תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי eK – מכונית קיי חדשה מבית מיצובישי

    מיצובישי

    מיצובישי מציגה ביפן דור חדש של מכונית הקיי (Kei) - מיצובישי eK. תוצע בשני עיצובים חיצוניים ותציג צריכת דלק של 29 קילומטרים לליטר.

    • 09-06-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    היפאנים מתים על מכוניות הקיי (Kei Cars) הקטנטנות, שזוכות לעידוד והטבות מס מצד ממשלת יפן. לאחר שבשנה שעברה הציגו דייהטסו, סובארו וטויוטה את מכונית הקיי החדשה שלהן, הגיע תורה של אחת מיצרניות מכונית הקיי הגדולה והמצליחה ביפן להציג את המכונית החדשה שלה. מיצובישי eK הנוכחית משווקת ביפאן מאז שנת 2006 ונמכרה בלמעלה מ-750 אלף עותקים. הדור החדש שנחשף כעת הוא השלישי במספר והוא פותח במסגרת שיתוף פעולה של מיצובישי עם יצרנית הרכב ניסאן, שצפויה להשיק גם היא בקרוב מכונית קיי חדשה שתבסס על אותה הפלטפורמה.

    מיצובישי eK החדשה תוצע עם שני עיצובים חיצוניים - eK Wagon העגלגלה וה"נשית" ו-eK Custom הקרבית וה"גברית". אך מתחת לעיצוב המעט שונה מסתתרת אותה המכונית, עם ממדים ומפרטים טכניים זהים. למכונית אורך כללי של 339 סנטימטרים, רוחב של 147 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 243 סנטימטרים - כלומר היא קטנה ממכוניות המיני המוכרות לנו בישראל (סקודה סיטיגו, למשל). אבל היא גם גבוהה מהן - 162 סנטימטרים גובהה, בערך כמו ניסאן קשקאי.

    מיצובישי eK

    גולת הכותרת היא נתוני צריכת הדלק. למכונית מנוע 3 צילינדרים בנפח של 0.7 ליטר שמוצע בשתי גרסאות של הספק - 50 כוחות סוס בגרסה האטמוספרית שמשודכת לתיבת הילוכים ידנית או 60 כוחות סוס בגרסה המצוידת במגדש ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). שני המנועים כוללים אופציה למערכת Start&Stop (או כפי שמיצובישי קוראת לה, ASG) שמכבה את המנוע כבר במהירות של 13 קמ"ש והדגם האוטומטי כולל גם אופציה למערכת הנעה כפולה.
    וצריכת הדלק? כ-29.2 קילומטרים לליטר בדגם הידני המצוידת במערכת ה-ASG או 23.4 קילומטרים לליטר בדגם האוטומטי.

    רמת האבזור של מיצובישי eK אינה גבוהה במיוחד. רשימת האבזור הבטיחותי כוללת 2 כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, ABS ו-EBD. מערכת בקרת יציבות תוצע כאופציה בתוספת תשלום בדגם הטורבו האוטומטי. מערכת שמע מקורית (2DIN) עם מסך מגע תוצע כאופציה, כמו גם פנסי ערפל, מערכת בקרת אקלים ומצלמת רוורס מקורית המשולבת במראה המרכזית.

    מחירה של מיצובישי eK ביפן יחל ב-1.05 מיליון יין (כ-39 אלף ₪) ויגיע עד ל-1.54 מיליון יין (כ-57 אלף ₪) לדגם ה-Custom האוטומטי עם מערכת ההנעה הכפולה.

    dddd