תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי תתמקד ברכבי פנאי-שטח ובמיניוואנים

    מיצובישי

    שני רכבי פנאי שטח, מיניוואן קומפקטי ושלוש יחידות הנעה היברידיות שונות - כך יראו הדגמים העתידיים של יצרנית הרכב מיצובישי.

    • 25-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    האם מיצובישי זונחת את סגמנט המשפחתיות והרכבים הקומפקטיים ועוברת להתמקד ברכבי פנאי-שטח ומיניוואנים? עושה רושם שכן. רמז ראשון למיקוד העסקי החדש של מיצובישי קיבלנו לפני מספר שבועות, כשהיצרנית הודיעה על שיתוף פעולה לא שגרתי עם קבוצת רנו-ניסאן. במסגרת שיתוף פעולה זה צפויה מיצובישי לייצר את הרכב המשפחתי הבא שלה (מחליפת מיצובישי לנסר הוותיקה) בהתבסס על פלטפורמה שתספק רנו ולא תתמקד בפיתוח עצמי של מכוניות אלו. בנוסף יפתחו שתי היצרניות מכוניות קטנות שישווקו גם מחוץ ליפאן, אולי רמז למחליפה עתידית של מיצובישי ספייס סטאר.

    כעת מציגה מיצובישי בתערוכת טוקיו שלושה דגמי קונספט שמרמזים, כך מספרים בכירים ביצרנית הרכב, על העתיד של המותג. הצצה ראשונה אל שלושת דגמי הקונספט הללו קיבלנו בתחילת החודש וכעת, עם פתיחתה של התערוכה, נחשפים פרטים חדשים. לא מפתיע לגלות ששלושת דגמי הקונספט מוצגים עם מערכות הנעה היברידיות, שהפכו בשנים האחרונות לאחד מהמוצרים העיקריים של היצרנית תחת המותג שמכונה במיצובישי earth technology@. שלושת דגמי הקונספט החדשים חושפים למעשה גם שלוש מערכות היברידיות שונות, כל אחת בעלת אופי שונה ומיועדת לשימוש עתידי שונה.

    מיצובישי GC-PHEV

    דגם הקונספט הבשל והחשוב מבין שלושת דגמי הקונספט החדשים הוא ה-GC-PHEV. מדובר ברכב פנאי-שטח גדול יחסית, גדול במעט מהפג'ארו הנוכחי אותו הוא צפוי כנראה להחליף בעתיד. אורכו 493 סנטימטרים, רוחבו 194 סנטימטרים והוא מוצע בשלב זה עם ארבעה מקומות ישיבה בלבד. יחידת ההנעה של ה-GC-PHEV כוללת מנוע בנזין בתצורת V6 בנפח של 3 ליטרים שמצויד גם במגדש-על ומפיק כ-335 כוחות סוס. אליו משודך מנוע עזר חשמלי בהספק של כ-95 כוחות סוס ויחד הם מספקים הנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים. לדברי מיצובישי צריכת הדלק הממוצעת צפויה לעמוד על כ-15 קילומטרים לליטר וטווח הנסיעה החשמלי יעמוד על 40 קילומטרים לפחות.

    תא הנוסעים של ה-GC-PHEV כולל כמה רכיבי אבזור עתידניים למדי. העיקרי שבהם הוא ה"שולחן הטקטי" שמותקן במרכזו של תא הנוסעים. מדובר למעשה במשטח זכוכית גדול שכולו מסך מגע, בעזרתו יכולים יושבי הרכב לחלוק ביניהם מידע שאספו מהאינטרנט או שהרכב אסף במהלך הנסיעה. בנוסף מציגה מיצובישי מערכת "מציאות רבודה" שתחליף את מערכות התצוגה העיליות הקיימות ותרחיב למעשה את כמות המידע שניתן להציג לעיני הנהג.

    רכב הקונספט הבא הוא ה-AR. מדובר למעשה בשילוב שבין מיניוואן לרכב פנאי שאמור להציע, כך מבטיחה מיצובישי, נוחות של מיניוואן עם אישיות של רכב פנאי-שטח. גם כאן מציגה מיצובישי תא נוסעים בעיצוב עתידני משהו, עם שש מקומות ישיבה הכוללים גם אפשרות לסיבוב ארבעה מתוכם לישיבה זו מול זה.

    ה-AR מציג מערכת היברידית אחרת, שמקבלת במיצובישי את הכינוי Mild hybrid. מנוע הבנזין יהיה מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.1 ליטר שיצויד במגדש טורבו ויפיק כ-130 כוחות סוס. המנוע החשמלי כאן יהיה קטן וצנוע, בהספק מרבי של 10 קילו-וואט בלבד (כ-13 כוחות סוס). למעשה מדובר במנוע חשמלי שישמש כמנוע עזר בלבד והוא לא יוכל להניע את הרכב לבדו, בדומה למערכת ההיברידית שמוכרת ממכוניות כמו הונדה אינסייט. ההנה תהיה קדמית בלבד ותיבת ההילוכים תהיה אוטומטית-רציפה.

    אחרון חביב הוא ה-XR-PHEV. מדובר בקונספט לרכב פנאי קומפקטי, שמרמז ככל הנראה על מחליפו של מיצובישי אאוטלנדר ספורט (ASX) שזוכה להצלחה נאה בחו"ל אך מעולם לא שווק בישראל. כאן מוצגת גרסה היברידית מלאה של ה-AR קונספט, עם מנוע חשמלי גדול וחזק יותר. מנוע הבנזין יישאר ללא שינוי, 1.1 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים בהספק של כ-130 כוחות סוס. אך מנוע העזר החשמלי כאן יהיה בהספק מרבי של 120 קילו-וואט (כ-160 כוחות סוס) והוא יוכל להניע את הרכב בצורה חשמלית טהורה לטווח מרבי של כ-85 קילומטרים. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-28 קילומטרים לליטר.

    dddd