תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RC
  • לקסוס RC-F בישראל, מחיר מ-689 אלף ₪

    לקסוס RC

    לקסו RC F, מכונית הספורט-יוקרה של לקסוס, מגיעה ארצה עם מנוע 5 ליטרים V8 בהספק של 477 כוחות סוס ומחיר שיחל ב-689 אלף ש"ח

    • 18-03-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    עוד לא יבש הדיו הוירטואלי מעל ההודעה על תחילת שיווקה של מרצדס GT AMG בישראל והנה אנחנו מתבשרים על הגעתה של מכונית ספורט-יוקרה חדשה נוספת לארצנו הקטנה – לקסוס RC F. מדובר במעיין גרסת קופה של לקסוס IS החדשה, שאמורה להתחרות בעיקר בסדרת ה-4 קופה של במוו. אלינו מגיעה בשלב זה ה-RC בגרסה הבכירה ביותר שלה, שזוכה לכינוי RC F, והיא תושק באולמות התצוגה של לקסוס במהלך ימי המכירות שיערוך המותג במהלך השבוע הבא.

    לקסוס RC F


    המפרט הטכני של לקסוס RC F ארוך ומרשים אך בלקסוס, כמו תמיד בלקסוס, הוא מתחיל בכל מה שקשור לעיצוב ולאבזור. על העיצוב החיצוני אין טעם להרחיב במילים, מכיוון שהוא לוקח את קווי העיצוב הנוכחיים של המותג (כולל גריל "שעון החול" ופנסי ה-LED בצורת V), אבל מעביר אותם אל מחוזות מרשימים למדי וקרביים עד מאוד. על רשימת האבזור, לעומת זאת, יש טעם להרחיב.

    הדגם שיגיע ארצה יצויד ברשימת אבזור ארוכה ומרשימה למדי. רשימת האבזור הבטיחותי כוללת 8 כריות אוויר, אורות בלימה אקטיביים, בערך כל מערכת בקרה אלקטרונית שרק הכרתם, מערכת לסיוע בזינוק בעליה ואופציה למערכת בלימה אוטומטית.
    רשימת שאר פריטי האבזור כוללת מערכת שמע עם שני מסכים צבעוניים (7 אינטש' מרכזי ו-4.2 אינטש' בלוח השעונים), חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש', גג שמש חשמלי, פנסי LED מלאים מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית (אופציה), מושבי עור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם, התנעה ללא מפתח ועוד מלא דברים שתוכלו למצוא במפרט המצורף.

    לקסוס RC F - מפרט טכני

    לקסוס RC F

    אבל גולת הכותרת של לקסוס RC F היא לא האבזור ולא העיצוב, אלא ההבטחה למכונית ספורט מהירה ומהנה לנהיגה. כדי לקיים את ההבטחה למהירות התקינה כאן לקסוס מנוע V8 בנזין בנפח של כמעט 5 ליטרים, שמפיק 477 כוחות סוס. בלקסוס מבטיחים שלמרות הביצועים, צריכת הדלק של המנוע הזה תהיה טובה יחסית ומציינים נתון ממוצע של 9.3 קילומטרים לליטר. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים שתציע בחירה בין כמה מצבי נהיגה בהתאם לבחירת הנהג. לתיבה הזו יש גם מצב ידני שמאפשר שליטה מלאה על בחירת ההילוך הנוכחי וגם נעילה מלאה של ממיר המומנט כבר מההילוך השני, לטובת תחושה שדומה לזו של גיר ידני או רובוטי.

    נתוני הביצועים הרשמיים מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות קצרות למדי, זינוק מעמידה ל-400 מטר ב-12.5 שניות, האצה מ-80 ל-120 קמ"ש ב-3.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. מי שירצה להנות לא רק מהביצועים הנאים האלו אלא גם לסחוט קצת יותר ממערכת ההנעה האחורית ישמח לשמוע שהמכונית מגיעה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (טורסן) כסטנדרט וכאופציה תוצע גם מערכת Torque Vectoring שתאפשר שליטה על הדיפרנציאל בעזרת בורר עם שלושה מצבים.

    לקסוס RC F

    מחירה של המכונית יחל ב-689 אלף ₪, לפני תוספות כמו מערכת הבלימה האקטיבית או מערכת ה-Torque Vectoring. לא זול, אבל צריך לזכור שה-AMG GT של מרצדס עולה למעלה ממיליון ₪ ובמוו M4 קופה עולה כ-700 אלף ₪, כך שביחס למתחרות – נראה שיש כאן מכונית מעניינת במיוחד למי שהפרוטה מצויה בכיסו.

    dddd