פורד: 5 שנות אחריות על תיבת ההילוכים פאוורשיפט

פורד פוקוס 5 דלתות

פורד ישראל מאריכה את האחריות על תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הפוקוס והפיאסטה ל-5 שנים

  • 06-05-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, החליטה להאריך את האחריות על תיבת ששת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים שלה - פאוורשיפט, לחמש שנים. מדובר על תיבה שהותקנה בפורד פוקוס מהדור השלישי, ששיווקה הופסק עד הגעת הדגם לאחר מתיחת הפנים (שיגיע עם תיבה אחרת) ובפורד פיאסטה שנמכרת כיום.

הארכת האחריות הגיעה כתגובה למספר לא מבוטל של רוכשים שהתלוננו על רעידות יתר, החלקות של המצמדים, והתנהגות ביזארית באופן כללי של תיבת ההילוכים. תקלות שהועלו גם ע"י לא מעט גולשים אצלנו בפורום, תקלות שלטענת אותם גולשים לא נפתרו - או לחילופין חזרו - גם לאחר תיקונים חוזרים ונשנים במסגרת האחריות או מחוצה לה.

פורד פוקוס

את אותה תיבת פאוורשיפט, אגב, חלקיכם אולי מכירים כתיבה כפולת המצמדים EDC שמניעה מגוון רחב של דגמי רנו. בהם קליאו, מגאן, סניק, קפצ'ור והקליאו ספורט. יחד עם זאת, יש לציין כי בקרב בעלי רנו המשתמשים בתיבה לא עלו תלונות נכון לרגע כתיבת שורות אלה.

לפורד פוקוס האריכה החברה את האחריות לחמש שנים כאמור או עד 160,000 ק"מ וללא תלות במספר הבעלים או הבעלות הקודמת. כך שגם אם אתם היד השניה (או השישית לצורך העניין) ורכשתם את הרכב מחברת השכרה, כל עוד לא עברו אותן 5 שנים או 160 אלף ק"מ - האחריות בתוקף.

פורד פוקוס

לגבי הפורד פיאסטה המצב מעט מסובך יותר. תיבת הפאוורשיפט הבעייתית הותקנה בדגמים שלאחר מתיחת הפנים - לפני כן הגיעה הפיאסטה מצויידת במנוע 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית רגילה. יצרנו קשר עם שלמה גבע, מנהל חטיבת שירות וחלפים ושאלנו אותו לגבי העניין ואיך הוא משפיע על הפיאסטה, שכאמור שווקה עם אותה תיבה. תשובתו הייתה כי האחריות הורחבה גם על הפיאסטה, אך רק למכוניות שמועד ייצורן הוא בין 13/06/2012 ועד 28/06/2013. מכוניות שיוצרו מאוחר יותר, כך עפ"י גבע, שווקו עם תיבה "משודרגת" בה נפתרה הבעיה שגרמה להתנהגות המוזרה. 

היות והתיבה ה"משופרת" של הפיאסטה החלה להיות מותקנת במכוניות שהגיעו לשיווק רק לפני זמן לא ארוך, טרם ניתן לקבוע האם הפתרון שהחילה יצרנית התיבות, חברת גטרג, אכן יפתור את הבעיה לאורך זמן. בכל מקרה, מדובר על צעד חכם ונכון של לקיחת אחריות, שיש יבואניות נוספות שעשויות ללמוד ממנו דבר או שניים. עפ"י דלק מוטורס, בימים אלו נשלחים מכתבים לבעלי רכב המושפעים מהארכת האחריות.

dddd