תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן
  • רנו מגאן סטיישן בישראל - מאחרת ודלה בבטיחות

    רנו מגאן

    רנו ישראל משיקה את המגאן סטיישן באיחור של כמעט שלוש שנים ועושה את זה במחירים לא נמוכים, ובלי מערכות בטיחות אקטיביות

    • 18-10-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כמעט שלוש שנים אחרי הצגת הדור הרביעי, וקצת יותר משנתיים וחצי אחרי שהושקה גרסת הסטיישן, זו האחרונה מגיעה לישראל. וגילה מורגש. גרסת הסטיישן תקבל את השם "מגאן גראנד טור", בדומה ל"גראנד קופה" שמכונה המגאן סדאן/פלואנס.

    המכונית מושקת בשתי רמות גימור - לייף בסיסית וזן בכירה, אולם שתיהן מציעות אבזור דל למדי, כשבעיקר מורגש חסרונן של מערכות בטיחות אקטיביות, שלא קיימות בכלל באף אחת מהגרסאות. זאת בעוד שבחו"ל משווקת אותה המגאן עם מערך בטיחות אקטיבי מלא שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, פנסים חכמים, קריאת תמרורים, ניטור שטחים מתים ועוד. אנחנו נסתפק בצפצפות בהתקנה מקומית ומערכות שכבר הפכו לסטנדרט במכוניות משפחתיות לפני 5-6 שנים, כמו למשל מערכת עזר לבלימת חירום, שהיא פחות או יותר פריט אבזור הבטיחות הכי מתקדם במכונית.

    גם השורה שמציינת כי המגאן קיבלה "חמישה כוכבים במבחני ריסוק (2015) EURO-NCAP" מתריסה משהו. לא רק שלא מדובר במכונית שנמכרת בישראל מאז 2015, מה שהיה מאפשר לשורה הזו להחליק, אלא שגם ברור ליבואנית שאילו אותה מגאן הייתה ניגשת להיבחן היום במבחן הריסוק היא לא הייתה מקבלת את חמשת הכוכבים הללו בוודאות, מכיוון שהחל מ-2017 דרישת סף לקבלת חמישה כוכבים היא מערכת בלימת חירום אוטונומית, שאין במגאן (הישראלית. בחו"ל היא כמובן קיימת).

    גם שאר האבזור לא מרשים - טאסות פלסטיק בגרסה הבסיסית, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (עם מסך גדול יותר משל המערכת המקורית - 10 אינץ' לעומת 8), פנסי לד מלאים, פסי גגון ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בשלב זה תגיע המגאן סטיישן עם מנוע אחד - 1.5 ליטר דיזל המוכר שמפיק 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ, משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים, מאיץ את המגאן ל-100 קמ"ש תוך 12.7 שניות ארוכות למדי, והוכיח את עצמו כפרטנר יעיל וחסכוני אך לא מרגש וקצת חסר מחץ במבחן שערכנו לגרנד-קופה.

    המגאן סטיישן תעלה 134 ו-137 אלף שקלים לגרסת לייף וזן בהתאמה. מחירים שבכל הכנות, לא משקפים לדעתי אפילו פרומיל מהפשרות שהיא דורשת בתחום מערכות הבטיחות והאבזור והופכים אותה למכונית שמאוד קשה להמליץ עליה. במיוחד כשממש לא חסרות מכוניות עם מנועים לא פחות חסכוניים ותאי מטען לא פחות גדולים, שאפשר לקנות במחירים דומים - שלא לומר זהים או אפילו נמוכים יותר - שיציעו גם מערכות בטיחות אקטיביות וציון של חמישה כוכבים במבחן ריסוק עדכני יותר.

    dddd