סיטרואן C4 ספייסטורר בישראל

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

מחליף הגראנד פיקאסו נוחת בישראל עם שינוי בעיקר בשם ותוספת גרסת 1.2 טורבו בנזין. המחיר: החל מ-150,000 ₪

  • 12-07-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הוא אחד המיניוואנים האמיתיים האחרונים, ועם המעבר של כמעט כל יצרן אחר לתצורת SUV, לטעמנו הוא גם נשאר אחד היותר מוצלחים בקטגוריה, לפחות בכל הנוגע לפרקטיות ואיכות חיים.

יחד עם זאת, מדובר כבר בדגם שאינו צעיר והיום מודיעה היבואנית על תחילת שיווק הדגם המחודש, לאחר סוג של מתיחת פנים שניה (הקודמת הגיעה לישראל בתחילת 2017) קטנה מאוד. כמה קטנה? כדי לעמוד על השינויים יצאנו למחקר ארוך ומעמיק והצלחנו למצוא תמונות של הדגם הקודם ושל הדגם הנוכחי (סתם, לא באמת. שתי התמונות היו באתר העיתונות של היצרנית), וכמו שאתם רואים, השינויים כל כך מינוריים שסיטרואן אפילו לא טרחו לצלם את הרכב מחדש אלא פשוט שינו את תג השם, צבע ידיות הדלתות, ומיקום האנטנה (ואת לוחית הרישוי, כדי ש... לא יעלו על המזימה שלהם...?) בפוטושופ.

בכל מקרה, חזרה לשם. אני לא יודע למה, אולי לסיטרואן נגמר הזיכיון על השימוש בשם פיקאסו או שסתם נמאס להם ממנו, אבל נראה שהשם פיקאסו עובר לספרי ההיסטוריה. אחרי שה-C3 פיקאסו הוצאה לגמלאות ולא-בדיו-אבל-בערך הוחלפה ב-C3 איירקרוס, ה-C4 הוא הדגם השני והאחרון שנפטר מהכינוי ועובר להשתמש בשם אחר, כאן מדובר כאמור ב"ספייס-טורר", שלמען האמת די מתאים לרכב מרווח שמתאים לנסיעות ארוכות שכמותו.

מלבד שינוי השם, המיניוואן מקבל גם מנוע חדש להיצע - מדובר במנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין בגרסת 130 כוחות הסוס שלו, שמשודך כמו בכל המנועים האחרים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית של אייסין ומעביר 23.5 קג"מ של מומנט לגלגלים (הקדמיים. ברור שהקדמיים. מה חשבתם?).

אין ספק שנצטרך לבדוק את הנושא בנסיעת מבחן, אבל למרות משקל עצמי לא גבוה (1324 ק"ג) המנוע הזה נשמע מעט קטן על רכב שכזה, שאמור להיות מסוגל להסיע שבעה נוסעים (תוספת של כ-300-350 ק"ג). גם הנתונים על הנייר מאששים את הנושא, עם תאוצה פושרת של 11.9 שניות למאה קמ"ש, אבל מאידך נתוני צריכת הדלק הרבה יותר מעודדים עם נתון מוצהר של 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

מבחינת אבזור, גרסת ה-1.2 ליטר החדשה תגיע ברמת גימור קומפורט פק ותהיה זהה לחלוטין לגרסת ה-1.6 ליטר דיזל. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

האס האמיתי בשרוול של הספייסטורר החדש הוא כאמור המחיר, שעומד על 150 אלף שקלים בלבד, זול בכ-20 אלף שקלים מכמעט כל מתחרה אחר בגזרת ה-7 מושבים. למעשה, הרכב היחיד שמוצע במחיר קרוב לזה של הסיטרואן (ואף נמוך יותר בגרסה אחת) הוא קיה קארנס שקטן וצפוף ממנו משמעותית.

שאר המחירים נותרו ללא שינוי ויעמדו על 175 אלף שקלים לגרסת 1.6 דיזל אקסקלוסיב, 169 אלף שקלים לגרסת 1.6 ליטר טורבו בנזין קומפורט פק ו-179 אלף שקלים לגרסת 1.6 ליטר טורבו אקסקלוסיב.

 

dddd