תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס 5 דלתות
  • פורד פוקוס RS החדשה מככבת בסרטון טיזר

    פורד פוקוס 5 דלתות

    בשלישי לפברואר תחשוף פורד את הגרסה הקיצונית של הפוקוס. בינתיים היא משחררת סרטון שמראה שגם עם הנעה קדמית אפשר "לחיות על הצד"

    • 25-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מודה ומתוודה, מאז ומעולם אהבתי מכוניות מהירות של פורד, יש בהן משהו מיוחד שמכוניות ספורטיביות אחרות לא מצליחות להשיג. הן משדרות נגישות שנראה שהפכה לסוג של טאבו אצל יצרניות עממיות, שמנסות כל הזמן לדחוף את הדגמים שלהן במעלה סקאלת היוקרה. עם זאת, מאז ומעולם הן ניחנו ביכולות לשמוט לסתות, לספק חיוכים כמו שמכוניות ספורטיביות "עממיות" של מעט מאוד יצרניות אחרות יכולות. 

    פורד פוקוס RS 2015

    למרות שהדגם הספורטיבי האחרון של הפוקוס הוא ה-ST, הגרסה הקיצונית והספורטיבית ביותר (להוציא ה-RS500 שהייתה גרסה מיוחדת ומוגבלת) היא עדיין ה-RS הקודמת, שהפיקה 305 כוחות סוס מאותו מנוע 2.5 ליטר מוגדש טורבו שהיה מותקן ב-ST מאותו דור. בעוד קצת יותר משבוע, מעט יותר מ-6 שנים אחרי שהוצגה ה-RS הקודמת, תחשוף היצרנית את הדור השלישי של הגרסה הקיצונית של הפוקוס ותשלח אותה להתחרות בטובות שבקטגוריה, בהן גם שתי הארכי-יריבות שלה - רנו מגאן RS קאפ ופולקסווגן גולף GTI (וגולף R). בינתיים, היא משחררת סרטון טיזר של הרכב תחת הסוואה, כשהוא מראה שלמרות ההנעה הקדמית שלו, הוא מצליח לייצר החלקות מרשימות למדי.

    נכון לרגע כתיבת שורות אלו פורד שומרת על שפתיים חתומות בכל הנוגע לנתונים טכניים, ואפילו לגבי המנוע שיותקן בפוקוס RS החדשה אין עדיין כל מידע רשמי. אבל כמובן שזה לא מנע מהאינטרנט להעלות לא מעט השערות, כשבמרכזן עומד מנוע האקובוסט 2.3 ליטר שמשרת את המוסטנג החדשה ומפיק בה 305 כוחות סוס. הספק זהה לפוקוס RS הקודמת. אלא שכאן אותן השמועות כבר מדברות על טווח בין 330 ל-350 כוחות סוס.

    פורד פוקוס RS 2015

    אנחנו ניאלץ להמתין לחשיפה המלאה, שתיערך כאמור בשלישי לפברואר הקרוב. הסיכוי אמנם קלוש מאוד, אבל אנחנו חושבים שלייבא את ה-RS ארצה יהיה רעיון נהדר, כך שבינתיים נותר לנו לקוות שאולי, רק אולי, יש לפחות מישהו אחד בדלק מוטורס שחולק איתנו את אותה המחשבה.

    dddd