תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו פליאו פלוס – לשוק היפאני בלבד

    סובארו

    סובארו מציגה את הפליאו המשודרגת - מכונית מיני עירונית חסכונית במיוחד שהייתה יכולה להצליח בישראל אך תשווק ביפן בלבד.

    • 11-12-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    סובארו פליאו, מכונית המיני העירונית של סובארו, תגיע בקרוב לאולמות התצוגה בשוק הבית המקומי שביפן. באירופה (וגם בארץ), מתמקדת סובארו בעיקר בשיווק רכבי פנאי גדולים כדוגמת סובארו XV או סובארו פורסטר אך ביפן הדרישה למכוניות עירוניות קטנות וחסכוניות גבוהה כך שסובארו נאלצת להגיב ולהציג מכונית שתענה לדרישות פלח שוק זה. לצורך כך חברה סובארו אל יצרנית הרכב טויוטה, ואל חברת הבת שלה דייהטסו, ליצירת שיתוף פעולה במסגרתו מייצרות שלושת החברות את הרכבים הקטנים שלהן יחדיו.

    כך, מיוצרת סובארו פליאו מאז שנת 2010 בשיתוף פעולה עם דייהטסו, כשהיא תאומה כמעט זהה של דייהטסו מירה (Mira). בשנה שעברה עברה המירה מתיחת פנים קלה וכעת מציגה סובארו את דגמי 2013 מתוחי הפנים של המכונית שלה. לפליאו ממדים קומפקטיים למדי, עם בסיס גלגלים באורך של 245 סנטימטרים וגובה כולל של 150 סנטימטרים בלבד. תא הנוסעים שלה כולל מקום לארבעה מבוגרים בלבד אך אלו יזכו למרווח פנים נדיב מאוד בהשוואה לממדיה של המכונית. רמת האבזור כוללת 4 כריות אוויר, בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית, מושב נהג מתכוונן לגובה ומערכת כניסה ללא מפתח.

    סובארו פליאו

    דגמי 2013 של סובארו פליאו פלוס יציעו צריכת דלק משופרת שתגיע (על פי נתוני היצרן) לכ-30 קילומטרים לליטר. צריכת הדלק המרשימה הזו מתקבלת ללא עזרתה של מערכת הנעה היברידית אלא בעזרתם של מנוע בנזין קטן וחסכוני (660 סמ"ק, 51 כוחות סוס), תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע לפני שהרכב מגיע לעצירה מלאה ומערכת בלימה רגרנטיבית.

    שיווקה של סובארו פליאו פלוס המחודשת ביפן יחל בתקופה הקרובה. מחירה יעמוד על כ-795 אלף יין (כ-37 אלף ₪) לדגם הבסיס ויעלה עד ל-1.1 מיליון יין (כ-51 אלף ₪) לדגם עם מערכת הנעה כפולה. ככל הנראה לא מתכוונת סובארו לשווק את הפליאו המחודשת מחוץ לגבולות יפן, בדומה לדגמים קומפקטיים רבים שגם הם אינם משווקים מחוץ ליפן. חבל, אנחנו בטוחים שלרכב כזה יהיה מקום מכובד מאוד בשוק הרכב הישראלי, שלמד בשנים האחרונות להוקיר רכבים קטנים, חסכוניים וזולים.

    סובארו פליאו

    dddd