תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי ix-35
  • יונדאי טוסון החדש – הצצה ראשונה

    יונדאי ix-35

    יונדאי חושפת איור ראשון של הטוסון החדש, מחליפו של ה-ix-35, שצפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה.

    • 03-02-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    יונדאי חשפה הבוקר איור ראשון של הטוסון החדש, מחליפו של ה-ix-35 הנוכחי, לקראת חשיפתו הרשמית של הדגם החדש בעוד כחודש, בתערוכת הרכב של ג'נבה. מדובר בדור השני של הטוסון, שהוחלף בשנת 2010 על ידי ה-ix-35 הנוכחי. אך נראה שכעת ביונדאי מעוניינים לחזור לשם המקורי, שליווה אותם משנת 2004 ועד לשנת 2009.

    הדגם החדש, שפרטים אודותיו טרם פורסמו, צפוי ליישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי הכוללת גריל קדמי גדול במיוחד. כבר מהאיור הראשון שפרסמה החברה ניתן לראות כי הדגם החדש יזכה לגריל המשושה שמלווה את כל דגמי יונדאי החדשים ויקבל עיצוב שיהפוך אותו לבייבי יונדאי סנטה-פה.

     

    יונדאי טוסון החדש צפוי להיכנס לייצור סדרתי עוד השנה (2015) ולהחליף ה-ix-35 שירד מפס הייצור במהלך הקיץ הקרוב. עדיין לא ידוע מתי ובדיוק באיזו תצורה יגיע הדגם החדש לישראל, אך ניתן לצפות כי בכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, ימהרו להשיק כאן את הדגם החדש.

    במהלך החודשים האחרונים התעוררה מחדש התחרות בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים, כשניסאן השיקה בישראל את הקשקאי החדש שלה ובקיה הורידו בתגובה את רף המחירים של הקטגוריה עם השקתה של גרסת בסיס אוטומטית חדשה לספורטאז'. לכל אלו מצטרפת גם דאצ'יה, שהשיקה כאן את הדאסטר. זה האחרון מציע אמנם מחיר התחלתי נמוך במיוחד ומפתה, אך הוא מוצע ללא גיר אוטומטי ומתבסס על מכלולים ישנים של רנו.

    אני לא נוטה להאמין שביונדאי ינסו להתחרות עם הדגם החדש ישירות בדאסטר ובספורטאז' המוזל, ולקבוע רף מחירים מוזל במיוחד. אך ככל הנראה הצגתו של הדגם החדש תאפשר ליבואנית להוזיל בצורה משמעותית דווקא את מחירו של הדגם היוצא, מה שיאפשר ל-ix-35 הנוכחי להישאר בתמונה גם במהלך השנה הקרובה.

    dddd