תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פיקנטו
  • קיה פיקנטו (מתיחת פנים) - מבחן דרך

    קיה פיקנטו

    הפיקנטו הקטנה עברה מתיחת פנים "בקטנה" עם שינויים קטנים שאמורים להמשיך את ההצלחה הגדולה. מבחן דרך, בקטנה

    • 09-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    קיה פיקנטו תמיד הייתה אחת המכוניות העירוניות החביבות עלי. למה? כי כשלא מעט מהמתחרות שלה מרגישות כמו משהו שיוצר ע"י פישר פרייס ונותנות את ההרגשה כאילו דלת הנוסע תיפול ממקומה אם אטרוק את דלת הנהג, הפיקנטו תמיד הרגישה כמו מכונית אמיתית, רק בקטן. לא פלא אם כך, שביום סגירת שנת 2013 היא רשמה לעצה את התואר "המכונית הנמכרת בישראל". בשנה שעברה התואר אמנם נלקח ממנה על-ידי טויוטה קורולה, אך הפיקנטו המשיכה לככב בראש טבלת הקטגוריה.

    קיה פיקטנו

    התמונה השתנתה מעט בתחילת שנת 2014, אז הגיעה ארצה יונדאי i10 וטרפה את הקלפים. למרות שמדובר על שתי תאומות כמעט זהות, היונדאי הייתה קצת טובה יותר כמעט בכל פרמטר. היא הייתה קצת יותר נוחה, קצת יותר איכותית וגם (לדעתי לפחות) קצת יותר נאה. לא שזה הפריע לפיקנטו להמשיך להחזיק במקום הראשון בקטגוריה, אבל מילא.

    מתיחת הפנים שעברה הפיקנטו ממש לפני מספר חודשים הייתה בשורה משמעותית מאוד למכונית. ראייה לחשיבות השיפורים בכלל ולחשיבותה של הפיקנטו בישראל בפרט, היא העובדה שישראל הייתה המדינה הראשונה מחוץ לקוריאה בה הושקה הפיקנטו המחודשת. וזה אומר הרבה. עם מתיחת הפנים, קיה דבקו באמירה "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה". כל השינויים בפיקנטו החדשה הם זעירים, עדינים ובאים אך ורק לשפר את מה שהיה מתכון טוב מאוד מלכתחילה. למרות מתיחת הפנים, טלקאר היבואנית החליטה לדבוק בשיטת "אם זה לא שבור" גם בגיזרת המחיר, והשאירה את טווח המחירים בדיוק כמו שהיה. החל מ-64,400 ש"ח לדגם LX ידני עם מנוע 1.0 ליטר ועד 80,000 ש"ח לדגם EX אוטומטי עם מנוע 1.25 ליטר שהוא הדגם שמככב כאן במבחן. ממש רגע לפני פרסום הכתבה הגיעה לישראל גם גרסה שמכוונת ישר למרכז המגרש של ה-i10 - אוטומטית 1.0 ליטר במחיר של 69,000 ש"ח.

    קיה פיקנטו

    כבר בבחינה ראשונה של העיצוב אפשר לראות שקיה הקפידו לא ללכת רחוק מדי בשינויים. יש פגושים בעיצוב חדש, בקדמי גדל פתח יניקת האוויר ופנסי היום שולבו עם פנסי הערפל הקדמיים (העיצוב שהיה עד כה בדגם הבסיסי עבר לכולם) . מאחור גם אפשר לראות שדרוג קטן שעיקרו שינוי בית פנסי הערפל והרוורס. במרכז שני הפגושים יש צביעה שמזכירה את המגלשים של הדגם הקודם, רק בעיצוב מעט שונה. דגם EX הבכיר קיבל גם חישוקים קלים בעיצוב חדש.

    השינויים בתא הנוסעים קטנים עוד יותר - תאורה באיזור הרגליים במושבים הקדמיים, מיקום חדש לכפתורים של דיבורית הבלוטות' המקורית (על החישור השמאלי של ההגה במקום התחתון) ו... זהו פחות או יותר. מערכת המולטימדיה (התקנה מקומית) שהגיעה בדגם הקודם יצאה לגמלאות ובמקומה נמצאת מערכת שמע בסיסית יותר אך מקורית שעובדת לא רע בכלל.

    קיה פיקנטו

    השינוי הגדול ביותר בפיקנטו החדשה הוא התוספת של כרית אוויר שביעית לברכי הנהג שתעזור לקטנה להגן עליכם במקרה של תאונה. יש לציין כי הדגם הקודם נבחן ע"י Euro NCAP כאשר הוא הושק וקיבל חמישה כוכבים עם שש כריות אוויר, אך הדגם הנוכחי כנראה יצטרך להסתפק בארבעה כוכבים בלבד היות והוא נעדר מערכות בטיחות אקטיביות כגון בלימה אוטונומית שנדרשות היום כדי לקבל את הכוכב החמישי.

    מלבד הוספת כרית האוויר השביעית, רשימת האבזור של הפיקנטו לא השתנתה. יש כאן ארבעה חלונות חשמליים, מערכת שמע עם שקעי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', מזגן מכאני, בקרת יציבות אלקטרונית, תאורת יום ועוד כמה דברים.

    איכות החומרים הייתה אחת החוזקות של הפיקנטו הקודמת, אמנם היא כשלעצמה לא מזהירה יותר מדי, היא עדיין הייתה אחת הטובות ביותר בקטגוריה. טוב לראות שקיה שמרו על הרוח הזו וכל משטחי הפלסטיק בדגם המחודש מרגישים מוצקים (יחסית) ואיכותיים (יחסית) בדיוק כפי שהיו בדגם הקודם.

