תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • ניסאן
  • רנו
  • מיצובישי, רנו וניסאן מאחדות כוחות

    ניסאן

    האם הדור הבא של מיצובישי לנסר יתבסס על מכלוליה של רנו פלואנס? שיתוף פעולה חדש בין רנו, ניסאן ומיצובישי הוכרז היום.

    • 05-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    שיתוף פעולה ייחודי בין שלוש יצרניות רכב יוצא הבוקר לדרך. רנו, ניסאן ומיצובישי הודיעו כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח שלל דגמים חדשים שצפויים להגיע לשוק בשנים הקרובות. בקבוצת רנו-ניסאן (רנו מחזיקה ב-43.4 אחוז ממניות ניסאן, ניסאן מחזקה ב-15 אחוז ממניות רנו) מספרים כי שיתוף הפעולה החדש יאפשר להם למלא את קווי היצור ולחסוך כ-4 מיליארד אירו עד לשנת 2016. במיצובישי, יצרנית רכב קטנה יחסית בשוק היפאני, יהנו מגישה לפלטפורמות וטכנולוגיות חדשות שפיתחו רנו וניסאן.

    שיתוף הפעולה הנוכחי יתמקד בפיתוח וייצור של דגמים חדשים ולא יכלול רכישה של מניות או אחוזים בחברות השונות. בשלב הראשון צפויה מיצובישי להציג שני דגמי סדאן שיתבססו על מכלולים שיושאלו מרנו. הדגם הראשון יהיה רכב מנהלים שייוצר בקוריאה ומיועד בעיקר לשוק האמריקאי והקנדי. הדגם השני הוא החשוב יותר בהיבט המקומי שכן מדובר במכונית משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן, שתיהיה ככל הנראה מחליפת מיצובישי לנסר ג'טפייטר הוותיקה. בשלב זה לא מפרסמות יצרניות הרכב פרטים נוספים על הרכב החדש אך ככל הנראה הוא יתבסס על פלטפורמת CMF של קבוצת רנו-ניסאן, שתשמש את גם המגאן והפלואנס העתידיות.

    בנוסף יפתחו שלוש יצרניות הרכב מכונית עירונית חדשה, שתוצג גם בגרסה חשמלית. שלושת היצרניות כבר משווקות כמה וכמה דגמים חשמליים, שעד כה לא זכו להצלחה רבה. הדגם החשמלי הנוכחי של מיצובישי (ה-i-MiEv) פותח גם הוא בשיתוף פעולה עם קבוצת רכב אחרת - קבוצת פיג'ו-סיטרואן. ניסאן ומיצובישי משתפות כבר היום פעולה בייצור רכבים קטנים, כאשר המיצובישי eK שנחשף לאחרונה הוא למעשה חלק מאותו שיתוף פעולה. כעת צפויות היצרניות להרחיב את השיתוף הפעולה הזה, לבחון טכנולוגיות חדשות ולהרחיב את שיווק המכוניות אל מחוץ לשוק היפאני.

    מיצובישי לנסר

    dddd