תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס AMG GT בישראל

    מרצדס

    מרצדס ישראל משיקה את התשובה שלה לפורשה 911 ומתחילה בשיווק מכונית הספורט שלה בשתי גרסאות. המחיר? הרבה מאוד

    • 15-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    תודו, תמיד רציתם מכונית ספורט של מרצדס, ואם אפשר, רצוי גם שתהיה מטורללת לגמרי. הבעיה עד היום הייתה ששתי מכוניות הקצה שענדו את הכוכב המשולש, ה-SLR מקלארן וה-SLS AMG מנוחתן עדן, היו יותר מדי. גדולות מדי, מהירות מדי, וולגריות מדי, אבל בעיקר יקרות מדי. בדיוק בשביל לתת מענה לסוגיה מטרידה זו הגיעה כעת לישראל מרצדס AMG GT. מרוסנת יותר, קטנה יותר, עם מנוע צנום בהספק קטן וחביב, אבל בעיקר, עם תג מחיר סביר ונגיש. מי אמר שהכל פה יקר?

    זו הייתה רק שאלה של זמן עד שמרצדס תציג את התשובה שלה למכונית הספורט המפורסמת והמצליחה ביותר בעולם, לא אחרת מפורשה 911. זו גם הייתה שאלה של זמן עד שהיא תגיע לישראל, מאחר שכלמוביל היבואנית, דוגלת בהצעת לל מגוון הדגמים של מרצדס בישראל. אם מרצדס מייצרים את זה, תוכלו לקנות את זה בישראל. אנחנו מעודדים את הגישה הזאת.

    מרצדס AMG GT

    מרצדס AMG GT מגיעה לישראל כאמור בשתי גרסאותיה, כאשר שתיהן מקבלות את מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר. בגרסת הבסיס, מפיק המנוע 462 כוחות סוס ומומנט מרבי של 61 קג"מ צנועים לכל הדעות. הביצועים גם הם לא מאוד מרגשים, עם 4 שניות פושרות מעמידה למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 304 קמ"ש "בלבד". בגרסת S (יענו ספורט) מפיק אותו מנוע 510 כוחות סוס ו-66 קג"מ בשרניים יותר, אבל מצליח לגלח רק 2 עשיריות השניה מזמן המיאוץ ולהוסיף למהירות המרבית 7 קמ"ש "בסך הכל". את הכח מעביר המנוע אל הגלגלים האחוריים כמובן, דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבע מהירויות.

    ההבדל בין שתי הגרסאות לא נגמר במנוע. ה-AMG GT S מקבלת בנוסף גם מערכת מתלים אדפטיביים, חישוקים (19 אינץ' מלפנים ו-20 אינץ' מאחור) ובלמים גדולים יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה וכאופציה תוצע גם מערכת תושבות מנוע ותיבת הילוכים אקטיביות שיכולות להטות את המנוע ביגוד לכיוון הפניה על מנת לשמור על זויות גלגול שטוחות יותר. מעניין כמה התושבות האקטיביות האלה יעזרו לה בפקקים של איילון.

    מרצדס AMG GT

    רגע של רצינות. מרצדס AMG GT, כמו גם אחותה הקרבית יותר, מציגות למעשה שינוי מחשבתי בקודקודיה של מרצדס. לא עוד מכוניות אטרף קיצוניות ששמות על הכוונת את מיטב התוצרת האקזוטית, אלא מעבר לתחרות במכוניות שנמכרות במספרים גדולים יותר, לקהל רחב יותר, תוך שמירה על ה-DNA המפורסם של מחלקת הביצועים של מרצדס. עד כה, ה-AMG GT זוכה רק לשבחים בכל רחבי האינטרנט וצוברת ביקורות מהללות מצמרת עיתונות הרכב העולמית. התשובה של מרצדס לפורשה 911 נראית הפעם כמו התשובה הנכונה.

    כמה יעלה לכם התענוג? לא מעט. שתי הגרסאות של ה-AMG GT נמכרות תמורת מספרים בעלי שבע ספרות. בשביל גרסת הכניסה תאלצו להיפרד מ-1,375,000 ש"ח ועל גרסת S תצטרכו להוסיף עוד 200,000, לסך כולל של 1,575,000 ש"ח. בפורמולה אחד תמיד אמרו שהמחיר של גילוח של עשירית שניה הוא מאה מיליון דולר, פה אתם מקבלים אותו רק במאה אלף שקל. עסקה לא רעה. 

    dddd