תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • סקודה אוקטביה RS החדשה נחשפת

    סקודה אוקטביה

    גרסת הביצועים של סקודה אוקטביה החדשה תוצע עם מנועי הטורבו בנזין ודיזל של הגולף GTI ותזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות.

    • 05-06-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדור השלישי של סקודה אוקטביה RS, גרסת הביצועים החמה של האוקטביה, נחשף הבוקר טרם השקתו הרשמית בעוד כחודש ימים בפסטיבל המהירות של גוד-ווד (Goodwood). האוקטביה החדשה, שנחשפה לראשונה בסוף השנה שעברה, אמורה להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים ולהחליף את הדגם הנוכחי, שזכה להצלחה רבה בשוק המקומי. בשלב זה עדיין לא ברור האם תבחר צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, להביא את הדגם הזה ארצה. דגמי ה-RS של הדור הקודם כן שווקו כאן במשך מספר שנים, זכו להצלחה בינונית יחסית.

    סקודה אוקטביה RS

    בדומה לדגמים הרגילים, תוצע סקודה אוקטביה RS בשתי תצורות מרכב - האצ'בק וסטיישן. מכלולי ההנעה הושאלו מהאחות פולקסווגן גולף GTI החדשה. גרסת הבנזין מצוידת במנוע 2.0TSI בהספק מרבי של 220 כוחות סוס ולצידו תוצע גם גרסת דיזל חזקה וחסכונית - 2.0TDI בהספק מרבי של 184 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות כפולות מצמדים, שישה הילוכים בשני המקרים.

    נתוני הביצועים מספרים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של 248 קמ"ש לדגם הבנזין. גרסת הדיזל מעט איטית יותר, מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 232 קמ"ש.

    סקודה אוקטביה RS

    העיצוב החיצוני של סקודה אוקטביה RS מובדל מהדגמים החיצוניים במספר שינויים קוסמטיים. פנסי הערפל, הגריל הקדמי והפגוש הקדמי עוצבו מחדש וכעת הם מציגים עיצוב אגרסיבי יותר. מאחור ניתן לזהות פגוש אחורי חדש וכנף קטנה שחוברה לדלת תא המטען בדגם ההאצ'בק. כמו כן יוצע הדגם עם חישוקי סגסוגת ייחודים, בקטרים שבין 17 ל-19 אינטש'.

    סקודה לא מפרסמת בשלב זה תמונות של תא הנוסעים אך הוא צפוי לכלול מושבי ספורט בריפוד עור, הגה מצופה עור, דוושות אלומיניום, ספי דלת מאלומיניום עם כיתוב RS ולוח שעונים בעיצוב ספורטיבי יותר.

    סקודה אוקטביה RS

    dddd