    קיה פיקנטו

    הפיקנטו הקודמת הייתה בין המרווחות בקטגוריה וטוב לראות שזו המחודשת לא משנה שום דבר בהיבט הזה. עם בסיס גלגלים שנותר באורך של 238 ס"מ המרווח מלפנים מספק לחלוטין ובעוד שבמושב האחורי היה נחמד לקבל עוד כמה סנטימטרים לברכיים, הרי שביחס למכונית עירונית המצב ממש לא נורא. תא המטען, לצערי, עדיין קטן ועמוק אך הוא יספק את צרכיו של רווק או זוג צעיר ועירוני.

    המנוע בפיקנטו המחודשת כמעט זהה למנוע של הדגם המוחלף, 1.25 ליטר שמפיק 85 כ"ס ו-12.3 קג"מ צנועים. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים שמביאה את הפיקנטו למאה קמ"ש תוך 13.4 שניות מנומנמות תוך צריכת דלק משולבת (מוצהרת) של 18.9 ק"מ לליטר. במהלך המבחן לא הצלחתי לשחזר את נתוני היצרן והוא הסתיים כשמחשב הדרך מורה על 13.8 ק"מ לליטר. את זמני התאוצה לא ניסיתי לשחזר, יש לי דברים יותר טובים לשרוף עליהם חצי יום.

    למרות נתוני הביצועים הלא מלהיבים, כיול דוושת התאוצה העצבני משהו של הפיקנטו הופך אותה למכונית זריזה מאוד. כבר בלטיפה הראשונית של הדוושה המנוע משחרר אחוז נכבד מהכח שלו והתוצאה היא זינוקים זריזים מהמקום. המחיר הוא שאחרי שהפיקנטו שוברת את מחסום ה-50 קמ"ש, צבירת המהירות הופכת לאיטית הרבה יותר. טוב למכונית שמתנהלת רוב חייה בתוך העיר אבל הרבה פחות טוב לעקיפות בכביש המהיר שיגזלו מכם המון זמן.

    קיה פיקנטו

    הנקודות שגרמו - לדעתם של רבים (ואני ביניהם) - ליונדאי i10 להיות מכונית קצת יותר טובה מהפיקנטו הקודמת היו מושבים מוצלחים יותר ונוחות נסיעה גבוהה יותר. אני שמח לבשר שקיה לקחו את העניין לתשומת ליבם וכעת המושבים של הפיקנטו מרגישים נעימים ונוחים יותר. הם אפילו מספקים קצת אחיזה צידית. בסיס המושב מרגיש בדגם המחודש ארוך יותר, מה שהופך את הישיבה בפיקנטו - גם כזו שנמשכת מספר לא קטן של שעות - לנוחה דיה.

    היצרנית מדווחת גם כי שיפרה את איכות בידוד הרעשים, אך התחושה היא שקרה בדיוק ההפך. רעשי הכביש והרוח ניכרים יותר מאשר בדגם הקודם ושאון המנוע חודר לתא הנוסעים כמעט תמיד. הרעש אמנם לא בלתי נסבל או מאוד מציק, אך עצם העובדה שהוא "תמיד שם" הורסת את החוויה.

    דווקא הצהרה אחרת של היצרנית, על שיפור בולמי הזעזועים ונוחות הנסיעה התגלו כנכונות. נכונות מאוד אפילו. הפיקנטו החדשה מצליחה להיות רכה ונוחה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה, היא מצליחה לבלוע הרבה מאוד שיבושים ומתמודדת יפה מאוד עם גלים מעיקים בכבישים מהירים. באופן כללי הפיקנטו מצליחה להיות נוחה למדי - שוב, ביחס לקטגוריה - בכל תנאי הכביש שהצלחתי למצוא.

    קיה פיקנטו

    קיה פיקנטו - סיכום

    קיה פיקנטו הקודמת הייתה, ועודנה, המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט שלה, אך למרות זאת היא לא הצליחה להאפיל על תאומתה מבית יונדאי, שהייתה קצת יותר טובה כמעט בכל סעיף. החדשות הטובות הן שמתיחת הפנים נגעה בדיוק בסעיפים שהיא הייתה צריכה. מלבד נושא בידוד הרעשים, שמשום מה לא מרגיש כאילו שופר אפילו בקצת ואפילו להיפך, הפיקנטו החדשה חוזרת לקרב בכוחות מחודשים ומצליחה להיות קצת יותר טובה מהיריבה הגדולה שלה כמעט בכל סעיף.

    החדשות הרעות הן שמאז הושקה הפיקנטו הראשונה עבר הרבה מאוד זמן והרבה מהיצרניות הציגו דגמים חדשים של המכוניות העירוניות שלהן. חלקן, כמו פיג'ו 108 או סיטרואן C1, מצליחות להיות מעוצבות ומאובזרות יותר, וחלקן, כמו סיאט מיי או סקודה סיטיגו, מצליחות להיות בטיחותיות יותר בזכות מערכות בטיחות אקטיביות.

    השורה התחתונה היא שבזכות מקצה השיפורים מצליחה הפיקנטו לקחת חזרה את תואר "כנראה המכונית הטובה בקטגוריה". למה הטובה ביותר? כי היא מספקת את החבילה שתהיה השלמה ביותר למרבית האנשים. למה כנראה? כי כנראה שיהיו כאלה שיעדיפו את הערך המוסף של המתחרות ויעדיפו להתפשר על דברים אחרים.

    קיה פיקנטו בקטלוג הרכב של CarsForum
    קיה פיקנטו - מפרט טכני מלא

    קיה פקינטו

    dddd