תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • סקודה אוקטביה החדשה – פרטים נוספים

    סקודה אוקטביה

    הדור השלישי של סקודה אוקטביה יושק בעוד כשבועיים ויציע קו מנועים חדש וחסכוני מתמיד.

    • 01-01-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    לא בכל יום מחדשת סקודה את אחד מהדגמים החשובים ביותר בהיצע הדגמים שלה. סקודה אוקטביה החדשה, דור שלישי, תושק רשמית בעוד כשבועיים אך בסקודה ממהרים לפרסם כבר כעת פרטים טכניים נוספים אודות הדגם, שמצטרפים אל התמונות הראשונות שפורסמו לפני כשלושה שבועות. שיווקו של הדגם באירופה צפוי להתחיל בתחילת 2013 לאחר שפס הייצור נחנך לפני כשבועיים בצ'כיה. לישראל צפויה להגיע האוקטביה לקראת אמצע שנת 2013.  

    סקודה אוקטביה החדשה תוצע עם מבחר של ארבעה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל, כולם מוגדשים וכולם מסדרות המנועים המתקדמות והחדשות ביותר של קבוצת פולקסווגן. כל הדגמים יוצעו כסטנדרט עם מערכת Start&Stop ולמערכת בלימה רגרנטיבית שזוכות לכינוי Green Tec.

    סקודה אוקטביה החדשה

    גרסת הבנזין הבסיסית של סקודה אוקטביה החדשה תצויד במנוע ה-1.2TSI בהספק מרבי של 86 כוחות סוס. גרסה זו תצויד בתיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) בלבד וצריכת הדלק שלה עומדת על כ-19.2 קילומטרים לליטר.

    הגרסה החשובה ביותר בעבור השוק המקומי תהיה בוודאי גרסת ה-1.2TSI החזקה יותר, שמפיקה 105 כוחות סוס ומשודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בעלת 7 הילוכים בנוסף לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים). צריכת הדלק הממוצעת כאן תעמוד על 20.4 קילומטרים לליטר.

    גרסת הביניים של האוקטביה החדשה תצויד במנוע ה-1.4TSI החדש של קבוצת פולקסווגן, שמפיק 140 כוחות סוס. זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או רובוטית כפולת מצמדים (7 הילוכים) וצריכת הדלק הממוצעת שלו עומדת על 18.8 קילומטרים לליטר.

    גרסת הבנזין הבכירה ביותר של האוקטביה תתבסס על מנוע ה-1.8TSI שהספקו המרבי הוא 180 כוחות סוס. כאן כבר לא תוצע אפשרות לתיבת הילוכים ידנית ותיבת ההילוכים הסטנדרטית תהיה רובוטית כפולת מצמדים (7 הילוכים). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.5 קילומטרים לליטר.

    סקודה אוקטביה החדשה

    גרסת הדיזל הבסיסית של סקודה אוקטביה החדשה תצויד במנוע 1.6TDI בהספק של 90 כוחות סוס שישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. אותו המנוע יוצע גם בשתי גרסאות חזקות יותר, בהספקים מרביים של 105 ו-110 כוחות סוס, שישודכו גם לתיבות הילוכים רובוטית כפולות מצמדים. גרסת הדיזל הבכירה ביותר תוצע עם מנוע 2.0TDI שיפיק 150 כוחות סוס וישודך לתיבות הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. צריכת הדלק של דגמי הדיזל תנוע בין 24.4 קילומטרים לליטר בדגם הבסיס ל-22.2 קילומטרים לליטר בדגם הבכיר.

    סקודה אוקטביה החדשה

    dddd