תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 דמיו
  • פיאט
  • פיאט 500X
  • מבחני ריסוק: 4 כוכבים בלבד למאזדה 2 ופיאט 500X

    מאזדה 2

    פיאט 500X ומאזדה 2 מקבלים ציון של 4 כוכבים במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP. סוזוקי ויטרה ורנו אספאס מקבלים 5 כוכבים.

    • 24-04-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק נוסף, הכולל הפעם ארבעה רכבים בלבד. שלושה מתוך ארבעת הרכבים שנבחנו הפעם רלוונטיים מאוד לשוק המקומי וצפויים להגיע ארצה כבר במהלך החודשים הקרובים. מדובר במאזדה 2 החדשה, הג'יפון פיאט 500X והסוזוקי ויטרה החדשה. הרביעי, שלא צפוי להגיע ארצה בתקופה הנראית לעין, הוא רנו אספאס החדש – ספק מיניוואן ספק קרוסאובר גדול שנחשף בסוף השנה שעברה.

    רנו אספאס

    אך האספאס הוא דווקא דוגמא מעולה לכיוון אליו הולכים כיום מבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, עם יותר ויותר משקל למערכת עזר אלקטרוניות ופחות משקל לבטיחות הפסיבית של הרכב עצמו. האספאס זוכה ל-5 כוכבי הבטיחות המרביים במבחני הריסוק, לעומת פיאט 500X שנאלץ להסתפק ב-4 כוכבים בלבד. אבל מבט מעמיק יותר אל תוצאות המבחנים מגלה שדווקא ה-500X הוא זה שיגן טוב יותר על נוסעים מבוגרים. ל-500X ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, לאספאס 82% "בלבד".

    אז איך זכה האספאס ב-5 כוכבים למרות שהוא פחות בטיחותי? הסיבה לכך מצויה בסעיף האבזור הבטיחותי, שם מקבל האספאס 80%, לעומת ה-500X שמתספק ב-64% צנועים בלבד. האספאס שנבחן ב-EuroNCAP צויד במגביל מהירות אלקטרוני מתקדם יותר ובמערכת בלימה אוטומטית בסיסית, שנתנו לו בדיוק את הנקודות הדרושות כדי לעבור מציון של 4 לציון של 5 כוכבים. גם ג'יפ רנגייד, אחיו הכמעט-תאום של ה-500X שנבחן בשנה שעברה, הצליח לגרד את הכוכב החמישי מאותה הסיבה בדיוק. הציונים שלו דומים מאוד לאלו של ה-500X, למעט בסעיף האבזור הבטיחותי שם הוא קיבל ציון גבוה יותר.

    פיאט 500X תוצאות מבחני ריסוק

    עוד נבחנו במסגרת הסבב הנוכחי גם סוזוקי ויטרה החדשה ומאזדה 2 החדשה שצפויים להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים. הויטרה הוא למעשה גרסה מקוצרת ומעוצבת של סוזוקי קרוסאובר, סיפור ההצלחה הנוכחי של היצרנית הקטנה מיפן. הוא זוכה לציון גבוה מאוד במבחן ההגנה על נוסעים מבוגרים, עם 89 אחוזי הגנה מרשימים למדי. גם בשאר הסעיפים הוא מקבל ציונים טובים עם 85% הגנה על ילדים, 76% הגנה על הולכי רגל ו-75% בסעיף אביזרי הבטיחות. הציון הכללי של הויטרה – 5 כוכבים מלאים.

    אחרונה חביבה היא מאזדה 2 החדשה. הסופר-מיני החדשה של מאזדה תחליף בקיץ הקרוב את ה-2 הנוכחית שעדיין נמכרת כאן. עם זאת המאזדה 2 החדשה זוכה לציון בינוני של 4 כוכבים בלבד, בתקופה בה רוב מכוניות הסופר-מיני כבר מתהדרות בכוכב החמישי. גם המאזדה איבדה נקודות יקרות בשל העדרן של מערכת בטיחותיות וזכתה לציון בינוני למדי של 64% בסעיף זה. בסעיף ההגנה על מבוגרים קיבלה המכונית 86%, בסעיף ההגנה על הולכי רגל 84% ובסעיף ההגנה על ילדים קיבלה המכונית 78%.

    מאזדה 2 תוצאות מבחן ריסוק

    סוזוקי ויטרה תוצאות מבחני ריסוק

    dddd