה לא מספיק טובה. גם מחוץ לעיר על כבישים בין עירוניים שאינם סלולים היטב היא נוטה לקפץ יתר על המידה, בצורה שפוגעת משמעותית בנוחות הנסיעה.

    מאזדה 2 החדשה

    מאזדה 2 החדשה – סיכום

    התחרות בסגמנט הסופר-מיני קשה אבל למאזדה 2 החדשה יש לא מעט יתרונות שיסייעו לה בקרב וממקמים אותה כאחת מהסופר-מיני האוטומטיות הטובות ביותר שאפשר לקנות כרגע בישראל. מי שיבחר באחת מרמות האבזור הגבוהות ייהנה מתא נוסעים איכותי עם פריטי אבזור שפשוט שוברים את גבולות הקטגוריה. תצוגה עילית, תאורת LED מלאה או התראה על רכבים בשטחים המתים לא תמצאו גם במכוניות כמו אאודי A3 שעולות הרבה יותר.

    אבל יש גם כמה חסרונות. או אם תרצו, נקודות חולשה בהן המתחרות כן מצליחות להציג עליונות על פני המאזדה. מנוע ה-TSI וגיר ה-DSG של סקודה פאביה יהיו מעט חסכוניים יותר, המושב האחורי של קיה ריו או יונדאי i20 יהיה מרווח יותר מהמושב של ה-2 ובכל הקשור לנוחות הנסיעה – כאן כמעט כל המתחרות יהיו טובות יותר, להוציא אולי את רנו קליאו.

    מאזדה 2 החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    מאזדה 2 החדשה – מפרט טכני

    מאזדה 2 החדשה

    dddd