תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מבחני ריסוק - ארבעה כוכבים לקיה סול, חמישה לג'יפ רנגייד ואאודי A3

Euro NCAP מפרסם סבב חדש של מבחני ריסוק עם שתי חשמליות, ג'פון עירוני ומיקרוואן

  • 21-12-2014
  • מאת: פבל צ'רניצקי

ארגון Euro NCAP שאמון על ריסוק מכוניות ובחינת מידת הבטיחות שלהן פירסם לאחרונה סבב חדש בו נבחנו ארבע מכוניות. ג'יפ רנגייד וגרסתה החשמלית של אאודי A3 ספורטבק מקבלות ציונים מקסימליים של חמישה כוכבים בעוד קיה סול בשתי גרסאותיה, החשמלית ומונעת הבנזין, מצליחות פחות ומקבלות ארבעה כוכבים בלבד.

ג'יפ רנגייד, אחיו האמריקאי והקשוח של פיאט 500x שצפוי להגיע אלינו בקרוב, צולח את המבחן בהצלחה ומשיג ציון מקסימלי של חמישה כוכבים בזכות ציונים של 87% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל ו-74% במבחן מערכות הבטיחות האקטיביות. הרנגייד צלח את המבחן והציג תוצאות מרשימות בשמירה על מבוגרים הן בהתנגשות חזיתית והן בהתנגשות צידית עם רכב או עמוד. מלבד שוקי הנהג שקיבלו הגנה שזיכתה את הרכב בציון "מספק" השני בטיבו בהתנגשות חזיתית והתנגשות עם עמוד, וכן ההגנה על פלג גופו העליון של הנהג שקיבלה ציון זהה גם בהתנגשות חזיתית, קיבלו שאר חלקי גופם של הנהג והנוסע לצידו הגנה שזיכתה את הרנגייד בציון "טוב" המקסימלי.

ציוני בטיחות ג'יפ רנגייד

הרכב השני שנבחן היה אאודי A3 ספורטבק e-tron או בעברית - היברידי עם אפשרות להטענה משקע חשמלי. ה-A3 ניצחה גם היא את המבחן הנוכחי והמחמיר של Euro NCAP ויצאה בצידו השני עם חמישה כוכבים מירביים. במבחנים השונים קיבלה המכונית ציונים של 82% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 66% לא מאוד מחמיאים בהגנה על הולכי רגל ו-68% תמוהים למדי במבחן מערכות הבטיחות האקטיביות. בהתאם לציון הפחות טוב משל הרנגייד בהגנה על מבוגרים, מציגה האאודי החשמלית תוצאות מחמיאות הרבה פחות. בהתנגשות חזיתית נצבעו שוקייהם של הנהג והנוסע בצבע צהוב המעיד על ציון "מספק" ולמרבה ההפתעה גם ראשו של הנהג סבל מפגיעות במידת חומרה דומה. בהתנגשות צידית עם מכונית סיפקה ה-A3 הגנה מספקת אך בהתנגשות עם עמוד ספגה בובת הריסוק פגיעות בפלג הגוף העליון ובאיזור הבטן שהעניקו למכונית ציוני "גבולי" ו"מספק" בהתאמה.

ציוני בטיחות אאודי A3 e-tron

קיה סול, המיקרוואן הססגוני, זכתה בסיכום המבחנים לארבעה כוכבים בלבד בשתי גרסאותיה - זו המשווקת בישראל לה מנוע בנזין, וגרסת EV החשמלית שעתידה בישראל עדיין לוט בערפל. דגם הבנזין הציג ביצועים פחות טובים מזה החשמלי, עם ציון של 75% בלבד בהגנה על מבוגרים, אל מול 84% של הסול EV. בשאר המבחנים קיבלו שתי המכוניות ציונים זהים - 82% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-56% במבחן מערכות הבטיחות האקטיביות. לחובתה של הסול מונעת הבנזין יש לציין את הגנה על פלג גופם התחתון של הנהג והנוסע, אשר הציגו בשתי בובות הריסוק פגיעות רבות בחומרה משתנה כאשר עברה המכונית את הריסוק החזיתי. בהתנגשות צידית עם מכונית הציגה הסול ביצועים טובים אך בפגישה עם עמוד ספיקה המוכנית הגנה אשר זיכתה אותה רק בציוני "מספק" על איזור הבטן ו"חלש" (הציון השני הכי גרוע) על איזור כלוב הצלעות.

ציוני בטיחות קיה סול

dddd